י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

חוגגים בחו"ל את תחילת השנה? הנה כמה דברים שחשוב לזכור

חגי תשרי בחו"ל זה כיף גדול, במיוחד כשנשארו עוד הרבה דילים שווים למגוון גדול של יעדים מבוקשים. אז בין אם אתם טסים לחופשה זוגית או עם כל המשפחה - הנה כמה דברים שחשוב לזכור – דקה לפני שעולים למטוס:

צילום: pixabay
צילום: pixabay



אפליקציה שמראה מסלולים ומקומות שווים

כשאתם עומדים לטוס לחו"ל, אתם בעצם טסים אל הלא נודע. לכן, שווה לחפש מקומות מעניינים, להכין מראש מסלולי הליכה ולשמור אותם בסמארטפון. גם אם זו עיר שכבר ביקרתם בה בעבר, אתם לא יכולים לדעת מה השתנה בה בינתיים. מקומות נסגרים, מקומות חדשים נפתחים, לפעמים מקום מסוים נמצא בשיפוצים למשך תקופה מסוימת ובפעמים אחרות הוא פשוט שינה את ייעודו וכבר לא אטרקטיבי עבורך, כתייר. גם ההרכב שאתו אתה מגיע משנה את כל התמונה: אם בעבר טיילת בחו"ל עם אשתך, וכעת אתה מגיע עם כל המשפחה, הרי שחלק מהמקומות שהלהיבו אתכם אינם רלוונטיים לילדים, אם בגלל שהם לא אטרקטיביים עבורם, או בגלל שהם מצריכים צעידה ממושכת מדי או שאסור להכניס אליהם ילדים מתחת לגיל מסוים. לכן, בדקו אילו מקומות שווים יש בעיר אליה אתם מגיעים: התייעצו עם חברים שהיו שם, וגם בדקו המלצות באינטרנט. לפעמים עצה כמו למשל – שלמו יותר כסף וקחו מלון במרכז העיר היא עצה ששווה זהב, במיוחד במקומות בהם התחבורה הציבורית איננה יעילה במיוחד או שאיננה נהירה מספיק לתייר שאינו דובר את השפה. במקרים כאלה עדיף להתגורר במיקום מרכזי ולא להפסיד זמן יקר בנסיעות, שלא לדבר על הנוחות של קפיצה לחדר במהלך היום למנוחה (וכדי להניח את כל השקיות...). אגב, בערים רבות באירופה יש מקומות שחשובים לקהילה היהודית – בתי כנסת, בית קברות יהודי, מקומות שבהם קיימים ציוני דרך היסטוריים ליהודים שחיו בקהילה, ועוד ועוד. כדאי מאד לבקר במקומות האלה, הם מעניקים השראה ולרוב הם גם מרשימים מאד.

מדריך למסעדות כשרות

אין ספק שאחד המכשולים העיקריים שכרוכים בטיסה לחו"ל בקרב המגזר הדתי, זוהי סוגיית האוכל. המסעדות שם אינן כשרות, פתוחות בשבת מן הסתם, ומגישות אוכל שאינו יכול לענות שום קריטריון של כשרות, גם אם מדובר במסעדה טבעונית שמגישה רק ירקות. הפתרון הוא לחפש ולסמן מראש מסעדות כשרות, חנויות כשרות בבעלות יהודים (ולפעמים גם ישראלים). תתפלאו לשמוע, שחלק מהמסעדות כל כך ידועות ומשובחות, שצריך להזמין בהן מקום מראש, ולפעמים כדאי ושווה לעשות זאת כבר מהארץ. הרבה מסעדות כשרות נמצאות בחלקים היהודיים של העיר, ולכן כשאתם עושים סיבוב באיזורים אלה, שימו לב לעניין המסעדות היהודיות. במקומות מסויימים ניתן אפילו לבחור בין מסעדה כשרה בסגנון אשכנז. ומסעדה כשרה בסגנון עדות המזרח. גם בחנויות הכשרות תוכלו למצוא מבחר גדול מאד של מוצרים מהם תוכלו להתקין ארוחה טובה לכל בני המשפחה, ביניהם אגב חלק גדול מאד, אם לא טוטאלי, של מוצרים שכולנו מכירים היטב, מיובאים מישראל.

להזמין כבר בארץ כרטיסים וקופונים

מתכננים להגיע לאטרקציות ופארקים בחו"ל? לפעמים יותר משתלם להוריד את כל הכרטיסים כבר בארץ. כשאתם עושים זאת בארץ, זה נוח לכם כי אתם יכולים לעבוד דרך המחשב הביתי שלכם ולא דרך האפליקציה של הסמארטפון, ואתם תוכלו לראות היטב את ההוראות, המחירים ועוד. תוכלו להדפיס לכם הכל ולשמור בצד. יתרון נוסף הוא, שבגלישה נינוחה פה בארץ, תוכלו לעיתים קרובות לראות מבצעים שלא תוכלו למצוא באתר הרשמי של האטרקציה. במקרים מסויימים ניתן אגב "לתפור" את כל החבילה לפי האטרקציות, ואז התשלום הוא כמובן נמוך יותר לכל כרטיס לפעילות.

ביטוח נסיעות לחו"ל

סביר להניח שאם זו לא הפעם הראשונה שלכם בחו"ל, אתם כבר מודעים לצורך המוחלט והלא מוטל בספק בכלל של ביטוח הנסיעות לחו"ל, אבל במידה שלא – אתם פשוט חייבים לקרוא את הסעיף הזה.

ביטוח נסיעות לחו"ל כולל בתוכו גם ביטוח של המטען, וגם ביטוח רפואי. מה זה אומר?

-ביטוח מטען: במידה ונאבדה לכם המזוודה, או שמשהו קרה לה או לתכולה שלה - אתם תפוצו בכסף. בנוסף, במידה ותיאלצו לבטל את הטיסה בגלל נסיבות כאלה ואחרות, תוכלו לקבל את הטיסה במועד אחד (בכפוף לתשלום הנהוג במועד השונה, למשל בקיץ משלמים מחיר גבוה יותר לרוב היעדים מאשר בחורף - ועוד).

-ביטוח רפואי: ביטוח נסיעות לחו"ל כולל סעיף חשוב מאד של ביטוח רפואי. זה כמובן הסעיף החשוב ביותר, מאחר וברגע שאתם יוצאים מישראל, אין לכם כיסוי רפואי – למעט הביטוח שתעשו. קופת החולים שלכם לא עובדת מחוץ לישראל, וכך, אם תצטרכו בדיקה, מרשם לתרופות, או אפילו סתם לראות רופא כי נכנס לכם משהו לעין – זה יעלה לכם הון עתק. במידה ותצטרכו להתאשפז, זה יעלה לכם סכום של כמה אלפי שקלים ליום. אנשים נוטים לזלזל בכך שהם עלולים להזדקק לרופא דווקא בחו"ל, במיוחד אם הם בריאים בדרך כלל, ועל אחת כמה וכמה אם הם נוסעים רק לכמה ימים – אבל האמת שכל מי שעבר את זה בעצמו כבר יודע היא – שלא לעשות ביטוח נסיעות לחו"ל זה הימור פראי ומסוכן, שעלול לגמור לכם את הטיול. אתם עלולים לחלות, להרגיש לא טוב, לחטוף מכה או להתייבש. אם לא תוכלו לקבל את הטיפול שתזדקקו לו, לא תוכלו להמשיך לטייל – ואם תקבלו את הטיפול זה יגרום לכם להוצאות בלתי מתכוננות אדירות. ביטוח נסיעות לחו"ל עולה כמה שקלים ליום, וחוסך לכם בכלל את הצורך לחשוב על זה.
נסיעות לחו ביטוח נסיעות ביטוח רפואי מסעדות כשרות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד