י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

'תנובה' פגעה בתחרות ויצאה בזול: קנס של 25 מיליון שקל בלבד - שיוחזרו לצרכנים

הסדר פשרה בין תנובה לרשות ההגבלים שם סוף לחקירה הגדולה שנמשכה שש שנים. שני בכירים בחברה ישלמו 75 אלף שקל קנס

צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
צילום: מרים אלסטר, פלאש 90



החקירה הגדולה של תנובה, שנחשבה לאחת מתיקי הדגל של רשות ההגבלים העסקיים בשנים האחרונות, הסתיימה בפשרה, לא בכתב אישום נוקב.

תנובה הואשמה בהסדר כובל ב-2011 ולאחר שש שנות חקירה ודין ודברים עם החברה הוסכם כי תשלם 25 מיליון שקל קנס שיוחזר לצרכנים. שני בכירים בחברה, מנכ"ל תנובה ב-2011, אריק שור, וארז וולף, סמנכ"ל המכירות של תשלובת החלב של תנובה דאז וכיום מנכ"ל מחלבות גד, ישלמו כל אחד 75 אלף שקל קנס.

מקורב לרשות ההגבלים אמר כי תנובה תפצה כל לקוח שרכש מוצרים כלשהם במגה ובשופרסל בחודש שעבר (ספטמבר) בכ-25 שקלים שיעברו ישירות לכרטיס האשראי שלו. ברשות מעריכים כי מיליון צרכנים ייהנו מהזיכוי - ומכאן מגיע שווי הפיצוי בהסדר הפשרה ל-25 מיליון שקל.

מקורב לתנובה אמר בתגובה, כי "כנראה ש'תיק תנובה' הגדול לא היה בסוף כזה גדול. חמש שנים רשות ההגבלים חקרה ובסוף זה נגמר בפשרה בלי כתבי אישום".

ההסדר הכובל שאליו מתייחסת הרשות עוסק במבצע שנערך ערב חג השבועות בשופרסל. תנובה הציעה לעשות מבצע של שני גביעים פלוס אחד חינם. חוקרי רשות ההגבלים איתרו מיילים בין מנהלי הסחר של החברה בהם נכתב כי הצליחו לשכנע את הרשת שגם טרה ושטראוס יעשו אותו מבצע.


פרשה נוספת היתה ב-2008 - אז סיכמה תנובה עם רשת מגה על מחיר לצרכן. בפרשה זו רשות ההגבלים ראתה הפרה של חוק ההגבלים מצד תנובה, שנחשבת מונופול בתחום החלב ומוצריו. בשני המקרים גלשו המגעים לקביעת מחיר לצרכן, מה שנאסר על ספקיות המזון הגדולות במשק.

על פי ההסדר, תנובה מודה בביצוע הסדר כובל ואילו רשות ההגבלים מבטלת את כל האישומים וההליכים נגדה.
תנובה רשות ההגבלים פשרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד