י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

פלילי או לאומני? צו איסור פרסום על רצח חזן בית הכנסת באלקנה

עדיין לא דווח האם רוצחי הקדוש ראובן זרח שמרלינג, חזן בית הכנסת באלקנה, שנמצא ללא רוח חיים במחסן שבבעלותו בכפר קאסם נתפסו. צו איסור פרסום על החקירה ועל המניעים לרצח • ההלוויה תתקיים מחר. ה'שבעה' אחרי החג

ראובן שמרלינג הי"ד
ראובן שמרלינג הי"ד



מחר (שישי) הצהרים תיערך הלוויתו של ראובן (זרח) שמרלינג הי"ד תושב אלקנה, חזן בית הכנסת שרק ביום כיפורים האחרון עבר לפני התיבה בתפילת 'נעילה' - שנרצח בערב החג בכפר קאסם.

גופתו של שמרלינג הי"ד נמצאה בתוך מחסן פחמים השייך למשפחתו. החשד המרכזי במשטרה הוא שהעובדים שלו הם אלו שהיכו אותו והרגו אותו ולאחר מכן הרוצחים נמלטו מהמקום כשהם מותירים אותו מתבוסס בדמו. הרקע: פלילי או לאומני עדיין לא הוכרע, ואפשר כי מדובר בשילוב של השניים ונראה כי טרם נתפסו חשודים במעשה.

המנוח אמור היה לחגוג יום הולדת 70 יחד עם בני משפחתו, ארבעת ילדיו ו-19 נכדיו שהגיעו לביתו לחג הראשון של סוכות ואף הודפסו חולצות 'צעיר בן 70'. אולם למרבה הצער, בני משפחתו התבשרו בערב החג על הרצח הנורא.

בטרם התקדש חג הראשון של סוכות, שעות ספורות לאחר שראובן הי"ד נמצא ללא רוח חיים במחסן, בית המשפט נעתר לבקשת המשטרה והטיל על פרטי החקירה צו איסור פרסום. ‏רה"מ ‎נתניהו הגיב על הרצח: "נעשה הכל כדי להביא לדין את מי שביצע את הרצח המזעזע הזה. יהי זכרו ברוך"

ההלוויה תיערך מחר יום שישי בשעה 13:45, מבית הכנסת 'מורשת יהודית' באלקנה ומשם לבית העלמין באלקנה.

פרטים על השבעה: החל ממוצאי שמחת תורה, בבית משפחת שמרלינג רח' חבצלת השרון 20 אלקנה.

בני משפחתו סיפרו כי הוא נסע למפעל שלו בכפר קאסם ואמר שיחזור תוך שעה. כשלא חזר ולא ענה לטלפון, בנו נסע לשם ומצא אותו. בשבת הקרובה היו אמורים לחגוג לו 70 במלון. כל ארבעת ילדיו ותשעה עשר נכדיו הגיעו לחגוג בחג. ולרגל האירוע המתוכנן כבר הודפסו חולצות 'צעיר בן 70'".

הנרצח היה בן משפחתה של אסתר סלונים שמרלינג, אחותו של אליעזר דן סלונים הי"ד שנרצח עם כל משפחתו בפרעות תרפ"ט בחברון.
ראובן שמרלינג כפר קאסם פלילי או לאומני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד