י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

תיעוד וידאו בלעדי: ראש הישיבה מובל תחת החופה בהקפות שניות

מאורע של פעם בשנה ביישוב הדרומי: ראש הישיבה הנערץ מובל תחת חופה, כשרבני הישיבה הם האוחזים אותה מארבע קצוותיה ושני רבנים נוספים הולכים לפניו עם נרות בידיהם ממש כחתן - מתי החל המנהג ומה מקורו? • 'בחדרי' עם תיעוד בלעדי

תיעוד וידאו בלעדי: ראש הישיבה מובל תחת החופה בהקפות שניות



מאורע של פעם בשנה מתרחש בישיבת תפרח במושב הדרומי, ראש הישיבה הגאון רבי אביעזר פילץ מגדולי ראשי הישיבות בדורנו מובל כחתן תחת החופה כשבני הישיבה משוררים מאת מנגינת החופה.

בתיעוד וידאו בלעדי שהגיע ל'בחדרי חרדים' נראה ראש הישיבה תחת חופה כשעליה טלית אותה נושאים בארבעת צדדיה רבני הישיבה, ראש הישיבה מחזיק ספר תורה ומלפניו עוד שני רבנים המחזיקים נרות כמו בחתונה.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי המנהג הזה החל בתפרח לפני כעשור שנים עת נהרג בתאונה קשה בחג הסוכות תלמיד הישיבה הבחור שלמה קרלינסקי ז"ל באותה שנה בה בני הישיבה התחזקו לזכרו החלו לקיים את מנהג הנרות ובהמשך השנים הוסיפו גם את החופה.

אחד מבוגרי הישיבה סיפר ל'בחדרי חרדים' כי השמועה הרווחת בישיבה הייתה תמיד שר' אביעזר אמר שמקובל כך בקלם והוא חידש את זה גם בישיבה.



מדובר בתיעוד שנחשף לראשונה מהישיבה הנמצאת בדרום הארץ שבחורי הישיבה אינם מחזיקים מכשירי סמרטפון ושום אמצעי תקשורת.

הרב פילץ מסומן כבר שנים רבות כאחד ממנהיגי עולם התורה. במגזין חג הסוכות של עיתון 'בקהילה' פרסם העיתונאי יצחק פלדמן פרופיל ראשון לדמותו, שם נכתב כי משיחות עם תלמידי ישיבת תפרח בעבר ובהווה, עולה תמונה מדהימה של ראש ישיבה שלא שינה מהליכותיו והנהגותיו מיום שבא בשערי הישיבה ועד עצם היום הזה.

"רבי אביעזר אינו עוזב את הישיבה בעד שום הון שבעולם. את גבולות ארץ הקודש הוא אינו יוצא באופן עקרוני, גם לא עבור גיוס כספים. עד כדי כך גדולה הקפדתו שלא לצאת את גבולות הארץ: ישנו כביש ידוע בדרום, שהפוסקים נחלקו אודותיו אם הוא בנחלת אבותינו או שמא בגדר חוצה לארץ. רבי אביעזר מקפיד שלא לנוסע בכביש הזה ויהי מה". נכתב ב'בקהילה'.
הרב אביעזר פילץ ישיבת תפרח שמחת תורה חופה הקפות שניות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד