ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

פותחים חורף ב'בחדרי': בחרנו בעשרה צעירים חרדים מובילים

הרופא, עורך הדין, הנין, נאמן הבית, הח"כ, המקומי, הזמר, המיליונר – צוות 'בחדרי חרדים' בחר בעשרה צעירים חרדים בשנות השלושים לחייהם, משמעותיים ומשפיעים כל אחד בתחומו, שעתידים להגיע רחוק - גם בעתיד • פותחים את החורף

פותחים חורף ב'בחדרי': בחרנו בעשרה צעירים חרדים מובילים

 


עשרה צעירים חרדים בשנות השלושים לחייהם, שהגיעו להישגים אישיים והצלחות עד כה וצפויים להוביל ולהשיג עוד בעתיד: פותחים את החורף ב'בחדרי חרדים'.

צוות 'בחדרי חרדים' בחר בעשרה צעירים חרדים בשנות השלושים לחייהם, הפועלים ועוסקים במגוון תחומים - משמעותיים ומשפיעים כל אחד בכישוריו, שאנו מאמינים כי הם עתידים להגיע רחוק, בשנה הקרובה, ובכלל.


 

ישראל גורט


ישראל גורט, בן 27, בני ברק, חסיד גור, אחד ההאקרים הטובים בעולם ומומחה סייבר ישראלי.
גורט, גדל בחיפה, למד בחיידר גור, ואחר כך בישיבת גור, התחתן, עבור לגור בבני ברק ולמד בכולל שלוש שנים.

בצעירותו, אביו שעבד כטכנאי במשרד השיכון, הביא מחשב הביתה. מהר מאוד גילה ישראל הצעיר את רכיבי המחשב עולמות התוכנה ולמד לתכנת ולהתקין תוכנות וחומרות מסובכות. לאחר שנקשר אל עולם משחקי המחשב, למד כתחביב שפות קוד, ועולם הסייבר נפתח בפניו.

לאחר שלוש שנים בכולל, הוא יצא לעולם העבודה, והחל לעסוק תחילה בבניית אתרים ופיתוח אפליקציות. לאחר מכן, החל לעסוק בתחום אבטחת מידע, שם הפך לכוכב. הוא גילה פרצות אבטחה חמורות בחברות ענק כמו 'ג'ימייל' ו'מייקרוסופט', ונבחר כהאקר ה-25 באחת הרשימות בהיכל התהילה של גוגל.

בשנה האחרונה, פיתח סטראפ – אפ בשם ad-venture אשר מטרתו להילחם בחוסמי הפרסומות, דרך שילוב פרסומות בגוף האתר.

'בחדרי' צופה לגורט עתיד מזהיר בתחום הסייבר העולמי, ואקזיט מוצלח לסטאראפ החדש.

 

מאיר פנחס - נאמן ביתו ואיש אמונו של נשיא מועצת חכמי התורה מרן הגר״ש כהן.

מאיר פנחס עם חכם שלום כהן. צילום: יעקב כהןצילום: מאיר פנחס עם חכם שלום כהן. צילום: יעקב כהן

מאיר פנחס עם חכם שלום כהן. צילום: יעקב כהן



מאיר פנחס, בן 35 ואב ל-7, תושב בני ברק ובוגר הישיבה הגבוהה 'בית מתתיהו'. הוא מוגדר כ"איש אשר על הבית" המשפיע ביותר ברחוב הספרדי, ביתו של גדול הדור ברחוב היהודים בעיר העתיקה.

בית זה לצד בתי גדולי הדור הליטאים והחסידים הגראי"ל שטיינמן הגר"ח קנייבסקי והאדמו"ר מגור, הם אשר קובעים את סדר היום בציבוריות הישראלית בכלל ובמגזר החרדי בפרט. סוגיות הרות גורל נידונות בקודש פנימה מנושאים פנים חרדיים ועד להכרעות פוליטיות ומדיניות.

מאיר פנחס נחשב לאיש סודו ונאמנו של נשיא מועצת חכמי התורה ומנהיגה הרוחני של מפלגת ש״ס מרן ראש הישיבה חכם שלום כהן, והוא שאחראי על התיאומים בין בתי גדולי ישראל בסוגיות השונות העומדות על הפרק.

חותמו טבוע בסוגיות רבות ורגישות. אם בעניינים פוליטיים ואם ציבוריים. הוא נחשב כיום לאחד האנשים היותר חזקים מאחורי הקלעים בצמרת ש"ס.

לתפקיד הגיע פנחס בשל קרבתו ונאמנותו לבנו בכורו של נשיא המועצת ומי ששמו נקשר לאחרונה במספר סוגיות בוערות ובהנעת מהלכים אסטרטגיים דרמטיים. הוא גם זכה לתואר "אדריכל השלום הספרדי" הגאון רבי יעקב כהן ראש ישיבת "נזר התלמוד" בעיר ביתר, המשמש כיד ימינו של אביו נשיא המועצת בכל דבר ועניין.

בנוסף, משמש פנחס כיועץ בכיר לשר לשירותי דת דוד אזולאי. הוא אמון על תחום מבני דת - בניית מקוואות, בתי כנסת, ופיתוח בתי עלמין בכל הארץ.

 

עזרא אונגר

עזרא אונגר. צילום: אברומי ברגרצילום: עזרא אונגר. צילום: אברומי ברגר

עזרא אונגר. צילום: אברומי ברגר



עזרא אונגר – בן 28, הוא יזם נדל"ן חרדי מצליח. אונגר, חסיד ויז'ניץ מונסי ואב לחמישה, גדל במונסי ולמד שם בישיבת ויז'ניץ, התחתן בגיל 20 בירושלים, ומאז החל ללמוד בכולל.
אונגר הוא סיפור הצלחה מסחרר. כשלמד בכולל היה חסר כל, והחליט למכור מיני מאפה לאברכים בכולל, משם החל לצמוח וגילה את החוש העסקי שבו.

בגיל 22 בלבד החל לנהל את מוסדות באבוב בירושלים, וגייס כספים למוסדות אצל נגידים ואנשי עסקים חרדים.

באחד הימים החליט לנסות את מזלו והחל לעסוק בתיווך. הוא החל לגייס כסף ממשקיעים שנתנו בו את אמונם, ואונגר החל לעשות את צעדיו בעולם הנדל"ן. כיום, אונגר נחשב לכוכב עולה בתחום ומשקיע בבניית פרויקטים למגורים, משרדים.

שמו עלה לכותרות, כשהתפרסם לראשונה ב'בחדרי' בחג השבועות בשנה שעברה, כשהתחרה עם איל הנדל"ן מארגנטינה שרכש את תאגיד IDB אדוארדו אלשטיין, על קניית 'שלישי' בעלייה לתורה במז'יבוז', ובסוף זכה בו בסכום של 36 אלף דולר.

'בחדרי' מזהה את הפוטניצאל הגדול באונגר הצעיר, וסבור כי בשנים הבאות שמו יעלה בשורה אחת עם אילי נדל"ן גדולים מכל העולם.

 

יענקי קנייבסקי

יענקי עם סבו בחול המועד סוכות. צילום: שוקי לררצילום: יענקי עם סבו בחול המועד סוכות. צילום: שוקי לרר

יענקי עם סבו בחול המועד סוכות. צילום: שוקי לרר



יענקי קנייבסקי, בן 27, נאמן בית מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי.

יענקי, ליטאי, אב לשניים, בוגר ישיבת כנסת יצחק בחדרה ונינו של הגרמ"י ליפקוביץ זצ"ל, איש סודו ונאמן ביתו של סבו הגדול מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי ומי שמנהל בפועל את קבלת הקהל בבית אליו עולים כל גדולי הרבנים, הפוליטיקאים ואנשי העסקים מכל העולם ברח' רשב"ם בבני ברק.

הוא נחשב לאסטרטג בכל מה שנוגע לגיבוש מהלכים, הוא מנתח לעומק, מסביר מעולה ומסייע לאביו הגאון רבי יצחק שאול קניבסקי לגבש את העמדה בכדי שיוכלו לאחר מכן להציגה כראוי להכרעתו של מרן הגר"ח.

יענקי הוא גם אברך כולל ומוסר שיעורים תורניים בכולל. התפרסם בשנים האחרונות בזכות היותו צמוד לסבו עליו הוא סומך בעיניים עצומות.

אחד ממכריו מוסיף ל'בחדרי חרדים' כי "יענקי הוא אחד האנשים היותר משפיעים בעולם התורה החרדי, עקב הקירבה שלו לסבו, ומצליח לנהל ביד רמה את הבית הקטן אך הגדול באור אותו פוקדים אלפים ביום".

'בחדרי' צופה כי בשנה הקרובה יתגבשו מהלכים שיבססו את המעמד.

 

אליעזר לזר

אליעזר לזר. צילום: דוד כהןצילום: אליעזר לזר. צילום: דוד כהן

אליעזר לזר. צילום: דוד כהן



אליעזר לזר – בן 29, חבר מועצת העיר צפת. יזם, ומתווך נדל"ן מצליח.

לזר, חסיד סערט ויז'ניץ ואב ל-4 הוא חבר מועצת העיר צפת מטעם 'אגודת ישראל' ועוסק רבות בפיתוח המשאבים הכלכליים של צפת, הרחבת שטחי המסחר והתעסוקה בעיר - לצד בניית שכונות חדשות ושיפור פני צפת.

בנוסף, הקים את מפעל החסד הגדול בעיר את 'קופת ר' לייב' המחלקת בחגים מיליוני שקלים לאלפי תושבים.

לזר, מחזיק בקשר קרוב עם רבני העיר ומבקר בבתי גדולי ישראל. היכולת שלו לגשר בין פערי האוכלוסיות בעיר, הופכת אותו לכמעט היחיד המסוגל לאחד מאחוריו את כל המגזרים, העדות והקהילות שצפת בורכה בהן.

שמו עולה כאחד המועמדים הפוטנציאליים לראשות העיר ויש מי שטוען כי הוא אף בעל מירב הסיכויים לרשת את כסאו של אילן שוחט כראש העיר הבא של צפת.

יעקב גרודקה, הכתב הפוליטי של 'בחדרי חרדים' מסביר כי "לזר משדר רוח חזקה וצעירה אשר בכוחה לרענן את עיר הקודש שבגליל. יש כמה פרויקטים בתכנון שיכולים להפוך אותה לפנינה שתמשוך אליה צעירים המבקשים קורת גג ראויה במקום איכותי".

'בחדרי' מזהה את הפוטנציאל העצום בפוליטיקאי הצעיר, ומנבא כי עוד יגיע רחוק.

 

מוטי פלאי

מוטי פלאי לצד סבו הגרי"ג בערב החג. צילום: שוקי לרר צילום: מוטי פלאי לצד סבו הגרי"ג בערב החג. צילום: שוקי לרר

מוטי פלאי לצד סבו הגרי"ג בערב החג. צילום: שוקי לרר



מוטי פלאי – בן 25, מי שמנהל בפועל את בית ראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין, בשנה האחרונה הוא זה שקיבל את פני גדולי הרבנים והפוליטיקאים שעלו לבית ראש הישיבה.

גם אתם. באם נכנסתם לבית ברחוב ראב"ד 17 לבטח קיבל את פניכם הרב מרדכי פלאי. הרב פלאי הוא אחד מניניו הגדולים של הגרי"ג אדלשטיין, נכד חתנו הגאון רבי דוד לוי מראשי ישיבת פוניבז'. אביו הוא הג"ר מאיר פלאי, מראשי ישיבת נחלת בנימין במודיעין עילית.

הקשר המדהים בין הסב לנין, שכיום נחשב האיש היחיד הקרוב לאחד ממנהיגי היהדות החרדית, החל לפני שנים אחדות בעיצומו של שיעור כללי בהיכל הישיבה.

המוני בחורים ואברכים, בהם אשר זה להם המחזור השישי והשביעי בו הם זוכים לשמוע את שיעוריו של הגרי"ג תמידין כסדרן, ולפתע קול של עלם צעיר קורע את הדממה 'אבל לפי איך שהריטב"א כותב משמע שזה דין גרמי ולא מזיק' והגרי"ג שליט"א מרים את עיניו ורואה הוא את נינו הבחור מרדכי פלאי.

לאחר השיעור קרא הסבא הגדול לנינו פתח את התיבה המונחת בירכתי החדר ושלף צרור דפים מצהיבים, בהם רשם הוא בצעירותו את סיכומי הסוגיות עליהם עמל יחד עם אחיו הגאון רבי יעקב זצ"ל בצל אביהם הגדול רבי צבי יהודה זצ''ל בעיירה שומיאץ שבליטא.

"תעיין בהם" אמר הגרי"ג, "ותמצא יישוב לקושייתך", וכך נמשכה לה השיחה בין הסב הגדול לנין הצעיר וזרעה את המשכה, בשיחות רבות בלימוד התורה עד שנהפכה לשעה שבועית, התחבב הנין על הסב והלימוד הפך לשעה יומית. שעה בה הוגים [עד היום לאוי"ט] הסבא והנין בלימוד משותף וקבוע.

בעקבות זכיתו של הרב פלאי ללימוד יומי עם הסבא, שהייתו בבית הפכה לדבר קבוע ומשכך נאלץ הוא לעמוד בפתח ולקבל את פני המתדפקים הרבים המבקשים לזכות לדקה או שתיים של התייעצות עם ראש הישיבה שליט"א, שעד אז נאלץ לפתוח בעצמו את הדלת למבקשי פניו.

אל יקל בעיניכם הדבר, כיוון שעד שלא נקבעה החברותא היומית, לא הועילו הפצרותיהם של המקורבים ובני הבית, לבוא לשהות עם ראש הישיבה בבית על מנת שלא יופרע הגרי"ג מתורתו. אלא שהסב הגדול ענה כנגדם: "אינני מסכים שמאן דהוא יבטל מלימודו עבורי...".

פלאי נחשב מסור מאוד לסבא, לבריאותו, ולסדר יומו. הוא מופנם ולא נחשב "עסקן". קשה עד בלתי אפשרי לשנות משהו מסדר היום המוקפד, והוא מוכן לשמש אך כמוציא ומביא הדברים להכרעת הגרי"ג.

מעט על אופיו - ניתן ללמוד מהעובדה עת בא בברית האירוסין ומטבע הדברים מוסדות תורה רבים חפצו לשגר את ברכותיהם לרגל המאורע על דפי העיתונים המובילים, אלא שלהפתעתם קיבלו תשובה לקונית ממשרדי מערכות העיתונים כי נשוא הענין ביקש שלא לפרסם דבר אודותיו.

 

מנחם שטאובר

שטאובר. צילום: רינה קלייןצילום: שטאובר. צילום: רינה קליין

שטאובר. צילום: רינה קליין



מנחם שטאובר, עו"ד חרדי בן 27, פרקליט בחורי הישיבות שמסתבכים עם הצבא.

שטאובר, ליטאי, תושב שכונת בית וגן בירושלים ואב לשלושה, מייצג, בין היתר, בחורי ישיבות שהסתבכו עם הצבא ועוסק באופן כללי בדיני צבא ובמשפט פלילי.

בצעירותו למד בישיבת קול תורה, התחתן, התגייס לצבא ושירת בפרקליטות הצבאית. מחזיק בתואר ראשון במשפטים וסטודנט לתואר שני באוניברסיטה העברית. כיום הוא קצין במילואים בפרקליטות הצבאית.

בעבר, שטאובר לחם בקמפיין נגד גיוס חרדים אך בשנים האחרונות שינה את תפיסת עולמו, והחל לייצג בחורי ישיבות שהסתבכו עם שלטונות הצבא, ובמסגרת זה אף התפרסם ושמו יצא לאור העולם כפרקליט בחורי הישיבות.

שטאובר נחשב לעורך דין תקיף ובלתי מתפשר, ושמו הולך לפנו במסדרונות בתי המשפט. מכריו מספרים כי חברי כנסת ועסקנים חרדים מתייעצים עימו.

אלי שלזינגר, כתב המשפט של אתר 'בחדרי חרדים' המסקר רבות את פרשות הצעירים החרדים שמגיעים להליכים משפטיים-צבאיים בעקבות השתמטות ועריקות, מציין כי "במהלך השנה האחרונה, עו"ד שטאובר שנחשב 'ירוק' יחסית, הצליח להביא הישגים נאים עבור לקוחותיו, דבר שכמובן גרר לקוחות נוספים". שלזינגר הוסיף כי מעבר לבקיאותו של שטאובר במשפט הצבאי, יש לו יתרון נוסף בקרב נידונים מהמגזר החרדי, היות והוא גדל וצמח בו..."

 

מיכאל מלכיאלי

צילום: יונתן זינדל פלאש 90צילום: צילום: יונתן זינדל פלאש 90

צילום: יונתן זינדל פלאש 90



מיכאל מלכיאלי – בן 34, מונה לפני כשנה לחבר כנסת מטעם ש"ס ונחשב לאחד מחברי הכנסת הצעירים ביותר בהיסטוריית הפוליטיקה הישראלית.

מלכיאלי, תושב שכונת נווה יעקב בירושלים ואב לחמישה, הוא דמות 'הספרדי החדש' - בוגר ישיבת יקירי ירושלים וישיבת חברון, הכלאה של ישיבישער'יות ליטאית עם גאווה על ספרדיות שורשית. הוא בעל תואר ראשון בחינוך ומחשבת ישראל ממכללת ירושלים. הוא גם למד לימודי תואר שני במדיניות ומינהל ציבורי באוניברסיטה העברית בירושלים.

בשנת 2013 נבחר למועצת עיריית ירושלים. במסגרת זו החזיק בתיק הספורט החרדי והיה חבר בוועדת התכנון והבנייה בירושלים. בבחירות לכנסת העשרים הוצב במקום ה-11 ברשימת ש"ס, אך ש"ס זכתה בשבעה מנדטים בלבד. במהלך הכהונה כמה נציגים התפטרו ולאחר התפטרות השר אריה דרעי, התמנה מלכיאלי לחבר כנסת ב-2 בנובמבר 2016.

הוא נחשב מקורב לגאון הרב דוד כהן, מראשי ישיבת חברון, ולראשון לציון הגאון הרב יצחק יוסף. לפני שמונה לח"כ שימש כיועץ לשר לשירותי דת דוד אזולאי.

מלכיאלי, הוא מהצעירים ביותר במשכן הכנסת. נחשב לח''כ חרוץ במיוחד, נחוש וחדור מטרה אשר לא מוותר עד ההגעה ליעד.

כתבנו הפוליטי יעקב גרודקה אומר כי "בתוך תקופה קצרה ביותר, הפך מלכיאלי לאחד הח"כים הדומיננטיים בש"ס, ואולי הדומיננטי שבהם. איש עשייה בלתי נדלית ו'מענטש' אמיתי. נאמן לחלוטין למועצת חכמי התורה ומקורב ליו"ר התנועה שר הפנים אריה דרעי. מלכיאלי מצליח לשלב בין מעמדו כנציג בני התורה והישיבות של ש"ס לנציג השטח שעונה לכל טלפון ומשיב לכל פנייה. ירבו כמותו".

 

חנניה שטרן

חנניה שטרןצילום: חנניה שטרן

חנניה שטרן



ד"ר חנניה שטרן, בן 32 רופא שיניים. בנו של רופא השיניים המפורסם ד"ר גדליה מרדכי שטרן מרחביה בירושלים.

בהשתייכות, חנניה מייצג קוקטייל של ליטאיות וחסידות יחד. גדל בישיבות ליטאיות, אך בעל נשמה חסידית שמושכת אותו לטישים (שמו המלא, חסידי למהדרין, חנניה יום טוב ליפא, כך שבסיס יש). מספר שנים הוא למד את מלאכת רפואת השיניים בטובי האוניברסיטאות, ובגלל השהייה בחו"ל נחשף גם לעבודה המדהימה של חב"ד.

חנניה גדל בשכונת הר נוף. כילד למד בסנהדרין, המשיך לנהורא ולאחר מכן שערי יושר, עד החתונה, ומשם לכולל לכמה שנים. באוניברסיטה באירופה היה יוצא דופן כשהסתובב עם כיפה לראשו גם באוניברסיטה. מה שכמובן גרר שאלות וסקרנות מצד סטודנטים שלעיתים לא ידעו על קיום העם היהודי.

בכלל, חוויות רבות עבר כיהודי באוניברסיטה שהתחשבה בו ובשמירת השבת ודחתה עבורו מבחנים שנקבעו לשבת. אחת החוויות כשמצא עצמו לומד 'קצות' עם קוריאני שהגיע עם רקע בלימוד גמרא מבית הספר בדרום קוריאה.

מרפאת השיניים של האבא היא מותג על. נגידים ורבנים, שועי עולם לצד פשוטי עם מגיעים למקום לטיפולים פשוטים והמומחיות הייחודית היא בטיפולים מסובכים. המקום מנוהל ברמת מכובדות גבוהה, אווירה של מקצועיות לצד נקיות תורנית. אולי בזכות שיעור התורה שהאב מוסר בכל בוקר במשרד. אולי בזכות הרבנים וראשי הישיבות הפוקדים את המקום.

חנניה קיבל מאביו את ארגז הכלים ומרגיש מאושר על התפקיד שלו, שעות העבודה מוגדרות והוא יכול לשמור על קביעת עיתים לתורה ולמשפחה. בשנה האחרונה אחר שסיים הלימודים וזכה בדיפלומה, הוא נכנס למרפאה, מפתח קריירה מזהירה, בצמוד לאבא, כדי להמשיך את הניהול המוצלח והתיפקוד המוקפד של מרפאת השיניים היוקרתית בעולם החרדי.

 

לוי פלקוביץ'

לוי פלקוביץ. צילום: יחצצילום: לוי פלקוביץ. צילום: יחצ

לוי פלקוביץ. צילום: יחצ



לוי פלקוביץ' – בן 30, נחשב לכוכב עולה בתחום המוזיקה החסידית.

פלקוביץ', המגדיר עצמו כחסיד סאטמר פוקד הרבה את קברו של רבי נחמן מברסלב באומן, הוא אב לשניים ובצעירותו למד בישיבות סאטמר, ובמיר בירושלים.

כבר למעלה מ-10 שנים הוא שר ועוסק במוזיקה חסידית, ובמקביל מסייע לעסקיו של אביו בתחום הנדל"ן.

בשנה האחרונה פרץ אל התודעה הציבורית כשהוציא אלבום חדש 'אחכה לו', הופיע יחד עם גדולי הזמר החסידי והוזמן לשיר בחתונות גדולות של נגידים, ואילי הון בארה"ב, ושמו החל ללכת לפניו.

גורמים בתחום המוזיקה, מתארים אותו כבעל קול ייחודי, חזק ועוצמתי מחד, מרגש ומעורר מאידך אשר חודר אל הנפש, ומקסים את לב השומעים.

כתב המוזיקה של 'בחדרי', קובי הר צבי מסביר: "פאלקוביץ' הוא בעל קול רחב, מנעד גדול, וסאונד עוצמתי, הוא באמת זמר שגם יש לו את היכולת להגיע לגבהים מוזקליים וטונים גבוהים וגם לשמור על קול רחב שזה משהו שלא רגיל, כמו מרדכי בן דוד".

הר צבי, מבקש לציין גם כי "לפני כמה שבועות ביצע פאלקוביץ את הלהיט העולמי 'דספסיטו' בגירסה החסידית בחתונה בארה"ב, והביא את פילוסי הזמר הברזילאי שביצע את השיר המקורי, לצייץ אותו מחדש בטוויטר, וזה הפך לויראלי מאוד".

כש'בחדרי' מסתכל קדימה, הוא רואה את פלקוביץ' הולך וצובר תאוצה בתחום המוזיקה החסידית, בשורה אחת עם גדולי הזמר החסידי כמו מרדכי בן דוד, אברהם פריד ומוטי שטיינמץ.

עשרת החרדים יענקי קנייבסקי חנניה שטרן מוטי פלאי עזרא אונגר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 38 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד