ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

גפני במתקפה על 'הפלג הירושלמי': "ברקת הופך להיות כשר, שמועצת גדולי התורה החליטה שהוא מחלן את ירושלים"

בכינוס השנתי של נציגי 'דגל התורה' תחת קורת סכך אחת בבית שמש הנפיקו הנואמים כותרות, תוך שהם מסכמים את השנה שחלפה ומעלים את האתגרים עמם יתמודדו בשנה הקרובה. גפני נשא כרגיל נאום תקיף במיוחד נגד 'הפלג' וטענותיו: "אתם לא צודקים, מי שצודקים הם אנשי יהדות התורה"

גפני נואם בכינוס 'דגל התורה' בבית שמש
גפני נואם בכינוס 'דגל התורה' בבית שמש



בכירי 'דגל התורה' התכנסו היום (שני) בסוכה שבמתנ"ס נחל דולב בעיר בית שמש, לאירוע המסורתי בחג הסוכות.

בשעה זו משתתפים: הח"כים משה גפני, אורי מקלב ויעקב אשר, ראש מועצת רכסים איצ'ה רייך, מנכ"ל החינוך העצמאי אליעזר סורוצקין, סגני ראש ערים ונציגים מהארץ כולה.

בנאומי הפוליטיקאים עלו נושאים אקטואלים שונים, הבחירות המונציפאליות, חוק הגיוס, והאחדות הפנים מפלגתית.

יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני אמר בנאומו כי "לא היה דבר אחד שלא התמודדנו איתו במהלך הקדנציה הנוכחית גם בגיור וגם בגיוס. מאז ומעולם נתנו לשר הביטחון את היכולת לדחות את גיוסם של תלמידי הישיבות. שומדבר לא השתנה בחוק שהיה, לא השתנה בחוק שבוטל וגם לא ישתנה בחוק שעכשיו נעשה ושיש הסכמה רחבה לעשות אותו".

בנאומו התייחס גפני לחשיפת 'בחדרי חרדים' ולדרמה סביב גניזת הראיון עם ראש עיריית ירושלים ניר ברקת. הוא הודה למנכ"ל 'יתד' זליג אורלנסקי "על מה שפורסם בחג ועל מה שלא פורסם".

בהמשך, התייחס גפני לטענות 'הפלג הירושלמי' ולהפגנות נגד חוק הגיוס ותקף אותם בחריפות: "קודם כל קיבלנו הכשר מהבג"ץ, כל מה שדיברו נגדינו, שנתיים או שנה וחצי, אמרו שופטי בית המשפט העליון - אתם לא צודקים, מי שצודקים הם אנשי יהדות התורה ובעיקר דגל התורה, לא סיימו את החוק - בכוונה, לא קבעו שם דברים - בכוונה, לא שינו שום דבר ממה שהיה מאז ומתמיד, להיפך נהיה יותר טוב, הכל אמרו שופטי בג"ץ שהם כמובן מסתמכים עליהם, כל הזמן הם מביאים שם ציטוטים של שופטי בג"ץ, אמרו ככה, אמרו אחרת, אז תגידו מה שהם אמרו, הם אמרו שהחוק שעשינו היה מצוין".

לדבריו, "שום דבר לא השתנה בחוק שהיה ושום דבר לא ישתנה בחוק שנעשה, בהסכמה. אבל הם אופוזיציה, עושים הפגנות, על מה? מה אתם רוצים, שמה יהיה? שיבואו שוטרים ויקחו תלמידי ישיבות לבתי סוהר, יקחו את החלשים שבהם, מה אתם רוצים שיהיה?".

גפני המשיך לתקוף את הפלג הירושלמי: "מעניין רק שאם ברשימת יהדות התורה היה נכנס מישהו שלהם, האם גם אז הייתה נשמעת ביקורת, כל המלחמה הייתה על נציג שמיני, תגידו את האמת. אז הכל משנה, וניר ברקת הופך להיות כשר, שמועצת גדולי התורה החליטה שהוא מחלן את ירושלים, אבל אפשר ללכת איתו בכדי לקבל סגנות, מקבל סגנות מתי שהוא ער".

ח"כ מקלב שנשא דברים באירוע התייחס לאחדות המפלגה ואמר כי "כל מי שינסה למצוא בקעים באחדות של דגל התורה - יקבל חומה בצורה".

הוא התייחס לעיסוקים הפוליטיים של השנה האחרונה: "בשנה האחרונה נושא ההדתה העסיק אותנו מאוד. גם נושא הגיוס גזל זמן רב, אבל אני אומר בוודאות מה שהיה הוא שיהיה, לא ניתן לשום גורם לשנות את זה. צריך להיות גיבוי מבית. כל מה שעומד לנגד עינינו זה שמירת עולם הישיבות, אנחנו דואגים גם לבעיות יחידים בנוסף לכלל עולם התורה".

על הבחירות המונציפאליות הקרבות אמר מקלב: "כל החיבורים הפוליטיים בשנה הקרובה יהיו רק על פי המדד מה יעזור לבני התורה, כל "היועצים" שאולי לבושים כמונו, בשעת ההכרעה יקבלו חומה בצורה", לדבריו, "בשונה ממפלגות אחרות אצלנו בדגל התורה בוחרים נצגים לא רק על פי הישגיהם אלא גם בעיקר על פי השקפתם ואיכותם".  





אחריו נאם ח"כ יעקב אשר שהבהיר: "אנו מפלגה המונחית ע"י גדולי התורה יש זמן שהורו לנו להקהות את שיניו ולעיתים אפילו התירו להתפלל עם העבריינים, אך ישנה קבוצה שזוכרת רק את ההיסטוריה של החבטות וההקהה את שיניו, לא זו דרכנו!".

אשר הוסיף כי "יבואו יועצים שיאמרו שיש להקהות שיניים או לחבוט, כשאין אחריות הכי קל זה למחות, אבל אנו תנועה שהוכיחה את עצמה ותמשיך את המסורת".

בסיום דבריו אמר ח"כ אשר כי אנו נמצאים בשנה מונציפאלית חשובה לדגל התורה ולציבור, דגל התורה היא מפלגה שבנויה מנציגים חרוצים ודעתנים שאכפת להם ולעיתים כלפי חוץ זה נראה כחילוקי דעות, אך צריך לזכור שאנחנו כולנו מאוגדים ביחד וכשמכים אותנו מבחוץ מכים את כולנו. החיוב שלנו זה לכבד אחד את השני.





דגל התורה סוכות בחירות מוניציפאליות חוק הגיוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד