י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

הכל פוליטי? קרא מבקש למנות את יהודה אבידן

יהודה אבידן שימש חבר ועדת הבחירות מטעם ש"ס ונציג המפלגה במו"מ הקואליציוני • אבידן: "המינוי על בסיס מקצועי, ללא כל התערבות של אף גורם" • קרא טרם הגיש את שמות חברי המועצה לוועדה לבדיקת מינויים

יהודה אבידן. צילום: יעקב כהן
יהודה אבידן. צילום: יעקב כהן



מינוי חברי המועצה לרשות השנייה מקבל שוב גוון פוליטי: יהודה אבידן, שמזוהה עם סיעת ש"ס ושכיהן מטעמה בתפקידים שונים, צפוי לקבל את המלצת שר התקשורת, איוב קרא, ולהתמנות כחבר מועצה ברשות השנייה.

אבידן הוא פעיל ותיק של ש"ס ואיש עסקים. יחסיו עם שר הפנים, אריה דרעי, ידעו עליות ומורדות ובמרוצת השנים הוא גם נמנה על מחנה תומכי אלי ישי. כיום הוא נוהג להתראיין לעיתים קרובות ולהציג את עמדות ש"ס בתקשורת, אך יחסיו עם דרעי התרופפו.

במשך שנים רבות שימש אבידן סגן יו"ר ועדת הבחירות המרכזית מטעם ש"ס, והתפטר מתפקידו בתחילת השנה. אחרי הבחירות האחרונות היה אבידן חבר בצוות המו"מ הקואליציוני של ש"ס. רעייתו, גאולה אבידן, כיהנה כחברת מליאה ברשות השידור עד לסגירתה.

כבר לפני כשנתיים היה אבידן במגעים עם גורמים פוליטיים שונים להתמנות לחבר מועצת הרשות, אך המינוי לא יצא אל הפועל. כעת, כאשר נערך סבב למינוי מחודש, פעל אבידן לקדם את מועמדתו לתפקיד, בתמיכתו של דרעי עצמו.

כיום נותרו במועצת הרשות השנייה שמונה חברים בלבד מתוך 15. מצב זה גורם למעשה לשיתוק במועצה, דווקא בתקופה קריטית של פיצול ערוץ 2. בשלב זה אין גוף שיוכל להעניק רשמית את הרישיונות לקשת ורשת. אין גם גוף שיוכל להכריע בשאלות מכריעות לערוצי הטלוויזיה – למשל, לגבי גובה הערבויות הדרושות למתן הרישיון לערוץ.

כפי שפורסם ב-TheMarker, אין זה המינוי בעל הגוון הפוליטי היחיד שקרא מקדם. שר התקשורת מבקש למנות לתפקיד יו"ר המועצה את הח"כית לשעבר יוליה שמלוב-ברקוביץ', שכיהנה מטעם קדימה ובהמשך התמודדה בפריימריז בסיעת הליכוד. קרא גם בחן מועמדים נוספים שנחשבים לאנשי ליכוד מובהקים.

נכון להבוקר, משרד התקשורת לא העביר לוועדה לבדיקת מנויים אף מועמד לבדיקה. המשמעות היא שטרם נסגרה רשימת המועמדים הסופית, וככל הנראה לא ניתן יהיה למנות חברי מועצה חדשים עד למועד הפיצול בשבוע הבא.

יהודה אבידן מסר בתגובה: "המינוי הוא על בסיס מקצועי לחלוטין, ללא כל התערבות של אף גורם. אני מודה לשר התקשורת על האמון בהגשת המועמדות שלי". מלשכתו של השר דרעי נמסר: "אנו לא מגיבים". מלשכת השר קרא טרם נמסרה תגובה.
יהודה אבידן רשות השנייה איוב קרא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד