י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

השיבושים חוזרים לנתב"ג? יו"ר עובדי רש"ת מאיים בפגיעה בשירות לנוסעים

פנחס עידן פנה היום במכתב לראש הממשלה, שבו הזהיר כי עובדי הרשות ייצאו למאבק נגד כוונתשר הפנים לגבות ארנונה מרש"ת: "גביית כספים נהפכה להיות ריטואל פופוליסטי שחוזר על עצמו מפעם לפעם"

השיבושים חוזרים לנתב"ג? יו"ר עובדי רש"ת מאיים בפגיעה בשירות לנוסעים



האם צפויים שיבושים בנתב"ג בקרוב? פנחס עידן, יו"ר ועד עובדי רשות שדות התעופה (רש"ת), פנה היום במכתב חריף לראש הממשלה, בנימין נתניהו, שבו הוא מאיים כי עובדי הרשות יצאו במאבק נגד כוונתו של שר הפנים, אריה דרעי, להכשיר מהלך שיביא לגביית ארנונה מרש"ת והוסיף כי "ננקוט בכל האמצעים העומדים לרשותנו. אם יוזמה זו תצא אל הפועל, הראשונים שישלמו את המחיר הם אלפי העובדים שעלולים לאבד את פרנסתם ומיליוני נוסעים שייפגעו בשירות ובבטיחות. אנו לא נסכים לכך ולא ניתן ליוזמה כזאת לצאת לפועל".

עידן כותב כי "אנו רואים בהקמת ועדה שכזו ניסיון לקבוע עובדות בשטח וזאת בניגוד מוחלט להסכמתנו. למרבה האבסורד, גביית כספים מקופת רשות שדות התעופה הפכה להיות ריטואל פופוליסטי שחוזר על עצמו מפעם לפעם. ובכל פעם מחדש הרעיון נופל עד לפעם הבאה שגורם זה או אחר מעלה אותו שוב".

הוא מזכיר במכתבו כי לפני כשנה שני מיליארד מקופת רש"ת הועברו למשרד האוצר וטוען כי הרשות לא מתוקצבת על ידי המדינה ולא מקבלת שירותים מוניציפליים מישובים הסמוכים לנתב"ג ומתפעלת הכל באופן עצמאי ועל חשבונה, "למיטב ידיעתי כאזרח, מיסי ארנונה משולמים עבור: גינון, תשתיות, שירותי ביוב, מים, תאורת רחוב, איסוף אשפה וכיוצ"ב. למותר לציין כי רשות שדות התעופה מספקת לעצמה את כל השירותים הללו ושום גורם אחר איננו מספק לה אותם", כותב עידן.

עוד הוא מוסיף כי "לא יתכן שרשות שדות התעופה תהפוך לפרה חולבת או לכספומט של גורמים אשר מחפשים לייצר לעצמם הכנסות קלות. רשות שדות התעופה לא צריכה ולא יכולה להרשות לעצמה להיות קופת חיסכון ולסבסד גחמות שונות של גורמים אינטרסנטיים. תפקידה של הנהלת רשות שדות התעופה הוא להמשיך לשמור על האיתנות הכלכלית של הארגון ולא לאפשר לגורמים אחרים להפוך אותו לגרעוני. גם ועד העובדים לא יאפשר את הפיכתה של הרשות לארגון בלתי יציב כלכלית שיידרש לתמיכה ולסיוע של גופים ממשלתיים".
רשות שדות התעופה נתבג פנחס עידן שיבושים טיסה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד