י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

ביזוי מרן הגר"ע • ש"ס סוערת: "פגיעה ברגשות העם"

לאחר הפרסום ב"בחדרי חרדים" - ח"כי ש"ס מגיבים על הביזיון • "לא ייתכן שלא יהיה קריטריון למניעת ביזוי קדשי ורבני ישראל, כפי שקיים כלפי המדינה וסמליה"

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90 צילום: פלאש 90

 


סערת ביזוי כבודו של מרן הגר"ע יוסף זצ"ל בפארק 'מיני ישראל' – מתרחבת, לאחר הפרסום ב"בחדרי חרדים". בש"ס זועמים ודורשים ומבהירים: "נבדוק את המימון של האתר הפוגע – ונפעל בהתאם".

כזכור, קודם לכן היום דווח ב"בחדרי חרדים" כי בפארק 'מיני ישראל' החלו באחרונה לגמד אף דמויות וכי במיצג חדש שאייר עמית שמעוני - מוצג מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל בצורה מבזה ושאינה מכבדת את דמותו הענקית.

בתגובה אמר השר לשירותי דת ח"כ דוד אזולאי ל"בחדרי חרדים" כי "אני רואה בחומרה כי מקום שמתיימר לייצג את ישראל על גווניה, עושה זאת תוך זלזול ופגיעה ברגשות העם. מרן הרב עובדיה זצוק"ל היה ועודנו מקור לגאווה ולדוגמא לציבור כולו במדינה. הצגתו באופן שמוצג באתר הינה מבזה ומזלזלת בציבור".

לדבריו אזולאי, "אני קורא להנהלת האתר להסיר לאלתר את התמונה הפוגעת ברגשי הציבור", עוד הוא הוסיף כי "לא פלא שאתר המחלל את השבת הקדושה פוגע גם ברגשות הציבור. לכן אני קורא לציבור להדיר את רגליו ממקום זה".

השר לשירותי דת אמר בנוסף ל"בחדרי חרדים" כי "אני מתכוון לפנות לגורמים הממשלתיים על מנת לבדוק את מקורות המימון של האתר ולפעול בהתאם, כי לא ייתכן שלא יהיה קריטריון למניעת ביזוי קדשי ורבני ישראל, כפי שקיים כלפי המדינה וסמליה".

יו"ר סיעת ש"ס בכנסת ח"כ יואב בן צור אמר בתגובה ל"בחדרי חרדים" כי "יצירה הזויה דלת מסר שאינה משקפת את מידותיו ומורשתו של גדול התורה הרב עובדיה יוסף זצוק"ל. אני מקווה שהנהלת מיני ישראל תשכיל לקפל את המיצג הזה החוטא לדמותו של הרב ולמסרים היהודיים והישראלים של המקום".

ח"כ מיכאל מלכיאלי הוסיף כי "ביום החיתום, הושענא רבה, אני רוצה לדון אותם לכף זכות שמדובר בשגגה ולא חס ושלום בכוונת זדון", לדבריו, "מורשתו של עטרת ראשנו מרן הרב עובדיה יוסף זצוק"ל חשובה, ומן הראוי שכל ילד וילדה ידעו זאת. אך תמונה שכזאת גורמת לזלזול בכבוד רבנו".

"אשמח להיפגש עם הנהלת מיני ישראל ולייעץ להם בהתנדבות איזה תמונות של גדולי ישראל ראוי להציב, ומה מסמל את המשך המורשת של העם היהודי", אמר לסיום.

ח"כ יעקב מרגי יו"ר ועדת החינוך קורא לציבור להחרים את האתר בעקבות פרסום המיצג המבזה את הציבור החרדי.

ח"כ מרגי אומר ל'בחדרי חרדים' כי "עד שלא ישנו את המיצג המבזה - יש להחרים את האתר ע"י כל הציבור החרדי".

ש''ס הרב עובדיה יוסף דוד אזולאי מיכאל מלכיאלי מיני ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד