כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

סערת ה'זיץ' הישיבתי: 'העדה' ורבני השכונות הצטרפו למאבק

לאחר חשיפת הסערה ב"בחדרי חרדים", הדרמה הולכת ומתעצמת וכעת החשש הוא שהאירוע הענק יבוטל לאחר שרבנים נוספים הצטרפו לקריאה שלא להשתתף בו • כרוז מטעם 'העדה החרדית' פורסם היום, ורבני השכונות הצטרפו למאבק • כל הפרטים בפרסום ראשון

סערת ה'זיץ' הישיבתי: 'העדה' ורבני השכונות הצטרפו למאבק



הסערה שנחשפה ב"בחדרי חרדים": 'העדה החרדית' פרסמה היום (שישי) כרוז ברחובות ירושלים נגד ה'זיץ' הישיבתי שצפוי להתקיים ביום שני בשבוע הבא, בבניני האומה, בהפקת עיריית ירושלים ובעלות של כחצי מיליון שקל שנועד לתרבות למגזר החרדי.

בנוסף, ל"בחדרי חרדים" נודע כי מלבד הרבנים החסידיים, הגר"נ נוסבוים, הגרש"ק גרוס, הגר"ד טברסקי הגרב"צ רבינוביץ והגרש"ד אייזנברג – רבנים נוספים הצטרפו לקריאה שלא להשתתף באירוע, זאת למרות העובדה שהוא מוגדר כ'זיץ' ולא כ'ערב שירה' - שלדבריהם נאסר על ידי גדולי ישראל.

הרבנים שהצטרפו כעת לאיסור: הרבנים הגאונים, רבי עזריאל אויערבאך - רב שכונת בית וגן, רבי מנחם מנדל פוקס, מרבני שכונת רמות, רבי ישראל גנס - רב קריית מטרסדורף ורבי זלמן נחמיה גולדברג - אב"ד בירושלים. כולם צירפו את שמם לכרוז האיסור. בנוסף, בשעות אלו ממשיכה משלחת העסקנים לפקוד את בתיהם של רבנים נוספים.







באירוע שיועד לתלמידי הישיבות צפויים להשתתף גדולי הזמר החסידי, מוטי שטיינמץ, זאנוויל ויינברגר, לוי פאלקוביץ, מקהלת 'מלכות' ותזמורתו של יואלי דיקמן. דברי תורה וברכה: הגאון רבי זושא הורביץ.

ל"בחדרי חרדים" נודע כי בעקבות הצטרפות 'העדה החרדית' למאבק והצטרפותם של רבנים נוספים, בחסידות דושינסקיא אומרים כי הזמר ווינברגר, שנמנה על החסידות - ייעדר מהאירוע. למרות זאת מקהלת 'מלכות' שמייצגת גם את ויינברגר פרסמה כי "טרם התקבלה החלטה. זאנוויל ויינברגר והנהלת המקהלה ממתינים להוראת רבותיהם שתתקבל בימים הקרובים".

בכרוז של 'העדה' שפורסם היום נכתב כי "נודע כי רוצים לקים בעיר הקודש ירושלים ת"ו בימים הקרובים ערב מיוחד לשירה כאילו בהכשר ובכסות תורנית. אשר ע"כ הננו מודיעים כי הוא בכלל ערבי שירה שנאסרו מקדמא דנא על ידי מרבנן ורבנן הגאב"ד וחברי הביד"צ ומאורי הדור הקודם זצוק"ל, ואין להשתתף בהם ללא הוראת היתר קלות".

כזכור, מארגני האירוע אמרו בתגובה ל"בחדרי חרדים" כי "כפי שהובהר, האירוע הקרוב כמו כל האירועים נעשים בהתייעצות ובהדרכה צמודה של משמרת הקודש והחינוך שהוסמכה על ידי גדולי ישראל לנושאים אלו, החל מהתכנים ועד פרטי הפרטים של הפרסום ומרכיביו".





ירושלים עיריית ירושלים בניני האומה הזיץ הישיבתי העדה החרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד