כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

כמה שווה הפרעה לאמבולנס בדרך להצלת חיי אדם?

אזרח שהחנה את רכבו ביציאה ממתחם חדר מיון בבי"ח איכילוב וחסם בכך מאמבולנסים לצאת לדרך בההירות קיבל קנס מגוחך של 400 ש"ח. אור ירוק: "מן הראוי כי בתי המשפט יעלו את רף הענישה בנושא זה"

 כמה שווה הפרעה לאמבולנס בדרך להצלת חיי אדם?
יוסי פורמנסקי

דלית ורד, שופטת בית המשפט המחוזי גזרה השבוע על הנהג גד ורקשטל עונש בסך 400 ש"ח בלבד בעקבות עבירה בה החנה ורקשטל את רכבו ביציאה ממתחם חדר מיון בבי"ח איכילוב, מקום בו אסורה החנייה ועל הכביש מסומן באופן ברור אי תנועה. בגזר הדין כתבה השופטת: "במעשיו של הנאשם היתה משום הפרעה לאמבולנסים לצאת לדרך במהירות לצורך הצלת חיי אדם". עוד ציינה השופטת בגזר הדין כי עברו של הנאשם אינו תקין וכולל הרשעות דומות בעברו. האחרונה משנת 2003. לחובתו של הנאשם 41 הרשעות בתעבורה החל משנת 1970.

בנוסף לעונש הקנס גזרה השופטת על הנאשם פסילת רישיון נהיגה לתקופה של חודשיים וזאת על תנאי למשך שנתיים.

מאור ירוק נמסר בתגובה לגזר הדין: "פסק הדין מקל מאד עם נהג בעל עבר כבד בעבירות נהיגה, בהן עבירות חוזרות ונשנות של הפרעה לתנועה. מקרה זה חמור שבעתיים, כיוון שהנהג חסם את דרכם של אמבולנסים ביציאה מחדר המיון בבי"ח איכילוב. היכולת של אמבולנסים לצאת במהירות להצלת חיי אדם במסגרת "שעת הזה"ב" מרגע התאונה היא קריטית. מן הראוי כי בתי המשפט יעלו את רף הענישה בנושא זה."
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד