י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

כמעט חודשיים אחרי קריסת הגשר: התושבים מסכנים את חייהם בכביש הסואן

כחודשיים עברו מאז שמשאית גרמה לקריסת גשר הולכי הרגל בגהה. בינתיים עשרות, ביניהם ילדים רבים חוצים את הכביש המהיר והסואן תוך סיכון חיים, בעיקר במהלך השבת והחג. תושב העיר: "בהתחלה המשטרה פיקחה, היום היא נעלמה"

צילום: מוטי קרליץ, פלאש90
צילום: מוטי קרליץ, פלאש90

 


לפני כחודשיים, גרמה משאית לקריסתו של גשר הולכי הרגל המחבר בין שכונת רמת אהרון בבני ברק לגבעת שמואל, כפי שדווח בהרחבה ב'בחדרי חרדים'.

עתה, כחודשיים אחרי קריסת הגשר בכביש גהה, הוא טרם נבנה מחדש, בינתיים - לפי תלונות תושבים - משפחות רבות נאלצות לחצות את הכביש הסואן, תוך סיכון חיים.

בכרוז שהופץ על ידי עסקן תושב רמת אלחנן בבני ברק הוא מוחה וכותב: "צעקה דחופה ובהולה. למה לנו לחכות למוות כשאפשר לתקן לפני? כולנו יודעים את הסיפור של נפילת גשר גהה. אלא שחודשיים לאחר נפילת הגשר, עוד לא מצאו זמן בכדי לבנות גשר להולכי רגל שכל כך דחוף".

העסקן טוען כי אי בניית הגשר מחדש גורמת  לשיבוש חיי השגרה של התושבים: "מאות ואלפי משפחות וילדים היו משתמשים בגשר זה, והיום צריכים הם לעשות סיבוב של שעה הליכה בכדי להגיע למקום מגורם. ולא רק זה, אלא שבשבתות ובחגים הגשר היה מעביר מאות משפחות הגרות בגבעת שמואל לבני משפחתם בבני ברק, וכן להפך".

העסקן ממשיך ומתאר את הסיוט שעובר על תושבי המקום: "סיפר לי אחד שהיה הולך כל שבת להורים ברגל, ומאז שהגשר קרס הוא עובר לצערו את הכביש 'הסואן' ברגל, וזאת בלית ברירה, כי הסיבוב אורך למעלה משעה הליכה. הלכתי החג הזה לראות על מה הוא מדבר, ואני כותב את המכתב לפני שאני מכין עצומה מסודרת לנושא, עשרות ילדים ומשפחות עוברים את הכביש בשבת ובחגים, בכביש סואן במיוחד".

בסיום המכתב חותם העסקן בדברי כאב, ומתריע מאסון: "סכנת נפשות, למה לחכות למוות, אל תגידו לא ידענו. אני מבקש להעלות את המודעות  בדחיפות לכל הנוגעים בעניין, משטרה, נתיבי ישראל, משרד התחבורה, עיריית גבעת שמואל, עיריית בני ברק, וכל גורם אחר".

"אין ספק שמאז שהגשר קרס, יש שם סיכון חיים של אנשים שעוברים את הכביש ברגל", גם אומר איתי גדסי, עיתונאי 'קול חי' ותושב בני ברק. "בשבוע הראשון עוד הייתה ניידת משטרה ברוב שעות היום שווידאה שהחוצים אינם מסכנים את חייהם. אבל היום כל מי שנוסע בכביש 4 רואה עשרות ילדים ומבוגרים עוברים את הכביש בכל שעות היום, תוך סיכון חייהם".

לדברי גדסי: "הכרוזים הללו נועדו אולי להפעיל לחץ על נתיבי ישראל לבנות את הגשר בחזרה. אבל מצופה גם לסגור את כל היציאות מכיוון בני ברק לכיוון הכביש, כדי שגם פיזית לא יוכלו הולכי רגל לעבור - עד שהגשר לא ייבנה".

בחברת 'נתיבי ישראל' אומרים בתגובה לתלונות התושבים: "הגשר החדש נמצא בהליכי תכנון ובנייה, וצפוי להיפתח במהלך חודש נובמבר".

 

המכתב


גשר גבעת שמואל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד