כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

למרות הטבח - הנשק חיוני לאזרח האמריקני / דעה

מאז הטבח הנורא בלאס וגאס, הפך נושא הפיקוח על הנשק לנושא לדיון ציבורי. אבל בכל אופן הנשק חיוני לאזרח האמריקני

זירת הטסח בלאס ווגאס. צילום: רויטרס
זירת הטסח בלאס ווגאס. צילום: רויטרס



מאז הטבח הנורא בלאס וגאס, בו נרצחו ביריות מעל 50 בני אדם ומאות נפצעו, נהפך נושא הפיקוח על הנשק לנושא שכל ערוץ חדשות דן בו כאן בארץ.

מה ששכחו לא מעט מהפרשנים והכתבים למיניהם זה שישראל היא ממש, אבל ממש לא ארה"ב ומה שנכון להם לא בהכרח חייב להיות נכון לנו.

נכון, אולי קשה לנו להבין איך זה יכול להיות שכמעט לכל אדם יש את הזכות לשאת עליו נשק, אבל בארה"ב מדובר בעניין של דורות רבים שהתחנכו על מה שמהווה היום התיקון השני לחוקה האמריקאית – הזכות לשאת נשק.

הם לא רגילים כמונו לחשוב פעמיים אם לירות בפורץ. הם בטח לא מתלבטים אם לחסל מחבל. הם מודעים היטב לכך שהזכות לשאת נשק היא לא כדי לתקוף, לאיים או להשליט טרור - להיפך, הזכות לשאת נשק שווה לחלוטין לזכות להגן על עצמך, על משפחתך, על יקיריך ועל כל מי שקרוב אליך וחש בסכנה מיידית לחייו מפני מי שבא להרע לו.

את הזכות הזו הרוויחו ביושר מיליונים מאזרחי ארה"ב שבמשך עשרות שנים נשאו נשק וחיו חיים ישרים ונקיי כפיים בשלווה ובביטחון. צחוק הגורל שדווקא היום אחרי הטרגדיה בלאס וגאס האנשים האלה חשים מאויימים יותר מתמיד, ולאו דווקא בגלל הפסיכופט הבלתי מוסבר שהחליט לירות באנשים ללא שום סיבה, אלא בגלל אותם פעילי שמאל, שהחליטו לעשות פוליטיזציה מוחלטת מכל האירוע ולהפוך אותו לדיון עקרוני על רצונם לבטל התיקון השני לחוקה.

מעניין, כשיש פיגוע טרור לא מדברים על התיקון השני, כי מחבל יכול להשיג נשק, אבל אדם רגיל לא? בוודאי שכן. כל אדם היום בעולם בשנת 2017 שרוצה להשיג נשק – יכול. עצוב, מפחיד, אך זו המציאות וישנן עובדות לכך מדי יום. גם בארצות שבהן נשיאת נשק אסורה בתכלית האיסור - הנשק קיים גם קיים ומוצע למכירה בלי יותר מדי מאמץ, כך שמי שרוצה לפשוע ולבצע מעשה אסור יבצע אותו עם או בלי התיקון השני ואנחנו בישראל – מהווים דוגמה חדה לכך.

לעומת זאת אם יבוטל התיקון השני לחוקה כפי שפעילי שמאל רבים בארה"ב רוצים שיקרה, הרי שאתה משאיר מיליוני אנשים חשופים לפשיעה גרועה יותר, כי מי בעצם יחזיר את הנשקים שלו מרצון, סוחרי הסמים? ארגוני הפשע? העבריינים? ממש לא, יחזירו אותם - אותם אנשים שחיים את חייהם בדרכי שלום ונשיאתו של הנשק עליהם היה מה שהסב להם ביטחון יום יומי.

מדובר במשימה בלתי אפשרית בעליל לאסוף מיליארדי נשקים כשאנחנו כאן בישראל בקושי מצליחים לרוקן כפר ערבי אחד קטן מנשקו, אז בטח שלאסוף נשקים מכל רחבי ארה"ב תהיה משימה שסביר להניח שלא תוכל להתבצע; אולי אם היה הדבר מתבצע כבר לפני עשרות שנים, אולי, אך היום זה כבר מאוחר מדי.

חשוב לזכור שאיפה שיש עשן בדרך כלל יש גם אש, ובדומה לכך – מי שרוצה להרע לאחר יעשה זאת עם או בלי החוק. פושעים יש בכל מקום וצריך לפעול למגרם בכל הכח, אך זכות בסיסית לביטחון משמעותה יציבות, הזכות הזו היא הכח להמשיך הלאה ולהגן על עצמך ועל אהוביך ושטיח כזה אסור למשוך מתחת לרגליהם של מיליוני בני אדם כי אז המשטח עלול להיות הרבה יותר מסוכן.
לאס וגאס נשק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד