כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

הרבי והשוטרים לחצו ידיים - הדו"ח בוטל

בחסידות זעמו על דוח בסך 350 שקל שניתן להם במהלך חגיגת שמחת בית השואבה בסוכת בית המדרש • יומיים לאחר מכן הגיעו בכירי התחנה לטיש אושפיזין שערך הרבי לחצו ידיים וביקשו להגיע לסיכומים

שמחת בית השואבה. (אילוסטרציה)
שמחת בית השואבה. (אילוסטרציה)

 


יומיים לאחר הדו"ח שניתן למארגני שמחת בית השואבה בחצר חסידות קרעטשניף, נעשתה סולחה בין המשטרה לחצר המעטירה והדו"ח בוטל.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי קצינים בכירים מתחנת המשטרה בעיר, הגיעו לשמחת בית השואבה שנחוגה בסוכת החסידות בראשות האדמו"ר וביקשו לשוחח עם האחראים על האירועים בחסידות, הם הוכנסו אחר כבוד עד למקומו של הרבי בראש השולחן, קיבלו שיריים, לחצו ידיים והבטיחו לעסקנים כי יסדרו את העניינים, ביקשו להרגיע את הרוחות בחסידות ולהגיע לסיכומים שיתקבלו על שני הצדדים.

גורם המעורה בפרטים אומר ל'בחדרי חרדים' כי "כי קרית קרעטשניף מאוכלסת בחסידי החצר והמוזיקה לא אמורה להפריע למתגוררים מחוץ לשכונה, לכן הבינה המשטרה שעשתה טעות והגיעה להתנצל. למרות זאת, סוכם שהווליום יונמך מעתה ואילך".

עוד הוא אומר ל'בחדרי חרדים' כי לאחר מכן "הבהירו לקציני המשטרה שביקרו במעונו של הרבי, שכדאי ומוטב להם שירגעו. החברה פה חמים עליהם ויהיה פה כאוס, ברמה ששוטר לא יוכל להראות את פניו בקריה. הם מבינים את זה והם ידאגו שהאבסורד שקרה פה השבוע לא יחזור על עצמו".

כזכור, ביום ראשון דווח ב'בחדרי חרדים', כי בחצר חסידות קרעטשניף השוכנת ברחוב ההגנה ברחובות, זועמים על דו"ח בסך 350 שקל שניתן להם, בעקבות תלונות על דציבלים שחרגו מהנורמה במהלך שמחת בית השואבה לרגל האושפיזין של משה רבינו, וטרדו את מנוחת השכנים.

חסיד קרעטשניף אמר ל'אתר ערים - רחובות': "אנחנו לא נגד החוק ואנחנו מבינים את המשטרה שחייבת להגיע לאירועים עליהם היא מקבלת דיווח. אנחנו בסך הכל חסידות נורמטיבית שמכבדת את החוק הישראלי ולראיה הרחוב של שכונתנו פתוח גם בשבת ומעולם אף אחד לא עשה משהו נגד זה".

החסיד הפנה אצבע מאשימה לעבר "שכנים חדשים, שידעו שהם מגיעים לגור בקרבת מקום חרדי, אבל הם מנסים לייצר ריב ומדון אחרי שנים של שקט בין התושבים באזור. בסך הכל ישנם זמנים בודדים בשנה שבהם פועלת מוזיקה בקהילתנו, בשמחת בית השואבה ובהקפות שניות, שחלים באותו השבוע, בנוסף לחג הפורים. אנחנו רוצים שיבינו גם אותנו. כמו שאנחנו לא מתנגדים לדברים שנעשים נגד אמונתנו, אנחנו מעוניינים להתקיים בשכונתנו ולפחות את החגים שלנו אנחנו מעוניינים לעשות בשמחה. משנת 1948 אנו חוגגים את האירועים הללו ונחגוג אותם עד ביאת משיח צדקנו אמן".

סולחה קרעטשניף משטרת רחובות קנס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד