ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

עוד מכה ל'הפלס': חברת החשמל תובעת מראשי העיתון מיליון שקל

פרסום ראשון: חברת החשמל הגישה תביעה בסך מיליון שקל, נגד עיתון הבית של 'הפלג הירושלמי' - 'הפלס', העורך נתי גרוסמן, המנכ"ל שמואל אלישיב ואברהם טריגר - בשל מסע הטרדות ממנו סבלו לדבריה, ראשי החברה: "קיצונים במיוחד"

הנתבעים;  טריגר, גרוסמן ואלישיב. צילום: פלאש 90 ובחדרי חרדים
הנתבעים; טריגר, גרוסמן ואלישיב. צילום: פלאש 90 ובחדרי חרדים צילום: אלי שלזינגר ופלאש 90



פרסום ראשון ב'בחדרי חרדים': תביעה בסך מיליון שקל נגד עיתון 'הפלס' וראשיו.

מזה זמן מה, שבפלג הירושלמי פנו לאפיק המשפטי על מנת לנהל מאבק בגופים ממשלתיים ומסחריים שאינם מפרסמים בעיתון 'הפלס'. במסגרת תביעה משפטית שהגישו נגד חברת החשמל, על שאינם מפרסמים בעיתון הפלס - חברת החשמל הגישה תביעה שכנגד, על ניהול מסע הטרדות ואיומים נגד חברת החשמל, מנהליה ועובדיה.

בתחילת השבוע הגישה חברת החשמל לבית המשפט תביעה אזרחית, נגד ביטאון 'הפלג הירושלמי', 'הפלס', העורך הראשי נתי גרוסמן, המנכ"ל שמואל אלשיב ובכיר הפלג הירושלמי אברהם טריגר.

סכום התביעה שכנגד שהגישו בחברת החשמל, עומד על מיליון ש"ח. בתביעה הנגדית טוענים בחברת החשמל כי בשנים האחרונות מנהלים הנתבעים מסע הטרדות ואיומים נגד חברת החשמל, מנהליה ועובדיה. "אנשי הפלג הירושלמי המוציאים לאור את עיתון הפלס, הינם בעלי אידיאולוגיה קיצונית במיוחד", נכתב בעתירה, כך למשל נכתב, כי הרב אוירבך הגדיר את גיוס בחורי הישיבות, "כגזירת שמד שצריך למסור עליה את הנפש", וזו עמדת העיתון והתוכן שנכתב בה. כך גם הם מזכירים את ההפגנות האלימות של הפלג הירושלמי:

"אנשי הפלג הירושלמי, פועלים בהתנגדות אלימות לגיוס חרדים בצבא, ובנוסף אנשי הפלג הירושלמי נאבקים במוסדות המדינה בדרכים אלימות במשטרה למנוע כל התערבות של משרד החינוך בתכני הלימוד". בתביעה נטען כי אנשי הפלג הירושלמי פוגעים בפרטיותם של מנהלי ועובדי החברת החשמל, על מנת שאלו יפרסמו בעיתון ויעשירו את הקופה - וזאת במעורבותם האישית של העורך נתי גרוסמן והמנכ"ל שמואל אלישיב, תוך שהם מציינים את מה שפורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים' כי לנתבעים נשלחו זימונים לשימוע לקראת הגשת כתבי אישום נגדם, על ידי פרקליטות מחוז תל אביב.

לאור כל מה שנכתב בעתירה שכנגד, "מתבקש בית המשפט הנכבד לקבל את התביעה שכנגד על כל מרכיביה" כותבים בחברת החשמל, ומבקשים כי הנתבעים יפקידו ערובה מספקת שלא תפחת מ-200 אלף ש"ח להבטחת תשלום הוצאות המשפט".

"אנחנו הגשנו תביעה נגד חברת החשמל ב-20 למרץ, בה נטען כי חברת החשמל חייבת לפרסם בשוויוניות גם בעיתון הפלס" אומר ל'בחדרי חרדים' אברהם טריגר, "בתגובה לכך ובמסגרת ההליך המשפטי, הם הגישו בתחילת השבוע תביעה שכנגד".

בחברת החשמל אישרו ל'בחדרי חרדים' את הגשת התביעה, איך סירבו להתייחס מעבר לכך.

לפני שבוע, לראשונה אישרה פרקליטות המדינה ללשכת הפרסום הממשלתית להחרים את עיתון 'הפלס' בשל הטענות שהינו מסית נגד חיילים חרדים וההליכים הפליליים נגד ראשיו.

לפ"מ צפוייה לאמץ את ההמלצה. צפוי שגם משרדי הממשלה ושרים יצטרפו לחרם. בחוות הדעת של המשנה ליועץ המשפטי לממשלה גב' דינה זילבר, נכתב כי פנו בלשכת היועמ"ש לגורמים הרלוונטיים בפרקליטות ונמסר להם כי "כנגד גורמים אשר פעלו באופן עברייני לטובת הפרסום בעיתון הפלס, הוגש כתב אישום בשנת 2015 בגין קשירת קשר לביצוע עוון, ושידול להטרדה באמצעות מתקן בזק". בין המתלוננים המפורטים בכתב האישום מצויה גם עובדת של לשכת הפרסום הממשלתית.

בנוסף, כפי שפורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים', בימים אלו הוכנה טיוטת כתב אישום נוסף ונמסר לשמונה חשודים בהם עורך העיתון נתי גרוסמן והמנכ"ל שמוליק אלישיב כי נשקלת אפשרות העמדתם לדין פלילי על פי כתב החשדות. טיוטת כתב האישום מוגשת כנגד בעלי תפקידים בכירים בעיתון הפלס בגין עבירות סחיטה באיומים של נושאי משרה בחברות עסקיות במשק לשם פרסום בעיתון. בטיוטת כתב האישום מפורטים למעלה מ- 100 מתלוננים ביניהם מנכ"ל משרד הפנים וכן נושאי תפקידים בכירים בחברות מובילות במשק. יצוין, כי האירועים המפורטים במסגרת טיוטת כתב האישום התרחשו בעת האחרונה – החל מאוקטובר 2015 ועד אפריל 2017.

לסיכום הדברים כתבה זילבר, "בנסיבות המקרה שלפנינו, נוכח האישומים והחשדות שפורטו לעיל לפיהם בעלי תפקידים בכירים בעיתון הפלס וכן פעילים בעיתון, פעלו לטובת עיתון הפלס תוך נקיטה בשיטה של סחיטה באיומים ובהטרדות בכל הנוגע לפרסומים של גופים שונים בו - עמדתנו היא כי במסגרת ההחלטה המקצועית על פרסום בעיתון הפלס יש לשקול גם את ההיבטים האמורים. בהתאם לכך, ובכפוף לבחינה מקצועית פרטנית של כל פרסום שיש כוונה לפרסמו בעיתון הפלס ולבחינת השיקולים המצטברים והסייגים שפורטו לעיל, אין מניעה שתתקבל בסופו של יום החלטה על הימנעות מפרסום בעיתון הפלס".
עיתון הפלס נתי גרוסמן שמוליק אלישיב חברת החשמל תביעה אזרחית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 32 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד