כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

מכירות באלפי דפי גמרא: כך חגגו שמחת תורה בחצרות הקודש ובהיכלי הישיבות

באיזו ישיבה נמכרה אמירת 'אתה הראת' בחמשת אלפים ושבע מאות דפי גמרא, היכן נפרסה טלית 'כל הנערים' על פני כל בית המדרש, מדוע עצר ראש ישיבת פוניבז' את ההקפות ופרץ בבכי ומי הנגיד שהבטיח תרומה של מיליון וחצי כשכובד בהגבהת התורה • משה ויסברג מסכם את החג

הקפות בחצרות הקודש. צילום: יונתן זינדל - פלאש 90
הקפות בחצרות הקודש. צילום: יונתן זינדל - פלאש 90



• בחצר חסידות צאנז ערך הנגיד ר' מיכל רוזנברג ממונטריאול 'מי שברך' כשכובד בהגבהת התורה והבטיח סך כולל של מליון וחצי ש"ח למוסדות צאנז בנתניה וחיפה.

• בחצר חסידות ויז'ניץ ציינו שנה לאסון הנורא שאירע בערב שמחת תורה בפציעתו של האברך יוסף צין שנפל מהסוכה בחצר בית המדרש מרכז חסידי ויז'ניץ, בשמחת תורה הרבי כיבד בהקפה השלישית את האברך עם ספר תורה דבר נדיר שכן רק זקני ונכבדי החסידות זוכים לרקוד עם ספר תורה סביב לאדמו"ר, לאחר מכן עצר הרבי את השירה ואמר לחסידים: "שנה שעברה בזמן כזה היינו מודאגים, השי"ת עשה עמנו חסדים גדולים וברוך השם היה לנו כאן נס" ואז קרא לאברך ורקד עמו יד ביד 'טוב להודות להשם' כשהחסידים מפזזים על הפארנצע'ס, לאחר מכן צירף הרבי למעגל את אביו וחותנו וכן את שני ילדיו הקטנים. מחזה מרגש במיוחד שלא הותיר אף חסיד אדיש.

• אלפי חסידי קרלין סטולין השתתפו בחג שמחת תורה בגבעת זאב במחיצת האדמו"ר. ההקפות הסתיימו אמש לקראת השעה 3 בלילה. היום הסתיימו ההקפות לקראת השעה 6 לפני השקיעה. האדמו"ר הורה לכל הבחורים המבוגרים הזקוקים לשידוך "לרקוד ולהזיע".

• בחצר חסידות באיאן הגיע בליל שמחת תורה להתפלל ולהקפות הזמר מרדכי בן דוד מלווה בנגיד אריה אייכלר שרצה לרכוש למרדכי בן דוד את הפתיחה אך שהגיע למחיר של שלושים אלף דולר התייאש ולבסוף נמכר ב 55 אלף דולר לנגיד החסידות ר' יעקב וינרעב.



הטלית בנדבורנה. צילום: שוקי לררצילום: הטלית בנדבורנה. צילום: שוקי לרר
הטלית בנדבורנה. צילום: שוקי לרר


• בחצר חסידות נדבורנה: לראשונה מזה שנים רבות תפרו טלית גדולה שהייתה פרוסה על כל בית המדרש עבור עליית 'כל הנערים' לילדים, לראשונה מקהלה עם מארש ניגנו את 'מכלכל חיים' של הימים הנוראים לפני ריקוד הרבי בהקפה השישית ביום שמחת תורה, כמו כן במהלך ההקפות ביום הגישו לאדמו"ר בחורים לברכה מיוחדת הזקוקים לישועה.

• בחצר חסידות תולדות אהרן קיימו הכנסת ספר תורה בליל התקדש החג מדובר בספר תורה זעיר שהוכנס לבית המדרש הגדול של החסידות בשכונת מאה שערים בירושלים התהלוכה יצא מבית מנהל המוסדות הרה"ח רבי שמואל שישא ברחוב שבטי ישראל, שמחת תורה הוא שיא החגים בחצר החסידות והשנה הוסיפו עוד 2 קומות לפרנצע'ס לצד הרחבת המעגל הגדול שבו רוקד הרבי עם הספר תורה.

• בחצר חסידות מודז'יץ בבני ברק נערכו 8 מניינים לעלייה לתורה ונערכו מכירות חתן תורה חתן בראשית ו'כל הנערים' על אלפי דפי גמרא. מול כל דף גמרא, הבטיחו הנדיבים דולר לכל דף. לאחר המכירה סיפרו לרבי על כמות הדפים שנתרמו,הרבי התרגש ואף הלחין לחן חדש על המילים "כי הם חיינו ואורך ימינו" ורקד ביחידות עם בחורי הישיבה שקנו בלמעלה מ 1500 דף.

• בישיבת פוניבז' חגגו השנה שמחת תורה ללא המשגיח הגאון הצדיק רבי אליעזר גינזבורג זצ"ל שנפטר לבית עולמו בחודשים האחרונים. בשיאן של ההקפות ביום שמח"ת, אירע אירוע מרגש - ראש הישיבה הגרב"ד פוברסקי עצר את ההקפות בישיבה, וכשס"ת בידו עמד ליד הארון קודש, הס הושלך בקהל, וראש הישיבה פתח ואמר בבכי נרגש: "המדרש אומר ששלמה המלך בנה את בית המקדש אז היה שמחה עצומה, והיה סעודה במשך שבועיים ולא צמו ביום הכיפורים והיה לכלל ישראל הרגשה לא טובה שאולי לא היה להם כפרה בגלל שלא צמו ביום כיפור, עד שיצאה בת קול ואמרה כולם מוזמנים לחיי העולם הבא, יש לי את אותה הרגשה עכשיו", אמר ראש הישיבה, "השמחת התורה שיש כאן זה ממש שיש על כולם את ההכרזה של "כולכם מזומנים לחיי העולם הבא". הקהל העצום זעק "אמן".

• בישיבת פוניבז' חגגו את שמחת תורה כשבחורי הישיבה מקבלים על עצמם עשרות אלפי לימוד דפי גמרא ולימוד שעות רצופות במשך השבוע, בהוראת ראש הישיבה הגאון רבי שמואל מרקוביץ לא הודיעו לגאון רבי יחיאל מיכל בער דזימטרובסקי מראשי הישיבה על פטירת אביו הגאון המפורסם רבי יצחק זצ"ל שנפטר בכניסת החג בכדי לא לצערו, הגרימ"ב אף מסר שיעור בישיבה לתלמידים בליל החג ובקריאת התורה ערכו 'מי שבירך' לחולה.



הגרמצ ברגמן עם ידידו הגרי דזמיטרובסקי זצלצילום: הגרמצ ברגמן עם ידידו הגרי דזמיטרובסקי זצל
הגרמצ ברגמן עם ידידו הגרי דזמיטרובסקי זצל


• בישיבת סלבודקה בבני ברק ההקפות בישיבה הסתיימו בלילה בשעה 12 וביום בשעה 4.30 כשלאחר מכן ליוו מאות תלמידי ובוגרי הישיבה את ראשי הישיבה לביתם בשירה ובזמרה, כמו כן השנה לראשונה רקד ראש הישיבה גאון התורה הגאון רבי דב לנדו את ההקפות בישיבה עם ספר תורה קטן במיוחד ששימש בעבר את הגרי"ש אלישיב והגרנ"צ פינקל זצ"ל.

• בישיבת רשב"י בבני ברק שבראשות הגרמ"צ ברגמן עם תחילת ההקפות שניות סיפר אחד מנאמני ביתו של ראש הישיבה על פטירתו של הגאון רבי יצחק דזימיטרובסקי זצ"ל, שהיה ידידו וריעו בלב ונפש שנים רבות והחברותא של הגרמ"צ מתקופת לימודיו בישיבת לומז'א. מיד הורה ראש הישיבה לסיים בזריזות את ההקפות תוך שהוא אומר לציבור האברכים "התורה הקדושה מתאבלת עכשיו על סילוקו של רבי יצחק איך אנו יכולים לרקוד". מיד לאחר מכן יצא הגרמ"צ לירושלים להספיד את הגר"י זצ"ל.

• בישיבת תפרח נמכרה אמירת 'אתה הראת' בחמשת אלפים ושבע מאות דפי גמרא. הבחור שרכש את הזכות, כיבד בה את ראש הישיבה הגאון רבי אביעזר פילץ.

• בישיבת בית מתתיהו בבני ברק, לראשונה לא תנגן תזמורת קרלין בהקפות שניות כמידי שנה. ל'בחדרי חרדים' נודע כי לבקשת האדמו"ר מקרלין סטולין, תזמורת החסידות נשארה בבית המדרש בירושלים, גבאי הישיבה בבית מתתיהו מיהרו להזמין את מאיר גפני שהיה אמור לשיר ולשמח בישיבת 'קול יעקב'. עקב פטירת הגר"י דז'ימטרובסקי זצ"ל התבטל מעמד הקפות שניות בישיבה, ובמקום ב'קול יעקב' ישורר גפני ב'בית מתתיהו'.

• בישיבת רכסים, קנו בחורי הישיבה הקפה שישית לראש הישיבה הגאון רבי אליהו ציון סופר בתמורה ל-150 אלף שעות לימוד שילמדו הבחורים בימי שישי כל השנה.

• הגר"מ שטרנבוך שהה במהלך 'חג שמחת תורה' בהיכל ישיבתו בלוד, תלמיד מבני הישיבה - הבחור יצחק כהן - קנה חתן תורה לראש הישיבה בלימוד - 15,500 דפי גמרא, כשמסירת 'חבורה' נחשבת כ-50 דף.

• בישיבת רבנו חיים עוזר בבני ברק התקיים לראשונה הקפות שניות בהיכל הישיבה בליווי הזמר יוסי ברגר ותזמורתו.

• בבית שמש, בבית הכנסת בו הוא מתפלל, רכש הגאון הרב אלחנן ויסבורד קנה "חתן תורה", בתמורה להבטחתו שיקבל מאה אברכים חדשים לרשת הכוללים שלו - "יששכר באהלך".
שמחת תורה סיכום החג דפי גמרא מכירות הקפות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד