כ"ג אייר התשפ"ד
31.05.2024

הבלוג התלונן על האוכל - והכותבת הושלכה לכלא

בטאייון מסוכן מאוד להתלונן על האוכל • זאת למדה על בשרה בלוגרית שהתלוננה על אוכל גרוע במסעדה • העונש: חודש בכלא, קנס גבוה ומאסר על-תנאי

הבלוג התלונן על האוכל - והכותבת הושלכה לכלא

שלטונות סין, ידועים בידם הקשה והקשוחה כלפי אלה המפרים לדעתם את החוק. אולם מתברר שטאייוון השכנה, מחמירה אף יותר ובתקדים מעין זה, עוד לא נתקלנו:

בלוגרית בשם לי-יון המפעילה בלוג בנושא אוכל, בריאות ולייף סטייל, תשב בכלא ל-30 יום, בנוסף לקנס כספי גבוה ותקופת מאסר נוספת על תנאי, והכל בגלל שהעלתה פוסט ביקורתי נגד מסעדה בה ביקרה.

בפוסט שעלה ביולי 2008, התלוננה הבלוגרית על מסעדה בה ביקרה ועל חוויותיה המזעזעות במקום. האוכל היה מלוח מדי, המסעדה סבלה מחוסר הגיינה, מקקים התרוצצו במקום באופן חופשי והתנועה באזור הייתה משובשת קשות בעקבות חניה פרועה של הלקוחות, שבעל המסעדה לא טרח למנוע.

בית המשפט הגבוה בטאיוואן פסק, כי הביקורת של הבלוגרית היא מעבר לגבולות הסביר, וכי בודקי תברואה שביקרו במקום לא מצאו כל חריגה תברואתית.

בנוסף היה על לי-יון לטעום כמה וכמה מנות על מנת לקבוע שהאוכל במסעדה הינו מלוח, ולא להסתפק בטעימת מנה אחת כמדד מחייב.

למרות התנצלות הבלוגרית בפני המסעדה, קבע בית המשפט כי לי-יון תשב בכלא 30 יום, תשלם קנס של 7000 דולר, ובנוסף יושת עליה מאסר על תנאי של שנתיים.

בלוגרים בכל רחבי העולם הביעו את מחאתם בשל הפסיקה המקוממת, אולם יש לקחת בחשבון כי גם בארץ קיימים חוקי לשון הרע, ועל כל כותב ברשת, ובכלל, להיזהר בדבריו ולוודא שהם עומדים בכללי החוק.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד