ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

הרבי מויז'ניץ לחסידים: נבנה בניין גדול ולא ניקח מכם כסף

במהלך דברות קודשו בטיש נעילת החג בבית מדרשו, בישר הרבי לחסידים כי במהלך השנה תחל בנייתו של בית המדרש לעילוי נשמת אביו זצ"ל אך לא יבקש מהם להתחייב לגייס סכומים • כמו כן מאורע נדיר ומרגש אירע בהקפה השלישית שלא אף חסיד אדיש

האדמו"ר מויז'ניץ. צילום: יהושע פרוכטר
האדמו"ר מויז'ניץ. צילום: יהושע פרוכטר



במהלך טיש נעילת החג בבית המדרש 'מרכז חסידי ויז'ניץ' בבני ברק הכריז האדמו"ר כי יתחילו במהלך החורף לבנות את בית המדרש החדש והגדול לעילוי נשמת אביו האדמו"ר בעל ה'ישועות משה' זצ"ל. הרבי אף התחייב לחסידים שלא יבקש תרומות מהציבור.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי הרבי אמר שלא יבקש כסף מהחסידים על בית המדרש החדש בעקבות כך שלא כל אלו שהתחייבו לתת לבניין הישיבה שנרכש ב-70 מיליון שקל שילמו את חובם.

בעקבות כך הוא רק מבקש שאלו שהתחייבו עבור הישיבה שיראו לשלם אבל מה שנוגע לבית המדרש החדש הוא ישיג את הכסף.

כמו כן עורר שוב על המכשירים המתקדמים ופגעי הטכנולוגיה ושנת תשע"ח ראשי תיבות ת'הא ש'נה ע'ם ח'סידות.

תוך כך, בחצר החסידות ציינו שנה לאסון הנורא שאירע בערב שמחת תורה בפציעתו של האברך יוסף צין שנפל מהסוכה הגדולה, בשמחת תורה הרבי כיבד בהקפה השלישית את האברך עם ספר תורה דבר נדיר שכן רק זקני ונכבדי החסידות זוכים לרקוד עם ספר תורה סביב לאדמו"ר.

לאחר מכן עצר הרבי את השירה ואמר לחסידים: "שנה שעברה בזמן כזה היינו מודאגים, השי"ת עשה עמנו חסדים גדולים וברוך השם היה לנו כאן נס" ואז קרא לאברך ורקד עמו יד ביד 'טוב להודות להשם' כשהחסידים מפזזים על הפארנצע'ס, לאחר מכן צירף הרבי למעגל את אביו וחותנו וכן את שני ילדיו הקטנים. מחזה מרגש במיוחד שלא הותיר אף חסיד אדיש.
חסידות ויזניץ בית המדרש בנייה כסף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד