י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

יוזמה חדשה: יורדים מהארץ בגלל "גזירת הגיוס" • האם הפלג יאמץ

לאחר שנפתחו כבר ארגונים שונים למאבק ב"גזירת הגיוס", כשהם מגייסים לכך כספים בחו"ל, ארגון חדש שהוקם מציע לפתור את הבעיה מהשורש - הימלטות לחו"ל • כזכור, מרן הרב שך הכריז כי במידה ותהיה גזירת גיוס על בני הישיבות הרי שהם ירדו מן הארץ, ולא ינהלו מחאות. מעניין יהיה לראות כיצד יפעלו בפלג הירושלמי אל מול היוזמה המתעוררת דווקא מבין חוגי הקנאים הקיצונים

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90



לאחר שנפתחו כבר ארגונים שונים למאבק ב"גזירת הגיוס", כאשר ארגון אחד מתמקד באירגון הפגנות ורדיפת חיילים חרדים, ארגון נוסף עוסק בהסדרת פטורים לבחורים עובדים ומשנהו בתפילות למען האסירים, ועוד ארגונים רבים שמציעים 'פתרונות' שונים ומשונים ל"גזירת הגיוס", כשהם מגייסים לכך כספים בחו"ל, ארגון חדש שהוקם מציע לפתור את הבעיה מהשורש - הימלטות לחו"ל.

"מהר הימלט על נפשך", נכתב במודעה שמתפרסמת בבית שמש תחץ הכותרת "קריאת קודש" מכמה רבנים מחוגי הקנאים בארה"ב למען קופת הצדקה "פתח הצלה" "עבור משפחות הרוצים להימלט מתחת שלטון הכפירה וגזירותיה לחו"ל.

לצד קריאת הקודש מתפרסמים פרטי הקרן שאף העמידה ועדת רבנים בראשות רבני קהילת קאשוי ואראד בארה"ב, יחד עם ראש ישיבת זכרון יואל הקיצונית.

תחת הכותרת "בשורה טובה" נכתב "בשמחה גדולה אנו מודיעים שנפתח ועד בשם "פתח הצלה" להיות לעזר בשביל יהודים שרוצים לעזוב ולצאת מהמדינה הציונית".

"בע"ה הועד יסדר להם הניירות הנצרכים בשביל שיוכלו להתיישב בענגלאד או באמעריקא. גם בע"ה הועד יעזור בכסף בשביל ההוצאות הכרוכות בכל הענין בשביל איזו מדינה שירצו ללכת שם".

"ובע"ה יעזרו בכל מה שנצרך – כמו ויזות – טיקעטעס – דירה טובה עם כל הסידורים שצריך, ובמציאת פרנסה וסידור הילדים במוסדות".

במודעה אף מתפרסם מספר טלפון למי שמעוניין לעזוב את המדינה.

יצויין כי מרן הגראמ"מ שך הכריז כי במידה ותהיה גזירת גיוס על בני הישיבות הרי שהם ירדו מן הארץ, ולא ינהלו מחאות. מעניין לראות כיצד יפעלו בפלג הירושלמי אל מול היוזמה המתעוררת דווקא מבין חוגי הקנאים הקיצונים.







דבריו של הרב שך נאמרו במעמד פתיחת ירחי כלה תשמ"ח, עת התחדשו הדיבורים כמידי תקופה על גיוס בני ישיבות והוגשו מסקנות "ועדת הכהן" שבה ישב נציגו של הרב שך, איש ש"ס. שבין החלטותיה היה להגביל דרמטית את מספר הדיחויים הניתנים לבני הישיבות: "אף בן ישיבה לא ישאר כאן אם תגזר חלילה גזירה על עולם התורה" אמר הרב שך. "אני אמנם יהודי זקן ואין לי כח, אך אומר ברורות, שאם יבוא זמן ותהיה גזירה על עולם התורה - מרים אני את ידי ואומר "אם אשכח ירושלים", כל בני התורה לא ישכחו את ארץ ישראל, אך כולם ילכו לגלות ולא תשכח תורה מעם ישראל! ידעו ויבינו שאין זה משחק ילדים שאפשר לעשות מה שרוצים. תצביעו מה שאתם רוצים - אך אלינו זה לא נוגע".

גזירת הגיוס ירידה מהארץ הפלג הירושלמי בית שמש יוזמה חדשה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 55 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד