כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

דרעי יוזם את סגירת תאגיד השידור; נתניהו: "אדבר על זה עם כחלון"

אם היוזמה תצא לפועל, ככל הנראה הכוונה היא לסגור את כל פעילות הטלוויזיה והדיגיטל של תאגיד כאן - ולהותיר רק את שידורי רשת ב'. עלות הפעלת תאגיד השידור היא כ-750 מיליון שקל

צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
צילום: מרים אלסטר, פלאש 90 צילום: מרים אלסטר, פלאש 90



האם ראש הממשלה בנימין נתניהו מנסה שוב לפגוע בתקשורת ולסגור את תאגיד השידור הציבורי? היום במהלך ישיבת ראשי הקואליציה עלתה שוב הצעה לסגור את תאגיד השידור הציבורי ולהותיר רק את שידורי רשת ב'. את ההצעה העלה שר הפנים אריה דרעי. נתניהו הודיע כי ישקול שוב את ההצעה וידון בנושא עם שר האוצר משה כחלון.

לאחר הדיון הודיע שר התקשורת איוב קרא בחשבון הטוויטר שלו כי "שמחתי לקבל את ברכתו של רה"מ לסגירת התאגיד הציבורי. סוף לבזבוז כספי הציבור". ואולם לאחר כמה דקות מחק קרא את הציוץ ובסביבת רה"מ מסרו כי מדובר היה באי הבנה של קרא. לאחר מכן צייץ קרא שוב: "היו פניות אלי מראשי הקואליציה לסגירת התאגיד הציבורי. פניתי לרה"מ ועם קבלת החלטה סופית בעניין אעדכן בהתאם".

ככל הנראה הכוונה היא לסגור את כל פעילות הטלוויזיה והדיגיטל של תאגיד השידור הציבורי כאן, שהחל את שידוריו במאי, ובמקום זאת להותיר רק את שידורי רשת ב'. עלות הפעלת תאגיד השידור היא כ-750 מיליון שקל, מהם 650 מיליון שקל מקופת המדינה.

עוד לפני הקמת תאגיד השידור ניסה נתניהו לפגוע בהקמתו, לשקם את רשות השידור או לבטל לחלוטין את השידור הציבורי. ואולם היוע"מש אביחי מנדלבליט ואנשיו התנגדו לכל יוזמת חקיקה כזו. בין השאר עלתה יוזמה כי התאגיד לא ישדר חדשות או ישדר רק שידורי רדיו – אך אנשי היועמ"ש הבהירו כי תהיה זו פגיעה קשה בחופש הביטוי - והתנגדו.

כאמור, מי שיזם את הדיון בנושא בישיבת ראשי הקואליציה היה שר הפנים אריה דרעי, שטען כי מדובר בבזבוז של כספי ציבור של 800 מיליון שקל שעשויים להגיע לצרכים אחרים. דרעי טען כי אין הצדקה להפעלת התאגיד עם 1.5% רייטינג.

בישיבת הקואליציה מחו שרים על הכוונה להנהיג קיצוץ רוחבי בתקציב, ועמדתו של דרעי זכתה לתמיכה משר החינוך, נפתלי בנט. ואולם בסביבת נתניהו אומרים כי לא הביע תמיכה או עמדה בנושא, וכי אמר שישוחח בעניין עם השר כחלון.

דרעי ספג באחרונה מתאגיד השידור כתבה לא נעימה של הפרשן הבכיר מרדכי גילת, שעסקה בחקירותיו במהלך שנות ה-90 ובקווי הדמיון בינן לבין החקירות הנוכחיות של דרעי.

היוזמה של דרעי לסגור את התאגיד מגיעה גם על רקע הפיצול המתקרב של ערוץ 2. הפיצול יביא לכך שיפעלו בשוק הטלוויזיה שלושה ערוצים מסחריים – קשת, רשת וערוץ 10. מי שעשוי להיפגע יותר מכל מהתחרות המתגברת ומהתחזקות התאגיד הוא ערוץ 10, והוא בעל האינטרס המשמעותי ביותר לסגירת התאגיד.

מנכ"ל ערוץ 10 יוסי ורשבסקי כבר החל לנהל מעין קמפיין נגד התאגיד. במעמד הרמת הכוסית לשנה החדשה תקף ורשבסקי בצורה חסרת תקדים את התאגיד ואמר: "תאגיד השידור הציבורי מנסה לחקות את חדשות 10 וערוץ 10 חיקוי חיוור. התאגיד נסמך על המשאב של כספי הציבור ללא פיקוח, ומסתתר תחת הכסות הפחדנית: 'כאן בהרצה'. כנראה שההרצה תסתיים אחרי בזבוז של 3 מילארד שקל. הדבר היחיד שלא בהרצה בכאן זן ההידבקות המידית לעטיני השלטון וחנופה שיטתית לפוליטיקאים. תוך חצי שנה אומצו בכאן כשלים וקלקולים שברשות השידור הגיעו אליהם אחרי מאמץ של 50 שנה. נציגי השלטון מחככים את ידיהם בהנאה. לפודל הזה פיללו".

ח"כ מיכל בירן (המחנה הציוני) אמרה כי "צריך לעדכן את הערך של 'רפובליקת בננות' בוויקיפדיה ולהוסיף את פארסת נתניהו ותאגיד השידור הציבורי".
התאגיד בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד