י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

הגאון הנסתר רבי יצחק דז'ימטרובסקי זצ"ל

שעה לפני התקדש החג, נפטר בירושלים הגאון המובהק רבי יצחק הלוי דז'ימטרובסקי זצ"ל, מראשי ישיבת קול יעקב ומגדולי התלמידי חכמים בדור כשהוא בן 86 בפטירתו

גאון התורה. הגאון רבי יצחק הלוי דזימטרובסקי זצ"ל
גאון התורה. הגאון רבי יצחק הלוי דזימטרובסקי זצ"ל



אבל בעולם התורה והישיבות: שעה לפני התקדש החג נפטר בירושלים מראשי ישיבת קול יעקב ומגדולי התלמידי חכמים בדור כשהוא בן 86 בפטירתו.

בשנה האחרונה נחלש ונפל למשכב בערב חג שמחת תורה נצחו אראלים את המצוקים והוא השיב את נשמתו ליוצרה.

הגר"י זצ"ל נולד בשנת תר"צ למד בבחרותו בישיבה לצעירים בכפר סבא, וכבר בגיל בר מצווה נכנס ללמוד בישיבת לומז'ה בפתח תקווה שם נודע כאחת מהאריות שבחבורה חבריו לספסל הלימודים היו שר התורה הגר"ח קנייבסקי והגרמ"צ ברגמן.

בישיבת לומז'ה היה מגדולי תלמידיו של מרן הגראמ"מ שך זצ"ל ומאוחר יותר עבר ללמוד בישיבת פוניבז' שם המשיך לדבוק במרן הרב שך.

במשך השנים בישיבת לומז'ה חמד בחברותא עם יבלחט"ר הגרמ"צ ברגמן חבר מועצת גדולי התורה הגר"י זצ"ל סיפר גי במהלך שנה הם למדו ביחד את כל כתובות והיו חברותא גם בסדר א' וסדר ב'.

הגרמ"צ ברגמן העיד עליו כי הוא אחד המיוחד בגאוני התורה בדור. בישיבת פוניבז' למד בחברותא עם הגרד"צ קרלנשטיין זצ"ל ראש ישיבת גרודנא ויבלחט"א ראש הישיבה כיום הגרב"ד פוברסקי.

בהגיעו לפרק האיש מקדש נישא לרעייתו בתו של הגאון רבי יעקב משה ליבוביץ זצ"ל בנו דל מרן הגאון רבי ברוך בער ליבוביץ זצ"ל ראד ישיבת קמניץ ובעל הברכת שמואל.

ברבות השנים שימש כראש ישיבה בקמניץ ובהמשך מונה לשמש כר"מ בישיבת 'קול יעקב' שם הרביץ תורה ויראה רבות בשנים והיה שוקד על תלמודו.



עם ראש ישיבת קול יעקב הגאון רבי יהודה עדסצילום: עם ראש ישיבת קול יעקב הגאון רבי יהודה עדס
עם ראש ישיבת קול יעקב הגאון רבי יהודה עדס


תלמידיו מספרים ל'בחדרי חרדים' כי כל חייו הילך בצידי דרכים והיה נחבא אל הכלים.

הפרש הפוליטי ועורך חדשות 'בקהילה' יעקב ריבלין ציין בחשבון הטוויטר שלו כי שנה תמימה זכיתי לשמוע את שיעוריו של הגר"י דזימיטרובסקי זצ"ל בישיבת קול יעקב. בחריפות ועומק ההבנה לא הותיר כמותו. ידיו רב לו גם בסתרי תורה.

בשנים האחרונות הודפסו שיעוריו הרבים בספרים שיצאו לאור מדברי תורתו.

הותיר אחריו דור ישרים מבורך בנים חתנים וצאצאים רבים.

בנו הגאון רבי יחיאל מיכל בער דזימטרובסקי מראשי ישיבת פוניבז' ובעל מילואי החושן על קצות החושן שהה בחג בישיבת פוניבז' ובמהלך החג שמח כרגיל עקב כך שבהוראת ראש הישיבה לא סיפרו לו על המקרה המצער ובמהלך החג אף מסר חבורה בישיבה.

מסע הלוויה הערב מוצאי שמחת תורה בשעה 22:30 מישיבת קול יעקב בשכונת בית וגן בירושלים להר המנוחות שם ייטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.
רבי יצחק דזמיטרובסקי ישיבת קול יעקב הלוויה גאור הדור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד