י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

תופעה מטרידה: אלפי פליירים ניאו נאצים נשלחים לתושבים

אלפי אנשים במונטגומרי קאונטי שבפנסילבניה, מצאו השבוע בתיבות הדואר שלהם עלונים ניאו-נאציים מטרידים ומאיימים והדבר הפך לתופעה • הליגה נגד השמצה: "קהילות שלמות חשות מפוחדות ומאוימות"

איור מתוך הפלייארים
איור מתוך הפלייארים



אלפי אנשים במונטגומרי קאונטי שבפנסילבניה, מצאו השבוע בתיבות הדואר שלהם עלונים ניאו-נאציים מטרידים ומאיימים.

המפיצים האנטישמיים שעומדים מאחורי ההפצה חילקו את הפלייארים בשלושה מקומות, מזרח גרינוויל, רד היל, ופנסבורג, כך דווח באתר האמריקאי HuffPost.

הפלייארים המטרידים מגיעים חודשיים לאחר עצרת אלימה של לבנים נאצים ואנטישמיים בשארלוטסוויל שבוירג'יניה - העצרת הגדולה ביותר מזה למעלה מעשור - הפנתה את תשומת הלב לתנועה הגזענית הלבנה שמתחדשת בארצות הברית.

הדבר אמנם לא נחשב פשע מבחינת החוק במדינה, אבל הוא בהחלט זורע פחד וחשש בקהילות היהודיות. מסע פרסום רחב של עלונים ניאו נאציים הפכו לנפוצים יותר ויותר ברחבי ארה"ב בחודשים האחרונים.

מרילין מאיו, בכירה במרכז לליגת השמצה נגד השמצה, אמרה כי מסעות פרסום מסוג זה נועדה "לקדם לאומנות לבנה ואנטישמיות".

הליגה נגד השמצה, טענה מאיו, תיעדה "מסע גיוס ענק" של קבוצות גזעניות לבנות בחודשים האחרונים, הכוללות מסע פרסום מתואם בערים ברחבי ארה"ב, ובעיקר בקמפוסים.

לא ברור מדוע החלק הזה של פנסילבניה, שנמצא בין פילדלפיה לאלנטאון, היה מוקד ההפצה, מפקד המשטרה של האזור אנדרו סקלטון, אמר כי התייעץ עם משרד התובע המחוזי של מחוז מונטגומרי, שאמר לו שהפלייארים הללו אינם מהווים פשע.

"זה מטריד? כן", אמר סקלטון. "אבל פשע? לא".

בדיקה של ערוץ הטלוויזיה NBC10 העריך כי 5,000 פליירים נשלחו בסך הכל. אליסון סנדרס, בת 30, קיבלה את אחד העלונים הללו בפנסבורג שלה ביום שלישי אחר הצהריים.

המכתב היה ממוען ל"ראש משק הבית" - ובו היה פלייאר של אדם לא-לבן כנראה, המחזיק סכין בגרונו של גבר לבן בחליפת עסקים.

בתחתית העלון היה את כתובת האינטרנט של "החומר הנכון", אתר בעל אופי אנטישמי וגזען, לצד צלב קרס בצבעי דגל של הקונפדרציה. (הדגל של מלחמת האזרחים האמריקאית).

"אני שמחה שאני פתחתי את המכתב ולא הילדים שלי" אמרה הגברת סנדרס לאתר "הופסט".

במקומות אחרים באזור, אנשים קיבלו פלייארים ובהם ציטוטים מאת אדולף היטלר ימ"ש ושר התעמולה הנאצי יוזף גבלס ימ"ש, ואחד נוסף הציג ציור אנטישמי גס של יהודי שמשחק עם פוליטיקאים אמריקנים כמו בובות.

מהליגה נגד השמצה נמסר "שלמרות שזה לא פשע, קהילות שלמות חשות מפוחדות ומאוימות".









פלייארים פנסילבניה אנטישמיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד