י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

דרישה חרדית: "קבע תאריך למינוי דיינים חדשים"

לחץ מאסיבי במטרה לסיים את סאגת מינוי הדיינים לבתי הדין הרבניים: כשברקע איום על הגשת תביעה ייצוגית נגד הממשלה בעקבות עיכוב מינוי דיינים חדשים - הלחץ מגיע גם מכיוונן של המפלגות החרדיות • ייכלר לשטייניץ: "אני פונה אליך בבקשה לפרסם דיינים ברשומות ולקבוע עכשיו תאריך קרוב למינוי דיינים"

דרישה חרדית: "קבע תאריך למינוי דיינים חדשים"
יוסי זמיר



חשיפת 'בחדרי חרדים': לחץ מאסיבי במטרה לסיים את סאגת מינוי הדיינים לבתי הדין הרבניים. לאחר שנחשף היום ב'בחדרי חרדים' כי התנועה למדינה יהודית ודמוקרטית מאיימת להגיש תביעה ייצוגית נגד הממשלה וזאת בעקבות עיכוב מינוי דיינים חדשים - הלחץ מגיע גם מכיוונן של המפלגות החרדיות.

חבר הוועדה למינוי דיינים ח"כ ישראל אייכלר פרסם כי פנה עוד קודם יום הכיפורים ליו"ר הוועדה השר יובל שטייניץ בדרישה לפרסם ברשומות את שמות הדיינים המועמדים לבחירה ולקבוע תאריך למינוי דיינים חדשים. הרקע: הסחבת הבלתי נגמרת סביב בחירת הדיינים.

במכתבו כתב אייכלר: "לפני יום הכיפורים תהיה לנו זכות גדולה לקבוע תאריך למינוי דיינים ולפרסום שמות ברשומות. דווקא בימים קשים אלה יש לקבל על עצמנו למנות דייני ישראל".

ח"כ אייכלר הוסיף כי הזכות שלנו על ארץ ישראל יש לה זיקה עם מינוי דיינים: "אמרו חז"ל: "כדאי הוא מינוי הדיינין הכשרים להחיות את ישראל ולהושיבן על אדמתן". כמו"כ הוא הדגיש כי הדברים נכתבו על דעתם של הרבנים הראשיים ובשליחותם.

"שוחחתי עם שני הרבנים הראשיים וגם על דעתם אני פונה אליך בבקשה לפרסם דיינים ברשומות ולקבוע עכשיו תאריך קרוב למינוי דיינים", כתב אייכלר לשטייניץ.
בתי הדין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד