י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

הח"כית של מפלגת כולנו מסבירה: כך זכיתי בדירה בגליל ים - במבצע

ח"כית מירב בן ארי: "השתתפתי ב-60 הגרלות של 'מחיר למשתכן', הוצאתי מיליון שקל על שכירות. אנשים חושבים שאני חברת כנסת ומרוויחה הון, אבל תכלס אני כאן שנתיים וחצי ורחוקה ממשכורות עתק"

צילום אילוסטרציה: יונתן זינדל, פלאש 90
צילום אילוסטרציה: יונתן זינדל, פלאש 90



ח"כ מירב בן ארי ממפלגת כולנו התבשרה ביום שישי האחרון על זכייתה במחיר למשתכן בדירה באחד מהפרויקטים בגליל ים, בהרצליה. בן ארי בת 41 ואמא בהורות משותפות.

ברכות. קיבלת הודעה על הזכייה והנה כבר מתעסקים בסלון שלך.

נרשמתי למחיר למשתכן כבר לפני שנה וחצי, השתתפתי ב-60 הגרלות והפסדתי בכולן, עד יום שישי. ראש העין, מודיעין, אור יהודה, פרויקטים בשפלה. חוץ מהקריות ודימונה, נרשמתי להכל ושום דבר לא יצא. למעשה, גם בהגרלה הזאת שבה זכיתי לא זכיתי בדרך הרגילה - אלא בזכות שבס כחלון שאיפשר להוסיף עוד דירות לפרויקטים קיימים וככה להגדיל את ההיצע. אני הייתי בין 150 המשפחות שנהנו מהגדלת היצע הדירות בהרצליה.

גם ההנחה של מחיר למשתכן משתלמת הרבה יותר בפרויקטים במרכז.

תראי, המשפחה שלי בנתניה, החברים שלי בתל אביב והשותף שלי להורות חי במרכז. יש הגבלת קילומטרים בשביל המשמורת המשותפת על הילדה. מה אעשה שם? החיים שלי הם כאן במרכז ואני מחויבת לילדה. זה לא שאין ביקושים בפריפריה, יש עכשיו זוגות שמקבלים מפתחות בעפולה ויש ביקושים בקריות. זוגות צעירים בארץ משוועים לדירה במחיר הוגן. (בניגוד לדבריה של בן ארי, הביקושים בפריפריה נמוכים משמעותית מאשר באזור המרכז).

ומה את יודעת על הפרויקט בגליל ים?

אני עוד לא ממש מכירה אותו אבל הבנתי שמחר יש כנס זוכים שלא אוכל להגיע כי אני בכנסת. התקשרתי למוקד המידע ואמרו לי שישימו את המצגת והפרטים באתר וכך אקבל את כל המידע שאני צריכה. הבנתי שהמחירים של הדירות אינם זולים אבל הרבה יותר זולים מהמצב בשוק החופשי.

ועדיין יש זוכים שיתקשו לממן דירות ב-1.9 מיליון שקל אחרי הנחה.

נכון ובגלל זה חשוב לי ללמוד מה זה ידרוש ממני. אנשים חושבים שאני חברת כנסת ומרוויחה הון, אבל תכלס אני כאן שנתיים וחצי ורחוקה ממשכורות עתק. אין לי גב כלכלי ואני מקווה שאעמוד בתשלומים שיידרשו. אין לי תמיכה כלכלית מהבית ואני מקווה שכבר אגיע לדירה. בחודש הבא אני בת 42 וכמעט 20 שנה גרה בשכירות ואני כבר בשלב הזה. עשיתי חישוב שבשנים האלו שגרתי בדירות שכורות בהרצליה ובתל אביב הוצאתי קרוב למיליון שקל על שכירות.

היית קרובה להתייאש ולוותר על חלום הדירה?

לקנות דירה בשוק החופשי במרכז הארץ זה קשה. הייתי צריכה להמשיך לחסוך עוד כמה שנים רק בשביל לשים בכלל הון ראשוני לדירה. אם אין אותו מהבית ולא חסכת מספיק לאורך השנים, קשה להביא אותו. אני למשל הייתי צריכה להמשיך ולחסוך עוד שנתיים לפחות עד שיהיה לי הון ראשוני לדירה שיאפשר לי לקבל משכנתא.

איזו דירה תרצי?

אני מקווה שאצליח לרכוש דירת 4 חדרים. אני רוצה בית שלי, דירה צנועה לי ולבת שלי, לא להשקעה. אני לא באה לעשות מסחרה. אני בעיקר רוצה להפסיק את התלות הזאת בשוק השכירות, את זה שכל פעם אני חוששת מזה שיעלו לי את המחיר או שיוציאו אותי מהדירה או שאצטרך לקנות את הריהוט מחדש. קשה מאד לעמוד בזה וכשיש ילדה בתמונה וכשמגיעים לגיל מסוים, המעברים האלו מתחילים להיות יותר ויותר קשים.

שמעת על התלונות והטענות ביחס לדירות בגליל ים, שמדובר ב"דירות סוג ב'" בהשוואה לשוק החופשי, שהסטנדרט נמוך?

עוד לא הספקתי להבין ולהעמיק את הסוגיה לעומק אבל אבדוק ואדאג למה שצריך. ברור שכולם רוצים לגור בבית עם התנאים הכי טובים שיתאימו להם. כתפישה, אין סיבה שתהיה חלוקה לא הוגנת של הדירות בין זוכי מחיר למשתכן לבין היצע דירות בשוק החופשי אבל אני צריכה ללמוד את הנושא. עוד לא הספקתי לעכל את הזכייה.
מירב בן ארי מחיר למשתכן הרצליה שוק הדיור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד