י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024

שוב זה קורה: התחבורה הציבורית - קרסה

המונים המתינו לאוטובוסים שייקחו אותם ללווית הענק - אך לשווא • אגד: "נערכנו מעל ומעבר" • המשטרה ניטרלה את משאית השתיה של משפחת מילצקי • ובכמה מקרי התעלפויות טיפלו ארגוני ההצלה?

ממתינים לאוטובוס. צילום: קובי הר צבי
ממתינים לאוטובוס. צילום: קובי הר צבי



עם תום הלוויתו של זקן ראשי הישיבות - הגרמ"י לפקוביץ' זצ"ל, בה השתתפו על פי הערכות המשטרה כמאה אלף איש, הגיע הזמן לעשות חשבון נפש עם אלו שאמורים היו לשרת את הציבור במהלך ההלוויה.

בשעות האחרונות הגיעו תלונות רבות לאתר 'בחדרי חרדים' על קריסה טוטאלית של מערך התחבורה שהוביל את האלפים להלוויה בבני ברק. בירושלים חיכו מאות אנשים בתחנות ההסעה, אך האוטובוסים בוששו מלבוא.

לאחר שפקחי התנועה ראו את הקטסטרופה המתהווה לנגד עיניהם, גוייסו אוטובוסים עירוניים למאמץ, והללו לקחו מאות אנשים בתת-תנאים לבני ברק.

הפקקים הגדולים בכביש גהה, מנעו מאלפי תלמידי הגרמ"י להשתתף בהלוויה, והללו נאלצו לשמוע את מהלך ההלוויה באמצעות הרדיו באוטובוס הלוהט.

מ'אגד' נמסר בתגובה: "אגד נערכה מעל ומעבר, בכל אמצעים העומדים לרשותה כדי לתגבר את השירות בקו 402 מירושלים לבני ברק ובחזרה" - מסביר יוסי צ'צ'קס מנהל אגד ירושלים, בהתייחסו להיערכות המורכבת לקראת הלווייתו של מרן הגרמ"י ליפקוביץ זצ"ל שהתקיימה אתמול בבני ברק.

החל מהשעה 9 בבוקר, גדשו אלפים את תחנות המוצא של קו 402 מירושלים, כאשר בתוך פחות משעתיים הוציאה 'אגד' קרוב ל-100 אוטובוסים נוספים. כמובן, שעקב הביקוש העצום, נאלצו חלק מן הנוסעים להמתין עד להגעת כל האוטובוסים.

כדי למתוח את השמיכה עוד יותר, נשכרו אוטובוסים מחברה נוספת עימה נמצאת אגד בהתקשרות עסקית, ואלה מלאו את מקומם של אוטובוסים מאזורים אחרים.

מנהל אגד ירושלים יחד עם צוות הפקחים וחדר הפיקוד של 'אגד' עבדו מסביב לשעון, החל משעות הבוקר המוקדמות, כדי לקבץ עשרות רבות של אוטובוסים, כדי לעבות את השירות במטרה להיענות לביקוש הרב.

כאן המקום לציין כי כבר ביום שני בערב, כשעה לאחר פטירת הרב, הבהירה אגד לעסקנים, כי לעת כזו, נדרשת מן הישיבות התארגנות בהסעות פרטיות, כל אחת על פי האפשרויות העומדות בפניה; אך בפועל – אלפי בחורים שלא הצליחו להתארגן, גדשו את תחנות המוצא של השירות הרגיל.

"בתחבורה", מדגיש צ'צ'קס, "עם כל הרצון הטוב, והראינו את הרצון הזה בצורה ברורה בשטח, אין מעשי קסמים. האלפים שלא הצליחו להתארגן בהסעות פרטיות, ברכבים ובצורות אחרות, מצפים כי 'אגד' תעשה את הבלתי-אפשרי, ותגייס מאות אוטובוסים תוך פחות מ-12 שעות. אך זוהי כמובן משימה בלתי אפשרית.

"אני מבין שכל אדם לעצמו, מצפה לקבל את האוטובוס ברגע שהוא רוצה עם מושב פנוי ונח; אך כשיסתכל מעט לצדדים ויבחין באלפים הדורשים אותו דבר בדיוק כמוהו, ישכיל להבין כי מדובר בדרישה ובציפיה אותה, למרות הרצון הכביר, לא ניתן למלא. זו המציאות.

"גם כך איני מכיר חברת תחבורה אחרת בארץ, שיכולה לגייס כ-100 אוטובוסים בהתראה כה קצרה".
בנקודה זו פונה מנהל אגד ירושלים לציבור הרחב: "אני יודע כי בשל הלחץ הרב, חלק מן הנוסעים לא הצליחו לשלם לנהג במהלך הנסיעה. אנו מבקשים בכל לשון של בקשה, להשלים את התשלום בהזדמנות הקרובה".

המשאית של משפחת מילצקי לאחר ניטרולה. צילום: בחדרי חרדיםצילום: המשאית של משפחת מילצקי לאחר ניטרולה. צילום: בחדרי חרדים
המשאית של משפחת מילצקי לאחר ניטרולה. צילום: בחדרי חרדים


משאית השתיה - נוטרלה

בתוך כך, ל'בחדרי חרדים' נודע, כי המשאית המפורסמת של משפחת מילצקי המחלקת שתיה באירועים גדולים, נוטרלה על ידי המשטרה.

אריה ז'ולטי, אחד מבני המשפחה, מספר ל'בחדרי חרדים' : "במשך שנים ארוכות אנחנו הולכים לאירועים גדולים עם המשאית בכדי לחלק שתייה לציבור המתפללים. גולת הכותרת של הפעילות שלנו היא בחג השבועות, אז אנחנו מחלקים שתייה לרבבות העולים לכותל המערבי. הבוקר, הגענו ל'בית החיים' עם המשאית, בכדי לחלק שתיה לאבלים, אך המשטרה סילקה אותנו בברוטאליות, וגרמה נזק למשאית. זו שערוריה של ממש".


אמבולנס של איחוד הצלה בעת ההלוויה. צילום: יחצצילום: אמבולנס של איחוד הצלה בעת ההלוויה. צילום: יחצ
אמבולנס של איחוד הצלה בעת ההלוויה. צילום: יחצ


עשרות מקרים של התעלפויות

ארגוני ההצלה 'איחוד הצלה' ו'הצלה גוש דן' מסרו ל'בחדרי חרדים'כי עשרות מתנדבים טיפלו בעשרות מקרי התעלפויות בינהם גם נשים וילדים. כמו כן טופלו אירועים של קוצר בנשימה, ונפילה מגובה שהסתיימה בנס.



























תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד