י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

ממשיכים לקנות ברשת: זינוק של 25% במספר החבילות שהגיעו לדואר מחו"ל

9.6 מיליון חבילות הגיעו בדואר בספטמבר-אוקטובר. בכך נמשכת מגמת הגידול הכללית של כ-20% בכל שנה ב-5 השנים האחרונות

מיון חבילות. צילום: דואר ישראל
מיון חבילות. צילום: דואר ישראל



הישראלים ממשיכים להצדיק את המוניטין שיצא להם כמובילי הקניות באינטרנט: לפי נתוני דואר ישראל, בספטמבר-אוקטובר חולקו על ידי הדואר 9.6 מיליון חבילות. מדובר בגידול של כ-25% בהזמנת חבילות מחו"ל, בהשוואה לתקופה המקבילה בשנה שעברה.

בספטמבר השנה נמסרו באמצעות דואר ישראל 4.4 מיליון חבילות, במשקל כולל של 730 טונות, ובחודש אוקטובר נמסרו כ-5.2 מיליון חבילות במשקל כולל של 860 טונות. לשם השוואה, בספטמבר 2016 חולקו על ידי דואר ישראל 3.5 מיליון חבילות במשקל כולל של 580 טונות, ובאוקטובר 2016 חולקו 4.2 מיליון חבילות במשקל כולל של 700 טונות.

מדובר בנתונים הממשיכים את מגמת הגידול הכללית של כ-20% בכל שנה ב-5 השנים האחרונות. ב-2016 הוכתרה ישראל כמובילת OECD בהזמנת חבילות ביחס לגודל האוכלוסייה, כשעל פי דואר ישראל הישראלים הזמינו באותה שנה 52 מיליון חבילות מחו"ל. על פי נתוני פייפאל (PayPal) - ענקית התשלומים באינטרנט - מחצית מהישראלים הנוהגים לבצע רכישות באינטרנט מוציאים ברשת בין 500-300 שקל בחודש, ואחד מכל עשרה ישראלים מוציא לפחות 1000 שקל בחודש.

על פי נתוני דואר ישראל אין שינוי מבחינת האתרים האהובים על הישראליים - וכמו בשנים קודמות שיאני ההזמנות הם עלי אקספרס, נקסט, אייביי ואמזון. אתר קניות נוסף שאהוד על הישראלים הוא אסוס - אתר הקניות הבריטי שהפנה עורף לשירותי הדואר לפני למעלה משנה בעקבות תלונות רבות מהלקוחות הישראליים על עיכובים בקבלת חבילות. מאז החל האתר להעביר את המשלוחים באמצעות חברת מסירת החבילות אי פוסט (E-POST).

חיים מזעקי, סמנכ"ל התפעול בדואר ישראל, אמר כי בשנים האחרונות ניתן לראות עלייה מתמדת בהיקף הזמנת החבילות, כאשר הרבעון הרביעי של השנה מאופיין בגידול הגבוה ביותר בהזמנות בגלל חגי הקניות הבינלאומיים. לדבריו, "כבר כעת ניתן לראות עלייה משמעותית בהזמנת חבילות, כאשר ישראלים מזמינים לקראת החורף מוצרי טקסטיל ומוצרים יעודיים כמו ביגוד חורף, שמיכות, כריות, מגפיים ומעילים. עם זאת, מרבית הפריטים המוזמנים עדיין זולים מ-75 דולר, על מנת לעמוד בתקרת הפטור ממע"מ".

בדואר מעריכים כי לקראת תקופת החגים הבינלאומיים, החל מ-11 בנובמבר - יום הרווקים הסיניים, דרך הבלאק פריידי והסייבר מאנדיי בסוף נובמבר, ועד מבצעי הכריסמס בסוף דצמבר, יחול גידול משמעותי בהזמנת מוצרים מחו"ל. להערכת גורמים בחברה היקף החבילות יגיע לכ-1,000 טונות. נתון זה מתאים למחקר שערכה פייפאל, לפיו כמחצית מהקונים ברשת מתכננים להגדיל את היקפי הקניות שלהם ב-2018. המחקר של מכון רושינק בוצע עבור פייפאל במהלך ספטמבר, בקרב 1,000 גולשים ישראלים שגילם יותר מ-18.
קניות באינטרנט נקסט אייביי אמזון אסוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד