י"ד אייר התשפ"ד
22.05.2024

טראמפ: "לא אעביר את שגרירות ארה"ב לירושלים לפני שניתן צ'אנס לשלום"

בפעם השנייה במהלך כהונתו, חתם הנשיא טראמפ על דחיית העברת השגרירות מת"א לי-ם, וגם הסביר מדוע • "השאלה היא לא אם המהלך הזה יקרה, אלא מתי זה יקרה"

טראמפ. צילום: (רויטרס)
טראמפ. צילום: (רויטרס)



לאחר שהבטיח במהלך מסע הבחירות שלו כי יעביר את מוקד שגרירות ארה"ב בישראל מתל אביב לבירתה ירושלים, כעת מבהיר הנשיא טראמפ כי המאמצים להגיע לשלום הם הסיבה לעיכוב ביצוע העברת השגרירות.

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ חתם ביום חמישי על עיכוב של שישה חודשים בתוכנית להעביר את שגרירות ארה"ב מתל אביב לירושלים, ובכך נסוג מההבטחה המרכזית שלו במהלך קמפיין הבחירות בשנת 2016.

בהצהרה שיצאה מהבית הלבן, נאמר כי ההחלטה על כך לא מראה על היחלשות תמיכת טראמפ בישראל, והנשיא עדיין עומד בהבטחתו להעביר את השגרירות. "הנשיא טראמפ קיבל החלטה זו על מנת לתת סיכויים למשא ומתן מוצלח בין ישראל לפלסטינים, תוך מילוי מחויבותו להגן על האינטרסים הביטחוניים של ישראל, אבל, כפי שהוא הצהיר שוב ושוב על כוונתו להעביר את השגרירות, "השאלה היא לא אם המהלך הזה יקרה, אלא מתי זה יקרה" נאמר בהודעה, כך מדווח 'דה טיימס אוף ישראל'.

את הדברים אמר טראמפ למייק הקאבי, לשעבר מושל ארקנסו ותומך נלהב של ישראל, מייק הוא אביה של דוברת הבית הלבן שרה האקבי-סנדרס, בתשובה לשאלה שנשאל ממייק האקבי על הבטחתו להעביר את השגרירות, טראמפ הוסיף כי הממשל שלו "יקבל החלטה בעתיד הלא רחוק".

בשנת 1995 חוק השגרירות בירושלים עבר בקונגרס, בחוק נאמר כי יש להכיר בירושלים כבירת מדינת ישראל, ושגרירות ארצות הברית בישראל תועבר לירושלים עד שנת 2000, עם זאת, החוק מאפשר לנשיא לדחות את ביצוע מעבר השגרירות בחצי שנה בכל פעם, כל הנשיאים מאז חתמו על הערכת הצו בכל חצי שנה, כולל החתימה האחרונה של טראמפ ביום חמישי האחרון.
העברת השגרירות דונלד טראמפ הבית הלבן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד