י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

תעלומת הצריבות ב'פלג הירושלמי': 30 איש הגיעו לבתי חולים - המשטרה עדיין לא חוקרת

כמעט 24 שעות מאז אירוע 'הקבלת פני רבו' בסוכת מנהיג 'הפלג הירושלמי' הגר"ש אויערבך, ועדיין לא ברור מה גרם לעשרות אנשים צריבות בעיניים • נשלל החשש לגז מדמיע או פלפל ובמשטרה עוקבים בינתיים אחר ההתפתחויות

אחד הנפגעים (בעיגול) שסבל מצריבות בעיניו
אחד הנפגעים (בעיגול) שסבל מצריבות בעיניו



מאז שעות הלילה עם סיום שמחת בית השואבה של 'הפלג הירושלמי' הגיעו לבית החולים שערי צדק כ-30 בני אדם עם צריבות בעיניים. במשטרה טרם נפתחה חקירה אך בודקים את הפרטים.

הבוקר (שני) עם פרסום הכתבה בנושא ב'בחדרי חרדים' אמר אחד מאנשי ההפקה כי הוגשה תלונה למשטרת ירושלים, אולם לאחר בירור הדברים עולה כי אכן הובא לידיעת חוקרי המשטרה, אולם שם עוקבים אחר ההתפתחויות ובהתאם לכך יוחלט האם לפתוח בחקירה.

אל חדרי המיון של בית החולים הגיעו מאז הלילה בחצות כשלושים נפגעים, בהם ילדים ומבוגרים עם צריבות בעיניים. דיווח נמסר למשרד הבריאות.

כזכור, הבוקר דווח ב'בחדרי חרדים' כי עשרות מהמשתתפים בשמחת בית השואבה והקבלת פני רבו של 'הפלג הירושלמי' שנערך אמש (ראשון) בשכונת שערי חסד בירושלים אצל הגר"ש אויערבך התלוננו על צריבה בעיניהם, חלקם אף נזקקו לטיפול רפואי.

"שלושה מתוך ארבעה זמרים סובלים מצריבות בפנים ובעיניים" סיפר ל'בחדרי חרדים' אחד ממארגני האירוע. "יש עשרות נפגעים מתוך האנשים שעמדו באזור במת המוזיקה, כולל אנשי הגברה, מאבטחים וסדרנים, ילדים ומבוגרים".

עוד במהלך האירוע, דיווח אחד הזמרים על צריבה בעיניו וירד מהבמה, האירוע המשיך כרגיל. בדקות האחרונות של האירוע החלו אנשים נוספים להתלונן על צריבות.

ככל שנוקפות השעות, מצטברות עוד ועוד תלונות של משתתפים כי "כמעט בוודאות לא מדובר בגז מדמיע או גז פלפל רגיל. יש כמה תסמינים נורא מוזרים, נפיחות ואדמומיות בפנים, העובדה שזה החל רק הבוקר - שעות מרובות לאחר האירוע. רופאת עיניים אמרה לאחד מהנפגעים 'נראה שנכנסו לך גיצים בעיניים'".

כך גם, למרכז הרפואי ברזילי הובאו 7 נפגעים מירושלים שסובלים מצריבה בעיניים: אב ובנו מנתיבות וחמישה ילדים בני אותה משפחה מאשדוד.

מה שמפתיע היא העובדה שאם לא די במתלוננים מהלילה, בשעות הבוקר זמרים נוספים התעוררו עם צריבה, מה שמצביע אולי על העובדה כי לא מדובר בגז מדמיע אלא בחומר אחר שטרם זוהה.

נכון לשעה זו לא ברור האם מדובר בתרסיס כלשהוא שהותז על ידי אחד המשתתפים, או שאחד השכנים בבניינים הסמוכים התיז מלמעלה. "לא יודע מי המציא את השמועה שמיכל גז מדמיע התפוצץ לאחד הבחורים בכיס, אם זה היה קורה, היינו יודעים על זה עוד במהלך האירוע" הוסיף ל'בחדרי' אחד מאנשי ההפקה.

כאמור, במשטרה עדיין לא נפתחה חקירה כי אם מעקב אחר ההתפתחויות.
הפלג הירושלמי הרב שמואל אויערבך צריבות בעיניים הקבלת פני רבו שמחת בית השואבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד