כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

הרבי רקד עם האברך ששרד - החסידים דמעו

טוב להודות לה' • זה נמשך כ-20 דקות. הרבי עמד על בימה גבוה ורקד יד ביד עם האברך שלפני שנה לא הותירו לו סיכוי לשרוד את ההתרסקות • באורח נדיר שר הרבי בקולו את אחד מהמנוני החסידות "אודה השם בכל לבב"

האברך יוסי צין בריקוד עם האדמו"ר אמש. צילום: יהושע פרוכטר
האברך יוסי צין בריקוד עם האדמו"ר אמש. צילום: יהושע פרוכטר



עין לא נותרה יבשה אמש (שני) בסוכת 'מרכז חסידי ויז'ניץ' בבני ברק, כאשר הרבי רקד עם האברך ששרד את הנפילה מגג אותה סוכה בהושענא רבה לפני שנה.

כזכור, לפני שנה בדיוק בערב שמחת תורה - הושענא רבה, התקבל דיווח במוקדי ההצלה על אברך שנפל מגובה בסוכת ביהמ"ד 'מרכז חסידי ויז'ניץ', הכוננים שהגיעו לזירה, נתקלו במחזה קשה והחלו בפעולות החייאה, בינתיים הרבי המתגורר בסמוך, ששמע את החבטה ואת ההמולה יצא וביקש לברר מה אירע, כונני ההצלה בחסידות מנעו מהרבי להתקרב ולראות במו עיניו מי מדובר ואת המצב בו נתון האברך יוסף יום טוב צין הי"ו מאלעד שעסק במלאכת סגירת גג הסוכה לרגל שמחת תורה שנחגג מדי שנה ברחבת הסוכה הגדולה בשל הצפיפות בבית המדרש.

הוסבר לרבי כי המצב קריטי וסיכויו לשרוד קלושים, הרבי ביטל במחי יד את קביעתם, היה זה שעה קלה לפני התקדש החג, הרבי לא היסס, ערך במהירות התרת נדרים ויצא ברכבו לאהל אדמו"רי בית ויז'ניץ בעיר, שם שפך תחינה ובקשה לרפואת האברך יוסף יום טוב בן גיטל יוכבד, הנתון במצב קריטי.

במהלך החג, השתדל הרבי להסתיר את דאגתו וניהל את ההקפות כאילו לא אירע דבר, אך כן אמר פרקי תהילים עם החסידים וקרא להם להתחזק לרפואת אחד מבני החבורה שנתון בסכנת חיים. במהלך החג גם שלח שליחים שיצאו אל בית החולים בתורנות שיעדכנו אותו על מצבו של האברך.

עד מהרה הנס הלך וגדל, במרוצת החודשים שחלפו האברך עבר שיקום ארוך ומצבו השתפר, עד שהלילה - אישפוזא דיוסף צדיקא, רקד עם הרבי יד ביד כשהוא עומד מלוא קומתו, את השיר "טוב להודות" של חסידות סקווירא.

במשך כ-20 נמשך הריקוד, כשעיני החסידים זולגות דמעות של אושר והתרגשות, די היה להביט בפניו של אבי האברך - הרה"ג חגי משה צין המשמש כדומ"צ הקהילה באשדוד, ולראות את ההתרגשות לאחר השנה הקשה שעבר בנידודיו בין בתי החולים והשיקום הארוך שעדיין נמשך עד הלום.

בדברי התורה אמר הרבי: "אחרי שהוא נפל אמרו שאין לו סיכויים לשרוד את זה, ומיד ערכתי התרת נדרים ויצאתי לציון של אבי הק' זי"ע. נכון שבויז'ניץ נוהגים שלא לנסוע בחול המועד, אולם אם מותר לחלל שבת בשביל פיקוח נפש, אז בוודאי שמותר לנסוע בחול המועד. כשיצאתי מהציון לאחר שהתפללתי, הרגשתי שפעלתי ישועה".

לאחר מכן פתח הרבי בהתרגשות והחל לשורר "אודה השם בכל לבב" כשהוא שר קטע אחר קטע והקהל אחריו - דבר נדיר כשלעצמו.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי ב'מרכז חסידי ויז'ניץ' נוהגים לחגוג רק האושפיזין של משה רעיא מהימנא בליווי תזמורת, אלא שהפעם באורח נדיר ומיוחד בהוראת הרבי, גם אתמול ליוותה תזמורת את מקהלת החסידות וזאת לכבוד סעודת ההודיה שנחוגה באושפיזין של יוסף הצדיק כשמו של האברך יוסף צין.
מרכז חסידי ויזניץ יוסי צין נפילה מגובה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד