י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

בית הדין לעבודה: מכתבי הפיטורים בנגב קרמיקה יבוטלו, הצדדים יפתחו במו"מ

בית הדין אף הורה לצדדים להיכנס למשא ומתן לגבי כל השאלות שבמחלוקת כדי לנסות להגיע להסכם שימנע את סגירת המפעל • אם הצדדים לא יגיעו להסדר, יתקיים דיון נוסף בסוף החודש ובית הדין עשוי להורות על פתיחת המפעל

מאבטחים בכניסה למפעל נגב קרמיקה. צילום: פייסבוק של Hanni Briga
מאבטחים בכניסה למפעל נגב קרמיקה. צילום: פייסבוק של Hanni Briga צילום: פייסבוק של Hanni Briga



בית הדין לעבודה קבע כי יבוטלו מכתבי השימוע והפיטורים שנשלחו לעובדי נגב קרמיקה ביום שישי. בית הדין קבע שלעובדים נותר זמן קצר מדי להיערך לשימוע, שתוכנן להתקיים ב-18 באוקטובר.

בנוסף הורה בית הדין לצדדים להיכנס למשא ומתן "ענייני, רצוף ובתום לב" לגבי כל השאלות שבמחלוקת, כדי לנסות להגיע להסכם שימנע את סגירת המפעל. "התרשמנו שהמפעל נתון בקשיים של ממש ועל כן מן הראוי שהצדדים יבואו בדברים על מנת לנסות להגיע להסכמות, שיביאו לתוצאות סבירות לטובת שני הצדדים, בהתחשב במכלול הנסיבות", ציין נשיא בית המשפט שמואל טננבוים.

לדבריו, אם הצדדים לא יגיעו להסדר, ייערך דיון נוסף בבית הדין ב-30 באוקטובר. "יובהר כבר בשלב הזה כי לבית הדין הסמכות להורות על פתיחת המפעל ולאחר שמיעת הצדדים בדיון ישקול בית הדין אף סעד של פתיחת המפעל, ככל שישתכנע שיש מקום לסעד זה", הוסיף. בית הדין גם הורה לצדדים לא לבצע מהלכים חד צדדיים במהלך המשא ומתן.

לפני כן דחו ההסתדרות ועובדי נגב קרמיקה הצעה שעלתה בצהריי בבית הדין לעבודה, להקפאת הפיטורים לשבועיים תוך השארת המפעל סגור. על פי ההצעה, במהלך הזמן הזה יימשכו המגעים על תוכנית ההבראה במפעל.

הצעת בית הדין התקבלה לאחר שביום שישי הודיעה הנהלת נגב קרמיקה על סגירת המפעל ופיטורי 120 עובדיו. החברה הבהירה כי על פי החוק תשלם לעובדים שכר של חודש, אף שהמפעל יישאר סגור.

לטענת החברה, הייצור במפעל מסב לחברה הפסד של שני מיליון שקל בחודש. תוכנית הבראה שהגישה לעובדים ולהסתדרות לא נענתה, אף שנדונה במשך כמה חודשים בין הצדדים. היא כללה פיטורי 40 עובדים והורדת שכר ל-80 העובדים הנותרים תוך ביטול משמרות.

העובדים פנו בערב שבת לבית הדין לעבודה וביקשו צו מניעה נגד הפיטורים. לטענתם, ההנהלה ניהלה את המשא ומתן איתם בחוסר תום לב. יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, התערב בסכסוך וקרא להנהלת נגב קרמיקה "להתעשת, למשוך את מכתבי הפיטורים ולשוב לשולחן המשא ומתן".
נגב קרמיקה משא ומתן מכתב שימוע בית הדין לעבודה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד