י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

עשרות חיילים טסו לאומן בר"ה. ומי לא?

אמו של חייל המשרת ב'נצח יהודה' קובלת בפוסט בפייסבוק על כך שבנה נכלא בכלא הצבאי לאחר שטס לאומן, ועל שורת כשלים בנושאי דת בהם נתקל בכלא הצבאי • דובר צה"ל: "לחיילים בטירונות, לא אושרו חופשות לחו״ל בשל ריבוי גדול של בקשות ובהתאם לגרף ההכשרה" • 'בחדרי' עם רשימה בלעדית של למעלה מ-60 חיילי 'נצח יהודה' שקיבלו היתר לטוס לאומן

צילום אילוסטרציה: פלאש 90
צילום אילוסטרציה: פלאש 90



רויטל הר כסף, שבנה משרת בגדוד החרדי 'נצח יהודה' העלתה פוסט לחשבון הפייסבוק שלה, ובו היא קובלת על כך שבנה נאסר בכלא הצבאי לאחר שהפר את פקודת הצבא וטס לראש השנה לאומן. בכלא, כך מספרת הר כסף, נמנעו ממנו ארבעת המינים, תפילות במניין וישיבה בסוכה ביום הושענא רבה.

הר כסף, שבאותו פוסט מלינה אף על שבנה לא התקבל ליחידה מובחרת - בה כידוע משרתות אף חיילות - למרות רצונו, רק בשל היותו חרדי - מתלוננת על כך שבנה נאלץ לשהות בכלא לצד נשים.

בצה"ל מכחישים את רוב תלונותיה של האם. תגובת דובר צה"ל בסוף הכתבה.

"מוצאי שמחת תורה", כותבת הר כסף. "סיימנו חג של ריקודים, שירים ואוכל, אורחים ומשפחתיות חמה. תאמינו לי היה כייף!!!!! אבל הכייף היה חסר. חסר כי הילד הגדול שלי חייל.
חייל שנמצא בכ-ל-א צ-ב-א-י כל החג".

"חייל חרדי מורעל שהתגייס מתוך אהבה לעם ישראל ורצון להגן עליו. מתוך רוח קרב ונכונות לעשות כל שביכולתו כדי לשרת את המדינה.

"אמנם הוא רצה והתחיל הליך של גיוס ליחידה מובחרת, אך אוטומטית בגלל הרקע החרדי והישיבתי שלו הוא מקבל קב״א נמוכה יחסית, (על אף שהתאמן לקראת הגיוס במשך שנה במסגרת ארגון ״אחריי״). בסופו של דבר החליט לא ללחוץ ואף וויתר על החלום שלו בעקבות מסע שכנועים, והתגייס במסלולי גיוס חרדים גיוס חרדים או איך שלא קוראים לזה נצח יהודה. כי הסבירו לו שיאפשרו לו כל מיני דברים כמו פטור זקן וזמנים לתפילות, שטיסה לאומן בראש השנה זה דבר שבשיגרה, שאין בנות בסביבה, לא חיילות ולא מפקדות.

"פטור זקן הוא קיבל, וגם ללכת עם ציצית בחוץ מאשרים לו. אבל למי שחשוב לטוס לאומן השנה החליטו לא לאשר. מהתירוץ : שנה שעברה לקח להם זמן להחזיר את חיילים לשיגרה.
כל הנסיונות של הבן שלי לקבל אישור נכשלו.

"(הוא לא ביקש טיסה למשחק כדורגל בברצלונה! ולא טיול מסיבת רווקים ליון. לא ביקש חופש ארוך או משהו קיצוני אחר. גם ככה הפלוגה שלו היתה אמורה להיות בבית בחג).

"גם הנסיונות פעם אחר פעם, לקבל פגישה עם המפקד האחראי עליו וזה שמחליט בענין נכשלו.
הילד שלי שעד כה התנדב לכל משימה, והיה אחד מבין החיילים המצטיינים והמסורים של הפלוגה הרגיש מרומה ומאוכזב. בהתייעצות עם הרב שלו החליט שהוא לא מוותר על הרוחניות שלו, ואם שנה שעברה תפילות באומן ברוב עם רוממו אותו ופתחו לו את הלב, גם השנה הוא יהיה שם!!!!!
גם במחיר של חזרה ישר לכלא.


"אלה ש..... כשאתה מגיע לכלא, אפילו שאומרים לך שזאת שלוחה של נצח יהודה, אתה נכנס ואז מגלה שיש שם סוהרות, מפקדות, ואפילו חיילות אסירות. מפקדות שצורחות בלי הפסקה, ומשפילות אותך על בסיס יומיומי.

"אין לי טענות# על זה שהוא ילד טוב ואף אסיר טוב שלא עושה בעיות ולמרות זאת לא הסכימו לתת לו חופש לג.

"יש לי טענות, ומלא!!! על זה שהוא התחנן לקבל אישור להכניס 4 המינים שנביא לו לכבוד החג, וכל יום שאל ״האם יש אישור?״ כדי שנספיק להביא לו את זה בזמן סביר. והתשובה היתה: עוד אין אישור. וכך זה נמשך עד ערב החג בצהרים(!!). אז הסוהרת/המפקדת(!!) באה והודיע לו: ״יש אישור״. יש אישור??? וואלה . תודה רבה באמת. טוב שהאישור לא הגיע במוצאי חג סוכות של שנה הבאה.

"על זה שבהושענא רבא בבוקר הודיעו להם שאין יותר כניסה לסוכה כי החג נגמר.
על זה שלא נותנים להם להתפלל תפילה במנין בחג. על זה שאין זמן להקפות ושמחה עם התורה. רק מסדרים של שעות על שעות.

"אפילו הבדלה לא נותנים להם לעשות. הבדלה?!?!!! הכריחו אותם לשבת לאכול בצאת החג. וכשאני אומרת הכריחו, זה פשוטו כמשמעו, אם אתה מסרב ולא אוכל - אתה עולה למשפט... אז האסירי ציון שלנו, שנמצאים בגלות הכלא הצבאי במדינת ישראל, בקשו מהמפקד התורן (לכבוד החג הביאו להם מפקד דרוזי!!!) קודם לעשות הבדלה כי אי אפשר לאכול לפני. והאקסטרה חביב הודיע להם בשאגות אריה וחריקת שיניים שהם לא החיילים הדתיים הראשונים שנמצאים תחתיו, ושלא יבלבלו את המוח, שאין שום בעיה לאכול לפני הבדלה ושבמילה הבאה הם עולים למשפט.

"לא מבינה את זה. למה כל דבר מצריך מלחמה?
יש משהו יותר בסיסי מלעשות ״הבדלה״??? מלשמור את מצוות החג.
יש משהו יותר בסיסי עבור בחורי ישיבות מלשרת ללא בנות?????

"בעיני זה חשוב שכולם ידעו איך הדברים נראים מבפנים... שלא יעבדו עליכם. לא מסלולי גיוס חרדים ולא נעליים. צבא זה צבא, עם כל הכללים והאטימות הרגילים.
כשבממשלה מבטיחים להנגיש את הצבא לחרדים, כדי שיהיה #שויון_בנטל ועוד שאר מילים יפות, אני לא חושבת שזה דבר שבאמת יכול לקרות.

זה קשקוש מכובס במילים יפות.

אגב, גם כשמקטלגים את החרדים בקב״א נמוכה, ולא נותנים באוטומט למורעל איכותי להגיע לכל יחידה שיבחר רק מעצם היותו חרדי, אין כאן שויון.

אשמח אם תשתפו את הפוסט, כדי שיגיע לכמה שיותר אמהות. שיגיע לכמה שיותר בחורים שמתלבטים. כן צבא לא צבא... שומרי מצוות, אם הדת חשובה לכם תתרחקו משם. אם הכבוד העצמי שלכם - מהווה שיקול, זה לא המקום בשבילכם. אם בצבא רוצים אותנו - שיתאמצו עבורנו הרבה יותר", כתבה הר כסף וביקשה לשתף.

מדובר צה"ל נמסר: "לחיילים ביחידתו של החייל אשר נמצאים בהכשרה בסיסית, בטירונות, לא אושרו חופשות לחו״ל בשל ריבוי גדול של בקשות ובהתאם לגרף ההכשרה.

"החייל טס לאומן ללא אישור מפקדיו ונשפט למחבוש בבסיס הכליאה 396.
כמו כן, החייל פנה להכניס סט אישי של ארבעת המינים בעת החג, זאת על אף שבכל פלוגה כבר היו סטים, ובקשתו אושרה לפנים משורת הדין.

"באשר לטענת ההבדלה, עקב ההקפות בצהריים שהתארכו מעט, ארוחת הערב התקיימה בזמן שקיעת החמה. לאחר שהחייל פנה לקצין התורן, זה הורה לעשות. הבדלה לפני תחילת הארוחה, כנדרש", נמסר מדובר צה"ל.

גורם בצה"ל הוסיף ל"בחדרי חרדים" כי ללוחמים אשר סיימו את שלב ההכשרה ומשרתים בגדוד אושרו מעל 60 בקשות לבקר באומן בראש השנה.

בחדרי חרדים עם רשימה בלעדית של החיילים מ'נצח יהודה' שקיבלו היתר לטוס לאומן בראש השנה.

רשימת החיילים מ'נצח יהודה' שקיבלו היתר יציאה לאומן







נצח יהודה רויטל הר כסף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד