י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

"זה לא עובד, תשלחו לנו חדש": הזוג שגנב מאמזון וצפוי ל-20 שנות מאסר

ארין וליאה פינאן מאינדיאנה נהגו להתלונן באופן סדרתי על מוצרים שהזמינו באמזון בזהויות מזויפות ומכרו לאחר מכן את המוצרים שקיבלו כפיצוי

  • י"ג תשרי התשע"ח
אמזון. צילום: רויטרס
אמזון. צילום: רויטרס



בני זוג מאינדיאנה גנבו מוצרים בשווי של יותר מ-1.2 מיליון דולר מאמזון באמצעות ניצול מדיניות ההחזרות של האתר. ארין ג'וזף פינאן, בן 38, ואשתו ליאה ג'נט פינאן, בת 37, הודו אתמול באשמה בבית משפט פדרלי באינדיאנפוליס בסעיפים של הונאת דואר והלבנת הון.

השניים הזמינו מאות מוצרי אלקטרוניקה כמו מצלמות גו-פרו, שעונים חכמים של סמסונג וקונסולות Xbox, ואחר כך התלוננו בפני אמזון על כך שהמוצרים לא עובדים ודרשו שישלחו להם מוצרים אחרים ללא חיוב.

מדיניות ההחזרות של אמזון ידועה כבר שנים כיעד להונאות ופריצות האקרים. קונים שמגישים יותר מדי תלונות או מחזירים יותר מדי מוצרים מסתכנים בכך שייחסמו, אך בני הזוג פינאן יצרו מאות זהויות מזויפות כדי שיוכלו להמשיך ולבצע את ההונאה שוב ושוב. לדברי התביעה, בני הזוג פינאן מכרו את השלל שלהם לדניאל גלומק, בן 28, שמכר אותם מחדש בשוק השחור.

בית המשפט הורה לבני הזוג פינאן להחזיר לאמזון 1.2 מיליון דולר, והם צפויים לקבל עונש מאסר של עד 20 שנה כל אחד. גזר דינם ינתן ב-9 בנובמבר.
אמזון קניות ברשת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד