ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

בקרעטשניף זועמים על הקנס: "מחפשים לריב"

מארגני שמחת בית השואבה בחצר קרעטשניף, קיבלו אמש דו"ח בעקבות תלונות השכנים על רעש • בישיבה הליטאית ברחובות הוחרם ציוד • "לאחרונה ישנם כאן שכנים חדשים, שידעו שהם מגיעים לגור בקרבת מקום חרדי, אבל הם מנסים לייצר ריב ומדון אחרי שנים של שקט"

הרבי מקרעטשניף. צילום: שוקי לרר
הרבי מקרעטשניף. צילום: שוקי לרר



הדציבלים היו גבוהים מדי וחטפו דו"ח. אמש (מוצאי שבת) חגגו חסידי קרעטשניף בראשות האדמו"ר שמחת בית השואבה בסוכת בית המדרש ברחובות, לרגל האישפוזין של משה רעיא מהימנא.

קצת אחרי חצות הופיעו במקום אנשי השיטור העירוני ודרשו מהחסידים להנמיך את המוזיקה. לאחר שהשוטרים נאלצו להגיע לאירוע שלוש פעמים, הוחלט לרשום למארגני האירוע דו"ח בסך 350 שקלים בגין הקמת רעש, כך מדווח ארז שרווינטר סגן עורך אתר 'ערים רחובות'.

עוד דווח, כי בשמחת בית השואבה שקיימה אמש ישיבת 'מאור התלמוד' גם היא ברחובות, החרימו השוטרים ציוד, רמקולים ומכשירים נוספים שגרמו לרעש והפריעו לשכנים המתגוררים בסמיכות לישון.

באדיבות: אתר 'ערים'

היום צפויות להימשך חגיגות בית השואבה ובשלב זה מנסים החרדים להנמיך את הלהבות ולשמור על קור רוח, על מנת שלא ללבות את המתחים שנוצרו ביניהם לבין המשטרה והציבור החילוני שהתלונן על הרעש המוגזם.

חסיד מקהילת קרעטשניף אמר ל'אתר ערים': "אנחנו לא נגד החוק ואנחנו מבינים את המשטרה שחייבת להגיע לאירועים עליהם היא מקבלת דיווח. אנחנו בסך הכל חסידות נורמטיבית שמכבדת את החוק הישראלי ולראיה הרחוב של שכונתנו פתוח גם בשבת ומעולם אף אחד לא עשה משהו נגד זה".

החסיד מסביר כי "לאחרונה ישנם כאן שכנים חדשים, שידעו שהם מגיעים לגור בקרבת מקום חרדי, אבל הם מנסים לייצר ריב ומדון אחרי שנים של שקט בין התושבים באזור. בסך הכל ישנם זמנים בודדים בשנה שבהם פועלת מוזיקה בקהילתנו, בשמחת בית השואבה ובהקפות שניות, שחלים באותו השבוע, בנוסף לחג הפורים. אנחנו רוצים שיבינו גם אותנו. כמו שאנחנו לא מתנגדים לדברים שנעשים נגד אמונתנו, אנחנו מעוניינים להתקיים בשכונתנו ולפחות את החגים שלנו אנחנו מעוניינים לעשות בשמחה. משנת 1948 אנו חוגגים את האירועים הללו ונחגוג אותם עד ביאת משיח צדקנו אמן".
רחובות קרעטשניף דוח סוכות שמחת בית השואבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד