י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

צו עיכוב היציאה מהארץ של הרב ברלנד - יישאר על כנו

צו עיכוב היציאה מן הארץ נגד הרב ברלנד - שהודה והורשע במעשים חמורים - יישאר לעת עתה על כנו, כך קבע בית המשפט בדיון בתביעה שהגישו נגדו נשים שנפגעו ממעשיו

צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



צו עיכוב היציאה נגד הרב ברלנד - שהודה והורשע במעשים חמורים - יישאר בתוקפו עד לאחר שמחת תורה.

במסגרת תביעה אזרחית על סך ארבע מיליון ש"ח שהגישו בשבוע שעבר נשים שנפגעו ממעשיו החמורים של הרב ברלנד, הן דרשו להוציא נגדו גם צו עיכוב יציאה מהארץ מאחר וביום שישי הקרוב מסתיימת תקופת המאסר - ולאחריה הוא יהיה חופשי כאחד האדם.

לדיון בבית משפט המחוזי בירושלים בפני כבוד השופט אריה רומנוב אמור היה להופיע גם הרב ברלנד, אולם ל'בחדרי חרדים' נודע, כי הרב לא הופיע. הדיון אתמול (שני) עסק אך ורק בבקשה לאיסור יציאה מהארץ, ולא בתביעה עצמה - ולכן 15 הנתבעים הנוספים מלבד הרב, לא התבקשו להתייצב בביהמ"ש.

במהלך הדיון נטען בבית המשפט כי סכום הפיצוי בסך ארבע מיליון ש"ח הינו מוגזם ויוצא דופן. פרקליטי הרב ברלנד, עו"ד משה בר-אשר, עו"ד יוסף מזר, עו"ד אמנון מזר ועו"ד קובי אבוטבול, הציגו תקדימים משפטיים לפיהם בתביעות מסוג זה, הפיצוי לא הגיע לסכום של 50,000 ש"ח - שזה הרף לעילת בקשה לאיסור יציאה מהארץ.

מנגד, טענו נציגי התובעים עו"ד יעקב בורובסקי ועו"ד רון אביב, כי הסכום של ארבע מיליון ש"ח לשלושה תובעים, הינו בגדר הסביר ולראייה ציינו כי יש פסיקה של בית המשפט לגבי תביעה בסך 3.7 מיליון על עבירות דומות. עוד ציינו כי ישנה תביעה אזרחית נוספת שהוגשה נגד הרב בפברואר באמצעות עו"ד יונית נחום, מטעמה של אחת המתלוננות בגינה הוגש כתב האישום - בו סכום התביעה הוא למעלה ממיליון שקלים ועודנו מתנהל בבית משפט השלום בירושלים.

בסוף הדיון, השופט רומנוב ביקש כי התובעים יגישו תוך שבוע, במהלך חול המועד, תצהיר המבסס את טענתם על החשש שהרב יעזוב את הארץ. כך גם ימציאו תביעות משפטיות דומות עם סכומי פיצויים גבוהים. בשבוע שלאחר מכן, פרקליטי הרב יגישו תצהיר נגדי. לאחר מכן, במידה ולא יבקשו הצדדים לקיים חקירות, השופט יחליט האם לבטל את הצו הארעי שנתן או לתת צו עיכוב יציאה כפי שביקשו התובעים.

הרב ברלנד בכניסתו לטיסה בדרכו לאומן
הרב אליעזר ברלנד צו עיכוב יציאה תביעה אזרחית מעשים חמורים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד