כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

המשטרה מגיבה לראש הממשלה: "לא ניגרר למתקפות חסרות שחר"

לאחר שנתניהו תקף והאשים את המשטרה בהדלפות שכבר הפכו לצונאמי, הם לא נשארים חייבים ומחזירים מתקפה משלהם: "מדובר בהמשך של קמפיין שמתנהל כבר כמה חודשים נגד המשטרה מצד כמה נבחרי ציבור שנועד לרפות את ידי החוקרים"

נתניהו ואלשיך. צילום אילוסטרציה: מרים אלסטר, פלאש 90
נתניהו ואלשיך. צילום אילוסטרציה: מרים אלסטר, פלאש 90



במשטרה מגיבים בחריפות לדברים שיצאו מטעמו של ראש הממשלה נתניהו: "משטרת ישראל עושה עבודתה בהתאם לחוק ובממלכתיות", נמסר בהודעה רשמית ממשטרת ישראל. "לא ניגרר למתקפות חסרות שחר שנועדו לשבש את עבודת המשטרה ולפגוע בלגיטימיות שלטון החוק".

במשטרה ממשיכים ומאשימים כי "מדובר בהמשך של קמפיין שמתנהל כבר כמה חודשים נגד המשטרה מצד כמה נבחרי ציבור שנועד לרפות את ידי החוקרים". עוד האשימו במשטרה כי הקמפיין "כולל בין השאר את הניסיון לפגוע בתקציב המשטרה המיועד לחקירות, בקריאה להצעת חוק להטיל עונש מאסר של שנה על חוקרים שיגישו המלצה בסופה של חקירה, והחוק שאוסר לחקור ראש ממשלה מכהן". ומבטיחים כי "כל הניסיונות האלו לא יפגעו בעצמאות החוקרים ובהמשך החקירות בדיוק כפי שתוכננו".

כזכור, אמש (מוצ"ש) תקף ראש הממשלה את משטרת ישראל האמונה על אכיפת החוק, זאת לאחר פרסום של משה נוסבאום ב'ערוץ 2', לפיו חקירות ראש הממשלה יחודשו וכי נתניהו צפוי להיחקר שוב בשבועיים הקרובים.

בהודעה שיצאה מטעמו של ראש הממשלה נכתב "כשהמפכ"ל רוני אלשיך נכנס לתפקידו, הוא קיבל שתי החלטות חשובות: שלא יהיו יותר הדלפות מהחקירות ולא יהיו יותר המלצות של המשטרה".

"מאז שהיועץ הפוליטי ליאור חורב מונה ליועץ חיצוני של המשטרה בעלות של מיליונים על חשבון משלם המיסים וללא מכרז, ההדלפות הלא חוקיות הפכו לצונמי, וההחלטה להימנע מהמלצות נעלמה כלא הייתה". נכתב בהודעה.

לסיום נכתב מטעמו של ראש הממשלה: "הציבור כבר מזמן הבין שיש כאן מסע ציד תקשורתי שקוף נגד ראש הממשלה נתניהו. כפי שקרה תמיד בעבר גם הפעם כל הטענות נגד ראש הממשלה יתבררו כמופרכות, ולכן לא יהיה כלום".

גם הפוליטיקאים הצטרפו לחגיגה ועקצו את נתניהו. ראש הממשלה ושר הביטחון לשעבר אהוד ברק צייץ בטוויטר: "‏זה מתחיל. נתניהו, בדרכו מטה, מוכן לשרוף את המדינה. רדיפה בזויה ומסוכנת של מוסדות המדינה. כשהחוק מאיים על ביבי, ביבי מאיים על החוק".

ראש האופוזיציה יצחק בוז'י הרצוג הגיב וכתב: ‏"מה שהחל באמנים, עיתונאים ושופטים, כעת מגיע לשוטרים. שיסוי, הסתה ופילוג למען האינטרס האישי בכל מחיר, גם במחיר אחדות העם ופגיעה בסמלי החוק והשלטון."



הבוקר הגיב השר לביטחון פנים גלעד ארדן לסערה ברדיו 'קול ברמה': "נתניהו לא הביע אי אמון במפכ"ל או במשטרה, אלא בהדלפות. בזמן כהונת אלשיך יש הרבה פחות הדלפות, אבל בחקירות ראה"מ צריך פיקוח הדוק מאוד".

עוד אמר ארדן למגיש נועם זיגמן: "אין בעיה בכך שהמשטרה מעסיקה יועץ תקשורת חיצוני. עם זאת, העובדה שמדובר ביועץ פוליטי שעבד עם מתנגדיו של נתניהו, דורשת חשיבה מחודשת של המשטרה לגבי המשך העסקתו".
בנימין נתניהו משטרת ישראל רוני אלשיך הדלפות חקירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד