י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

המשטרה חוקרת: מי הדליף את התמונות מתוך חדרו של הרוצח

ביממה האחרונה נחשפו ברשתות החברתיות, תמונות מתוך חדרו של הרוצח מלאס וגאס, בהם הוא נראה למחצה כשהוא שכוב על הארץ לאחר התאבדותו, וכן חלק מכלי הנשק אשר שימשו אותו לירי חסר הבחנה שגבה את חייהם של 59 • הבחין בשוטרים מבפנים

אחת התמונות שדלפו לרשת
אחת התמונות שדלפו לרשת



יומיים לאחר הטבח הבלתי נתפס בלאס ווגאס, פרטים חדשים נחשפים: הרשויות בלאס וגאס פרסמו אתמול (שלישי), כי האיש שרצח לפחות 59 בני אדם בפסטיבל המוזיקה ביום ראשון האחרון, תכנן את הטבח בצורה מסודרת, הוא שם מצלמות בחדרו וגם במסדרון הסמוך, כדי שיוכל לראות מתי השוטרים יגיעו אליו.

"זה היה מתוכנן מראש, ואני די בטוח שהוא ידע בצלילות את כל מה שהוא עומד לעשות וזה מטריד", אמר ג'וזף לומברדו, השריף של המשטרה בלאס וגאס, בתדרוך ביום שלישי אחר הצהריים.

השריף לומבארדו אמר כי "אחת המצלמות היתה מוסתרת בעגלת שירות מזון במסדרון שמחוץ לסוויטה, וכי מטרתה של המצלמה הייתה, ככל הנראה, לתת ליורה זווית וידאו טובה שתזהיר אותו כשהמשטרה תגיע אליו".

לומבארדו גם אמר כי המחלקה פתחה בחקירה בנוגע להדלפת התמונות מזירת הפשע, המשטרה מסרה כי פאדוק ירה לעבר מאבטחי המלון לפני שירה בעצמו.

ה'וושינגטון פוסט' מדווח כי התמונות הושגו על ידי העיתון הגרמני "בילד" אתמול (שלישי), וניתן לראות בהם חלק מחדרו של פאדוק הרוצח. השריף לומברדו סירב לאשר אם התמונות היו מאושרות, אבל אמר שהרשויות החוקרות את הטבח מנסות לגלות כיצד התמונות דלפו.

"אני יכול להגיד לכם שאני מוטרדים מאוד" אמר לומבארדו. "יש לנו חקירה פנימית שאנחנו בודקים על האופן שבו דלפו התמונות".

בתוך כך, החוקרים מנסים להבין מה גרם לפאדוק לטבוח בצורה כזו באנשים "אני לא יכול להיכנס למוחו של פסיכופת" אמר השריף לומבארדו ביום שני.

כזכור ביום ראשון האחרון, סטפן פאדוק ששהה בסוויטה במלון 'מנדליי ביי' בקומה ה-32 בלאס וגאס, השקיף מבעד לחלון חדרו וחיכה לשעת כושר לטבוח באלפי אנשים שהשתתפו באותה שעה בפסטיבל מוזיקה. הוא הספיק לרצוח 59 אנשים ולפצוע מעל 500 נוספים, חלק מהפצועים לא היו בהכרח מהירי עצמו, אל הם נרמסו ברגלי ההמון שנס על נפשו למצוא מחסה.

היורה כאמור ירה בעצמו כשהבין שהשוטרים נמצאים מחוץ לחדרו. 72 דקות לקח לשוטרים לשים קץ לטבח הנורא - מהשיחה הראשונה למשטרה ועד הפריצה לחדרו נצח של למעלה משעה. המשטרה תיארה כמות עצומה של נשק שהיה בחדרו, פאדוק הגיע ביום חמישי, שלושה ימים לפני הירי למלון 'מנדליי ביי', הוא הביא איתו יותר מ -10 מזוודות לסוויטה שלו, אמרו גורמים במשטרה.

פאדוק לא עורר שום חשד אצל צוות המלון אפילו כשהביא 23 רובים, חלקם עם עדשות טלסקופיות, אחד מהנשקים בו השתמש בהתקפה, היה רובה מסוג AK-47, עם חצובה חזקה, כדי לייצב את הנשק בצורה טובה ולצלוף באנשים.

עוד 19 רובים, וכן אלפי כדורים ותחמושת נוספת עם חומר נפץ, נמצאו בביתו של פאדוק שבמסקוויט בנבאדה.

פאדוק כנראה השתמש במצלמות כדי לפקוח עין על המשטרה, ולדעת מתי היא מסתערת על חדר המלון שלו, כך על פי שני אנשים המקורבים לחקירה, שביקשו להשאר בעילום שם, כך מדווח 'הוושינגטון פוסט'.

ככל הנראה הרוצח הקים מאחוריו מערך ביטחון מתוחכם, ובעודו יורה לתוך הקהל למטה הוא היה מוכן לכוחות המשטרה אם יפרצו לחדר, וכשהשוטרים פרצו את דלת חדרו הם מצאו אותו כבר מת, עם שלולית דם גדולה מאחוריו, כשכמות גדולה של תרמילי כדורים מפוזרים על השטיח, פאדוק רכש נשק באופן חוקי במשך שנים מחנויות מקומיות ליד ביתו ומחנויות גדולות נוספות.

פאדוק הרוצח היה בנו של שודד בנק ידוע בארה"ב שהיה פעם ברשימת המבוקשים ביותר של ה-FBI, החוקרים טוענים כרגע שהוא פעל לבדו, ללא קשר לארגון פלילי כזה או אחר, וללא קשר לארגוני טרור , למרות טענות חוזרות ונשנות של ארגון המדינה האסלאמית - דאעש, כי פאדוק שביצע את הטבח היה חייל שלהם.

גורמים נוספים מצוות החקירה מסרו ל'וושינגטון פוסט', כי בשבועות שלפני הפיגוע העביר פאדוק סכום של 100 אלף דולר - לחשבון בנק בפיליפינים, המשטרה בודקת אם לבת זוגו ששהתה בזמן הרצח בפיליפינים יש קשר לרצח.

התמונות שהודלפו מתוך חדרו של הרוצח







לאס וגאס טבח ירי נשק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד