כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

שר ההגנה האמריקני: "להיות מוכנים עם אופציה צבאית"

שר ההגנה האמריקאי ג'יימס מאטיס קרא לצבא ארה"ב "להיות מוכן לאופציה צבאית" מול קוריאה הצפונית

שר ההגנה האמריקני: "להיות מוכנים עם אופציה צבאית"
שיגור הטיל בצפון קוריאה צילום: באדיבות המצלם



שר ההגנה האמריקאי ג'יימס מאטיס קרא היום (שני) לצבא ארה"ב "להיות מוכן לאופציה צבאית" מול קוריאה הצפונית. במהלך אירוע של האיגוד המקצועי של צבא ארה"ב בוושינגטון, ענה מאטיס לשאלה על המתיחות בחצי האי הקוריאני. "בואו נדבר רגע על קוריאה כי זה נמצא במחשבות של כולנו. יש כרגע מאמץ דיפלומטי של הטלת סנקציות כלכליות כדי לגרום לקוריאה הצפונית לרדת מהמסלול בו היא נמצאת", אמר מאטיס.

"עכשיו, מה העתיד צופן לנו? לא אני ולא אתם יכולים לומר, אז יש דבר אחד שצבא ארצות הברית יכול לעשות, וזה שאנחנו צריכים להיות מוכנים כדי להבטיח שיש לנו אפשרויות צבאיות שהנשיא שלנו יכול להשתמש אם יש צורך" הוסיף מאטיס.

כזכור ביום חמישי אמר טראמפ למאטיס ולגנרלים כי הוא רוצה שיציגו בפניו אפשרויות צבאיות בקצב "הרבה יותר מהיר". הנשיא גם הוסיף לאחר מכן לכתבים כי "אולי זה השקט שלפני הסערה".

לפני דבריו של מאטיס, צייץ טראמפ: "המדינה שלנו התמודדה ללא הצלחה עם צפון קוריאה במשך 25 שנה, ונתנה מיליארדי דולרים ולא קיבלה כלום. המדיניות לא פעלה".

עם זאת, מאטיס, שדיבר היום (ב') עם חיילים מכל הדרגים ומנהלי התעשייה הביטחוניות, הדגיש את המשך ההתמקדות הדיפלומטית של הקהילה הבינלאומית, כדי להפסיק את תוכניות הטילים והגרעין של צפון קוריאה.
מאטיס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד