ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

ויצמן פנה - ופעילויות ליל הושענא רבה בוטלו

משרד המדע תכנן לקיים בליל הושענא רבה בשוק מחנה יהודה, אירועים שאינם הולמים את היום הקדוש • חבר המועצה החרדי פנה אל המשרד והאירועים בוטלו: "ע"פ הוראתו המיידית של מנכ"ל המשרד, האירועים המדוברים מבוטלים"

השר אקוניס. צילום: פלאש 90
השר אקוניס. צילום: פלאש 90



משרד המדע והטכנולוגיה הודיע כי יקיים בליל הושענא רבא אירועים באזור שוק מחנה יהודה, אלא שעולה האפשרות שלכאורה האירועים מתקיימים בניגוד לחוק, תוך נתינת לגיטמציה למסעדות טריפה.

במכתב ששיגר ח"מ העיר ירושלים יוחנן ויצמן לשר אופיר אקוניס הוא התריע על כך וביקש תשובות. "חלק מאירועי שבוע החלל המתקיימים ברחבי הארץ מתעתד משרדך לקיים בליל הושענא רבא (10/10/2017), כמה אירועים באזור שוק מחנה יהודה בירושלים".

ויצמן הוסיף, "כחבר מועצת העיר ירושלים וכתושב השכונה הסמוכה, מקור ברוך, ברצוני להסב את תשומת לבך כי שניים מן המוקדים שנבחרו לפעילות עתידים לשרת חנויות שאחת מהן מוכרת טרפות וחמץ בפסח, והאחרות אינן כשרות. בנוסף, לרובן אין היתר רישוי עסקים מלא לפעילותן, הוי אומר שמשאבים ממשלתיים עתידים לעודד מכירות במקומות שאינן פועלים על פי החוק".

"זאת ועוד, תושבי השכונות הסמוכות פנו אליי לא פעם וציינו כי הפעילות במקום טורדת את מנוחתם; גורמת לצחנה רבה באזור כשתקני התברואה הנדרשים אינם קיימים; גוזלת את מקומות החנייה המעטים שישנם ואף מביאה להוללות ולפשיעה", כתב.

לסיום כתב כי "כיהודי חם למסורת ישראל וכרגיש למצוקת כל אדם, בטוחני כי תפעל לשינוי מיקום האירועים, כדי למנוע פגיעה במורשת ישראל ובאיכות חייהם של התושבים".

במשרד המדע קיבלו את פנייתו של ויצמן והחליטו לבטל את האירועים: "סוכנות החלל האמונה על האירועים המדוברים במשרד המדע והטכנולוגיה מודה לכם על תשומת הלב בעניין. בהתאם לכך, וע"פ הוראתו המיידית של מנכ"ל המשרד, האירועים המדוברים מבוטלים", נמסר ממשרד המדע.

ויצמן בירך על ההחלטה. "בשם תושבי השכונות הסמוכות למחנה יהודה, אני מבקש לברך ולהוקיר את השר אופיר אקוניס על שנענה לפנייה ועל ההנחיה המיידית שהוציא מנכ"ל משרדו, פרץ וזאן, לביטול אירועי שבוע החלל שתוכננו להתקיים בליל הושענא רבא באזור שוק מחנה יהודה בירושלים".

"אין ספק כי להחלטה זו יש השלכות חיוביות מאוד, וכי היא מבהירה באופן ברור ונחרץ כי עסקים שבזים למורשת ישראל ושאינם שומרים על החוק, לא יזכו לעידוד של משרדי הממשלה", מסר ויצמן.
אופיר אקוניס שר המדע יוחנן ויצמן שוק מחנה יהודה פשיעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד