כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

56 בני אדם נפגעו בשולי הכביש בשנתיים, הסכנות שבעצירת שוליים

גבר ואישה נהרגו מפגיעת משאית לאחר שירדו מהרכב לתקן תקר בגלגל. 56 בני אדם נהרגו בשולי הכביש בשנים 2003-2010. באור ירוק מזכירים: "החוק מגדיר את השוליים כאזור לשעת חירום בלבד"

56 בני אדם נפגעו בשולי הכביש בשנתיים, הסכנות שבעצירת שוליים
דוברות זק"א



תאונת פגע וברח קשה התרחשה אתמול בכביש 4 סמוך ליבנה. בני זוג עצרו בשולי הכביש על מנת לתקן תקר ברכבם. משאית שעברה במקום, פגעה בגבר ובאישה שהייתה בחודשי הריון מתקדמים ונמלטה מהמקום.
אמש,הסגיר נהג המשאית עצמו למשטרת רחובות והודה כי הוא זה שפגע בבני הזוג.

על פי נתוני אור ירוק, 56 בני אדם נהרגו כהולכי רגל בשולי הכביש בשנים 2003-2010, כך מדווחת עמותת אור ירוק על סמך נתוני הלמ"ס. מבין הנפגעים, באותן שנים 288 נפצעו קשה ו- 911 נפצעו קל.

מעמותת אור ירוק נמסר בתגובה: "התאונה הקשה היום מצטרפת למקרים קודמים, בהם התאונה בה נהרג קצין המשטרה ג'קי לוגסי שעזר לבנו להחליף תקר בגלגל, ובר בלפר, אשר עצרה בשוליים ונפגעה מנהגת שהתנגשה ברכבה. החוק מגדיר את השוליים כאזור לשעת חירום בלבד. עצירה בשוליים חושפת את משתמשי הדרך לסכנות רבות. מדובר בדרך כלל, בכבישים ראשיים בהם רכבים נוסעים במהירות גבוהה וכל טעות או היסח דעת יכולה להסתיים באסון. על כן, כל רכב או אדם ההולך על השוליים, חייב במקרה של תקלה ברכב לנסות ולמצוא מפרץ עצירה בטוח, להציב משולש אזהרה, ללבוש אפוד זוהר ולעמוד מעבר למעקה הבטיחות. גם במקרה של הולך רגל – יש ללכת מעבר למעקה הבטיחות וכמובן ללבוש אפוד זוהר."
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד