כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

שני שליש הצליחו • מתי אתם תפסיקו לעשן?

כשני שליש ממשתפי סדנה מיוחדת כבר נגמלו באופן סופי מעישון • הסדנאות מכילות 8 מפגשים שבועיים • המוטו: הפסקה טואלית ומיידית. "איזן דבר כזה בהדרגה"

שני שליש הצליחו • מתי אתם תפסיקו לעשן?

בסדרת סדנאות הגמילה מעישון המופעלות על ידי קופ"ח הכללית וניתנות ללא תשלום במגוון מרפאות, מדווחים על הצלחה בשיעור גבוה של כשני שליש שנגמלים מעישון במהלך הסדנא.

כל סדנה מורכבת משמונה מפגשים שבועיים בני שעה וחצי כל אחד, במהלכם המשתתפים לומדים כיצד להתמודד ולהתגבר על התלות הגופנית והפסיכולוגית של הסיגריות.

סוגיות נוספות שעולות במפגשים הן כיצד לזהות את הרגלי העישון האישיים ואת ההתנהגויות החלופיות המתאימות לכל אחד, כיצד לזהות מצבים "מסוכנים" המעוררים רצון לעשן ואיך לעמוד בפיתוי, כיצד לשבור את הרגל העישון ולהתמיד בגמילה לאורך זמן ועוד. המפגשים מועברים על ידי מיטב הרופאים, האחיות והעובדים הסוציאליים של הכללית המתמחים בתחום הגמילה מעישון.

מקדמת הבריאות והחינוך של כללית מחוז ירושלים, רות חזן, מסבירה: "בסדנאות הכללית ניתן דגש לטיפול בשלושת מישורי ההתמכרות: הפיזיולוגי, ההתנהגותי והפסיכולוגי. המודל שלנו בגמילה מעישון הוא הפסקה מוחלטת - אחרת המשתתפים יחזרו בהדרגה לדפוס העישון הקודם שהיה להם בטרם הגיעו".

בסדנא משולבות ההנחיות וההמלצות לאמצעים התרופתיים המסייעים לתהליך הגמילה והתאמתם האישית למשתתפים. כמו כן, הסדנא כוללת בדיקה למדידת אחוז חד תחמוצת הפחמן המצוי בכמות גבוהה בגופם של מעשנים. "אחוזי ההצלחה בסיום הסדנא טובים מאוד - שני שליש מהמשתתפים מפסיקים לעשן, וגם בבדיקה עימם שנה לאחר מכן עולה כי 50% מהם לא חזרו לסיגריה" מסכמת חזן.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד