כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

נלכדה חוליית הפושעים שחיללה את הציון באומן

כשנה לאחר הונדליזם שביצעו כנופיית לאומנים בקברו של רבי נחמן מברסלב והטילו פחד ומורא על תושבי אומן היהודים, הם נעצרו בימים האחרונים ומתברר כי הם אחראים לכמה מקרי פשע שבוצעו בשנים האחרונות - לאו דווקא נגד יהודים

נלכדה חוליית הפושעים שחיללה את הציון באומן
ברסלב לייב

 


משטרת אוקראינה שמה את ידה על כנופיה של מחבלים שהיו אחראים על מספר פעולות טרור, בין היתר החילול בציונו של רבי נחמן מברסלב זי"ע. כך מדווח אתר 'ברסלב live'.

בימים האחרונים נתפסה כנופיית פושעים שביצעו לאחרונה מספר מעשי ונדליזם, ביניהם שניים הקשורים לקברו של הרה"ק רבי נחמן מברסלב זי"ע באומן ולחסידי ברסלב העולים להשתטח על קברו.

'ברסלב לייב' מדווח כי בשלב זה נעצרו כמה מהפושעים מאותה כנופיה בשם "טורפדו" כאשר היו בדרכם לפיגוע נוסף, הפעם בגבול אוקראינה באיזור לבוב.

בחקירה עלה כי החוליה פעלה ככל הנראה על פי הוראות שקיבלה ממנהלם ברוסיה ששילם על כל אירוע שביצעו.

המניע העיקרי שלהם הייתה לפגוע בכל מה שאינו קשור לאוקראינה, וכך לגרום לשנאה כלפי המבקרים בתואנה כי אלה באים להשתלט על המדינה.

אחד המקרים היה ב-21 בדצמבר 2016 כאשר שני רעולי פנים פרצו לציונו של הרה"ק רבי נחמן מברסלב זי"ע באומן והניחו ראש חזיר שהיה חקוק עליו צלב קרס ושפכו צבע אדום בשטח הקבר, היכו וריססו בגז מדמיע כמה מהחסידים ששהו במקום.

אירוע נוסף התרחש ב-21 בספטמבר 2017, כאשר קבוצת הלאומנים ניסו לשבש את עליית חסידי ברסלב לציון רבי נחמן בעיר אומן שבאזור צ'רקס, לפנות בוקר פוצצו רימון רסס ליד ביתו של אחד החסידים ברחוב פושקינא באומן, כתוצאה מכך נפצע אזרח ישראלי בן 13.

במסיבת עיתונאים שערכה המשטרה האוקראינית אמש (שלישי) היא ציינה, כי הפושעים שנעצרו חשודים במעורבות במספר פשעים על שטחה של אוקראינה שהתרחשו במהלך השנים האחרונות. הקבוצה כללה פעילים מאודסה, מחוז צ'רקס, ואזור קייב. והייתה מאורגנת מאוד, ומנהיגיה קשורים לקבוצה פלילית של אחד האזורים באוקראינה שעל ביצועם של פשעים אלה שילמו להם פרס כספי. בפרט, על חילול המקום הקדוש ליהודים באומן, שעל זה קיבלו הנאשמים 500 דולר.

המשטרה ציינה כי מספר הפשעים הזהים - הפיצוץ סמוך לבית באומן, חילול קברו של רבי נחמן מברסלב, פיצוץ רימון על שטחה של שגרירות ארה"ב באוקראינה, פיצוץ באנדרטה בקייב, ביצוע ירי לעבר הקונסוליה הכללית של רפובליקת פולין-לוצק ועוד רשימה ברשימה ארוכה של אירועים בוצעו על ידי אותה חולייה. זאת לאחר בדיקות 'די אן איי' וחקירות האירועים שמצאו כי החוליה הזאת עמדה מאחוריהם.

בעקבות כך, נצפו אמש (שלישי) בציון רבי נחמן באומן חיילי קומנדו שהגיעו בחשאי עם אחד מחברי החולייה לשם שיחזור האירוע שביצע יחד עם חבריו בציון.

 






באדיבות 'ברסלב לייב'

אומן ברסלב חוליית מחבלים אוקראינה לאומני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד