כ"ב אייר התשפ"ד
30.05.2024

לא יאומן • הסכום הבידיוני המושקע במידע ובידור

מחקר חדש מגלה כי השוק העולמי הוציא בשנת 2010 2 טריליון דולר על מידע ובידור • מה זה כולל? סלולארי, אינטרנט והודעות כתובות • ומה יהיה הלאה? נמשיך לבזבז!

הסמסים שעולים טריליונים. תמונת אילוסטרציה
הסמסים שעולים טריליונים. תמונת אילוסטרציה

בשנת 2010 הוציאו צרכנים סכום של 2 טריליון דולר על מוצרים ושירותי מידע ובידור דיגיטלי בכל העולם, ונתון זה יעלה ויסתכם ב-2.8 טריליון דולר עד 2015, כך על פי גרטנר - חברת המחקר והייעוץ הבינלאומית המובילה לתחום ה-ICT. ב-2011 צפויות הוצאות הצרכנים על שירותים ומוצרי מידע ובידור דיגיטלי להסתכם ב-2.1 טריליון דולר.

המגמה בקרב ספקים להציע קו שירותים ומוצרים מגוון ממצב אותם במקום המאפשר להם לתפוס נתח גדול יותר מכיסו של הצרכן. גרטנר מגדירה את הוצאות הצרכנים ככסף שהם הוציאו על שירותים ומוצרים דיגיטליים לשם צריכה, יצירה וגישה לתוכן. הוצאות אלה מחולקות לשלוש קטגוריות: תוכן, מכשירים ושירותים.

מתוך 2 טריליון הדולר שהוציאו הצרכנים על מוצרים ושירותי מידע ובידור דיגיטלי ב-2010, הנתח הגדול ביותר היה עבור שירותי תקשורת באמצעות מנויים, אשר עמד על 62% או 1.2 טריליון דולר. קטגוריית שירותים אלה כוללת שירותי קול בכבלים, מידע בסלולר כמו סמס ופס רחב, וידאו כמו VOD, פס רחב קבוע ומשחקים אונליין.

הנתח השני בגודלו מסך כל הוצאות הצרכנים היה עבור מכשירים, ועמד על 28%, או 600 מיליארד דולר. קטגוריה זו כוללת מכשירי צריכה אלקטרוניים כמו סלולר ומכשירי כף יד, מחשבים אישיים וציוד היקפי, וכן ציוד בידור כמו קונסולות משחק ומכשירי טלוויזיה.

נתח השוק הקטן ביותר בגודלו היה עבור תוכן ותוכנה, והסתכם ב-10%, או 200 מיליארד דולר. מחצית מההוצאות בקטגוריה זו היו על תוכן וידאו שנרכש/ הושכר/ שודר בסטרים/ הורד, VOD, וערוצי פרמיום או ערוצים בתשלום לפי צפייה. החצי השני בנתח השוק היה עבור תוכנות משחק ומחשבים אישיים, מוסיקה וספרים דיגיטליים, ורכישות מחנויות אפליקציות לניידים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד