כ"ד אייר התשפ"ד
01.06.2024

התנאי של 'יהדות התורה': חילול שבת - בלי קנס

הכנסת ממשיכה לדון בהצעת החוק שתפצה נוסעים מאוכזבים • 'יהדות התורה' התנתה את תמיכתה בחוק: עיכוב שנוצר כדי להימנע מחילולי שבת וחג - לא יחייב בקנס

התנאי של 'יהדות התורה': חילול שבת - בלי קנס

בוטלה או עוכבה טיסתך? מעצבן, נכון?

הבוקר (ג') המשיכה ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ כרמל שאמה-הכהן, להכין לקריאה ראשונה את הצעת החוק לפיצוי וסיוע לנוסעים עקב עיכוב או דחייה בטיסה, של ח"כ אחמד טיבי.

ההצעה קובעת תנאים ונסיבות שבהתקיימם נוסע יהיה זכאי להטבות בבשל ביטול, עיכוב או סירוב להעלותו לטיסה. ההטבות כוללות סיוע ללא תשלום, החזר הוצאות, כרטיס טיסה חלופי ופיצוי כספי. כמו כן, מוצע לחייב את מפעיל הטיסה להביא לידיעת הנוסע את זכויותיו, באופן ברור ובולט.

בפתח הדיון ביקש ח"כ טיבי לדון בסעיף שביקש לקבוע סייג לזכאות של הנוסעים לפיצוי, אם הסירוב להעלות נוסע לטיסה או עיכוב או ביטול הטיסה היו מטעמי ביטחון. ח"כ טיבי אמר כי המושג "מטעמי ביטחון" הוא רחב מידי ויש לחדד אותו.

נציגי השב"כ הסבירו כי אם יוחלט להטיל על המדינה לפצות נוסעים שעוכבו ולבסוף אושרו לעלות על טיסה שיצאה, הדבר יגרום לכך ששיקולים כלכליים יהיו מעורבים בבדיקה. "המונח 'מטעמי ביטחון' נועד להגן על הנוסע ולא נשמע הגיוני שהמדינה עוד תשלם פיצוי על כך", הסבירו. בשל חילוקי דעות שהתגלו בנושא, הוחלט לדחותו לשלב הכנת החוק לקריאה שנייה ושלישית.

הצעת החוק זוכה לתמיכת חברי 'יהדות התורה', אך התמיכה הותנתה בהתחייבות שעיכוב שנוצר כדי להימנע מחילולי שבת וחג, לא יחייב את החברה בקנס.

כזכור, הועלה הנושא בפגישת הסיעה עם ראש הממשלה נתניהו. יו"ר הסיעה ח"כ הרב ישראל אייכלר הביע את החשש שחברות תעופה תיאלצנה לצאת לטיסות שינחתו בתוך השבת והחג מחשש להוצאה אדירה כפיצוי למאות נוסעים. הסיעה דרשה שהחרגת נושא השבת תעוגן בחוק עוד לפני הקריאה הראשונה. כאמור, הבוקר אושר הסעיף המגן על חברות טיסה מלחלל את השבת, למרות שעד לרגע האחרון ניסו גורמים שונים לדחות את ההחרגה לאחר הקריאה הראשונה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד