כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

המסעדות פעלו אחרי 22.30 • העונש: תעודות הכשרות נשללו

'העדה' ו'הרב רובין' חברו - לראשונה - למאבק של ישיבת 'מיר' בעקבות תלונות תושבים על 'מסעדות הלילה' המכשילות ברוחניות וגשמיות • גורם ב'העדה': "הוכחנו שזה לא צחוק"

צילום ארכיון: בחדרי חרדים
צילום ארכיון: בחדרי חרדים צילום: באדיבות המצלם

'העדה החרדית' מכריזה מלחמה נגד המסעדות והקיוסקים בשכונת בית ישראל.

כפי שנחשף לפני כחצי שנה ב'בחדרי חרדים', בוועד הכשרות של 'העדה החרדית' פעלו לצד ועד הכשרות של הגר"א רובין בעקבות הוראה שהגיעה מהנהלת ישיבת מיר - להביא לסגירתם, בשעות הערב המוקדמות, של חנויות האוכל והמזון הסמוכות לישיבה בשכונת בית ישראל, בעקבות בעיות רעש וצניעות, עליהן התלוננו השכנים.

השבוע המהלך רקם עור וגידים ויצא לדרכו.

במכתב רשמי שנשלח ביום שלישי מטעם ועד הכשרות של 'העדה' לבעלי החנויות הסמוכות לישיבה, נכתב: "היות ונתבקשנו מראש ישיבת מיר הגאון הגדול ר' נתן צבי פינקל שליט"א בנושא חנויות מזון ומסעדות בסביבות הישיבה הפתוחים בשעות הלילה המאוחרות, וגורם למכשולות והפרעות ברוחניות ובגשמיות.

"על-כן הננו להודיעכם שמהיום והלאה יש לסגור את החנויות - לא יאוחר מהשעה 10:30 בערב".

האיום המפורש מגיע בסוף המכתב: "חנות שלא תעמוד בהוראה זו, לא תהיה ברירה אלא להוריד לה את תעודת הכשרות".

יצוין, כי גורמים בוועד הכשרות של הרב רובין הבהירו - בצורה לא רשמית - כי לא ייתנו תעודת כשרות לעסקים מהם תישלל התעודה על-ידי 'העדה' בעקבות הפתיחה המאוחרת, כך שלא יהיה למסעדות מנוס אלא לעמוד בכללים.

אמש (ד) בשעת לילה מאוחרת, הגיעו פקחי הכשרות של 'העדה' לאזור החנויות וגילו כי למרות ה'איום', 2 חנויות נשארו פתוחות. לאחר שיחה קצרה עם בעלי המקומות, נשללו מהם התעודות.

גורם ב'העדה' אומר בשיחה עם 'בחדרי חרדים': "אנשים חשבו שצחקנו בנוגע למהלך הזה. הלילה הוכחנו שנאכוף את ההוראה הזאת בחומרה רבה. הסיכוי היחיד לקבלת התעודות שנשללו הלילה - היא התחייבות אישית של בעלי החנויות שלא יפתחו לאחר השעה 10.30 בערב".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד