י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

סוער בירושלים: הקרב על קיומו של ה'זיץ' הישיבתי וההסכם שנחשף

חשיפת 'בחדרי' ממשיכה לעורר סערה • מדוע ארגונו של הרב מוטק'ה בלוי נמנע מלהעניק 'כשרות' ל'זיץ' הישיבתי בירושלים • שיחת הטלפון עם הרב סילמן והארגון המתחרה שמוביל את המחאה • וגם: האם בנו של האדמו"ר חזר בו? • פרסום ראשון

סוער בירושלים: הקרב על קיומו של ה'זיץ' הישיבתי וההסכם שנחשף



סערת הקומזיץ הישיבתי שנחשפה ב"בחדרי חרדים" הולכת ומתרחבת. לאחר שבן האדמו"ר מסלונים, הגר"י ברזובסקי, התבטא נגד קיום האירוע שצפוי להתקיים ביום שני בשבוע הבא, בבניני האומה בירושלים, מאחורי הקלעים נחשפים היחסים וההסכמה הנסתרת בין שני הארגונים המתחרים, 'טוהר המחנה' הירושלמי ו'משמרת הקודש והחינוך' הבני ברקי בראשותו של המחנך הרב מוט'קה בלוי. "בחדרי חרדים" עם כל הפרטים בפרסום ראשון.

ל"בחדרי חרדים" נודע כי בניגוד לאירועים דומים שהתקיימו בעבר בערים החרדיות, באירוע הנוכחי ארגונו של הרב בלוי - נמנע מלתת 'כשרות' לאירוע, הסיבה נחשפת כאן לראשונה; ישנה הסכמה בין 'משמרת הקודש והחינוך' של בלוי לארגון המתחרה 'טוהר המחנה' שבאירועים המתקיימים בירושלים - ארגונו של בלוי לא מתערב ולא מעניק כשרות.

כזכור, באירוע שעורר סערה ויועד לתלמידי הישיבות יופיעו גדולי הזמר החסידי מוטי שטיינמץ, זאנוויל ויינברגר, לוי פאלקוביץ, מקהלת 'מלכות' ותזמורתו של יואלי דיקמן. דברי תורה וברכה: הגאון רבי זושא הורביץ. עלותו של האירוע: חצי מיליון שקל מתקציב עיריית ירושלים למגזר החרדי.

ל"בחדרי חרדים" נודע כי בניגוד לארגונו של בלוי שסבור עקרונית כי האירוע הנוכחי מתקיים על טהרת הקודש, הארגון הירושלמי סבור אחרת ומבהיר כי אין להשתתף באירוע. מארגני האירוע תלויים בין שמים לארץ, מצד אחד, בלוי שתומך בקיום האירוע אך נמנע מלהכשירו מסיבה טכנית ומהצד השני - 'טוהר המחנה' שמתנגד נחרצות אליו.



הרב בלוי. בעד האירוע אבל לא נתן כשרותצילום: הרב בלוי. בעד האירוע אבל לא נתן כשרות
הרב בלוי. בעד האירוע אבל לא נתן כשרות


עוד נודע ל'בחדרי חרדים" כי הרב בנימין מאירוביץ מראשי ארגון 'טוהר המחנה' שוחח אמש עם הרב יהודה סילמן מרבני 'משמרת הקודש והחינוך' שאמר לו כי הרב בלוי לא נתן הכשר לאירוע בירושלים. לדברי הרב סילמן, "ישנה הסכמה מוסכמת ולא כתובה שהארגון שלנו - לא מתערב באירועים המתקיימים בירושלים ולכן הרב בלוי לא נתן כשרות לאירוע".

מארגני האירוע אמרו בתגובה ל"בחדרי חרדים" כי "כפי שהובהר, האירוע הקרוב כמו כל האירועים נעשים בהתייעצות ובהדרכה צמודה של משמרת הקודש והחינוך שהוסמכה על ידי גדולי ישראל לנושאים אלו, החל מהתכנים ועד פרטי הפרטים של הפרסום ומרכיביו".

עוד נמסר כי "לאחר שהרה"ג רבי ישראל ברזובסקי שליט"א ביקש לשמוע מהרב בלוי שכל פרטי האירוע נעשו בהתייעצות עימו - אמר כי המארגנים פעלו כדין בהתייעצות עם משמרת הקודש והחינוך והוא מסיר את פעילותו בנושא ביטולו של האירוע".

בנוסף אמרו המארגנים כי "ענייני הפרסום הרשמי של חותמת ועד משמרת הקודש והחינוך לאירועים בירושלים והסיכומים בנושא זה מול ועד לטוהר המחנה אינם בסמכות מארגני האירוע".

ירושלים הרב מוט'קה בלוי משמרת הקודש הרב יהודה סילמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד