י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

פנייה למבקר: חקור את מעורבות נתניהו בהעברת מכון וולקני

בעקבות הפרסום ב-TheMarker, תנועת אומ"ץ פנתה לשופט בדימוס, יוסף שפירא, בדרישה שיפתח בבדיקת מעורבותו של ראש הממשלה בהעברות המכון • נתניהו טען בתגובה לדברים: "הניסיון לקשור בין עבודת צוות מקצועי לבין אלוביץ' חסר כל שחר"

המבקר. צילום: יצחק הררי, פלאש 90
המבקר. צילום: יצחק הררי, פלאש 90



תנועת אומ"ץ אזרחים למען מינהל תקין פנתה לפני שבוע למבקר המדינה, השופט בדימוס יוסף שפירא, בדרישה שיפתח בבדיקה בנוגע למעורבות ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בהעברת מכון וולקני בצפון.

הפנייה נעשתה לאחר הפרסום ב–TheMarker לגבי מעורבות נתניהו בהעברת המכון לצפון בזמן שלחברו, שאול אלוביץ', היתה קרקע בסמוך למכון וולקני בראשון לציון. ליורוקום נדל"ן, חברה פרטית של אלוביץ', היה שטח של 66 דונם בתוך מתחם של כ–320 דונם — ששותפים לו גם קנדה ישראל, קבוצת אביב וקרדן נדל"ן. ב–2006 שילמו השותפות 20 מיליון שקל על הקרקע החקלאית בעסקה ספקולטיבית, שבה קיוו להשיג שינוי ייעוד של הקרקע למסחר, ולבנות עליה בהשקעה של 300 מיליון דולר. אם המכון היה מועבר לצפון ייתכן שאפשר היה להשיג את שינוי ייעוד הקרקע. אלוביץ' מכר את הקרקע בספטמבר בכ–30 מיליון שקל.

מקור במשרד ראש הממשלה טען בזמנו שמעורבות נתניהו נובעת מכך שמעבר המכון הוא מהלך גדול. בתגובה טען נתניהו כי "הניסיון לקשור בין עבודת צוות מקצועי לבין אלוביץ' חסר כל שחר". יורוקום נדל"ן טענה כי "הניסיון לקשור בין הדברים מופרך".
המכון הוולקני מבקר המדינה תנועת אומץ שאול אלוביץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד