כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

חברות הדלק על הכוונת של ועדת המחירים: ליטר יוזל ב-8 אגורות

עוד בוחנת הוועדה המשותפת למשרדי האוצר והאנרגיה להוזיל את עמלת התדלוק בשירות עצמי ל-16 אגורות

צילום: יוסי זמיר, פלאש 90
צילום: יוסי זמיר, פלאש 90



ועדת המחירים המשותפת למשרד האוצר ומשרד האנרגיה הפיצה היום לחברות הדלק לקראת שימוע את הדו"ח המעודכן שהוכן בנושא מרווח השיווק. הדו''ח ממליץ להוריד את מרווח השיווק של חברות הדלק בכ-8 אגורות לליטר ובנוסף להקטין את עמלת התדלוק בשירות ל-16 אגורות. במשרד האנרגיה מזכירים כי כל ירידה באגורה במחיר הבנזין משמעותה חיסכון של כ-28 מיליוני שקלים לשנה לציבור הנהגים.

המס שמשולם למדינה בגין צריכת דלק (בלו) עומד על מעל ל-3 שקלים, כמחצית ממחיר ליטר בנזין שמשלם הצרכן. סל הוצאות השיווק (מרווח השיווק), ומורכב מכלל עלויות האספקה בהן נושאות חברות הדלק מבית הזיקוק ועד לרכב המתודלק, כמו גם שכר, פחת, דמי שכירות, אחזקת התחנות הובלות הנהלה וכלליות ועוד.

השימוע הופץ היום לאחר תהליך ארוך של בדיקות כלכליות. בשנה האחרונה ערך מינהל הדלק במשרד האנרגיה בחינה של מאפייני השוק ממנה עלה כי רמת התחרותיות במשק עדיין נמוכה מהמצופה והוחלט להתקדם לבדיקת מרכיבי העלות של מרווח השיווק.

בין השאר עלה מהבדיקה כי היקף המכירות השנתי של בנזין עלה בשיעור של 15% ביחס לבדיקה הקודמת (2011). כמו כן תהליכי התייעלות שבוצעו בחברות הדלק שהובילו להפחתת עלויות במרכיבי השכירות, השכר ועוד בהשוואה להוצאות שנמדדו בבדיקה הקודמת.

במסגרת השימוע מקבלת כל חברה את פירוט החישובים הרלוונטיים אליה ולאחר קבלת ההתייחסויות תתכנס ועדת המחירים המשותפת, תגבש המלצותיה ותעבירם להחלטת השרים.
ועדת המחירים עמלת תדלוק שירות עצמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד