י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

עיריית תל אביב תתחיל היום לקנוס רוכבי אופניים על מדרכות

הקנס הגבוה ביותר, על סך אלף שקלים, יינתן על שימוש בטלפון בעת הרכיבה, וגם הולכי רגל שיצעדו בשבילי אופניים ייקנסו. הנסיעה באופניים וקורקינטים חשמליים תותר רק בשבילים מסומנים

שביל אופניים בתל אביב. צילום: הדס פרוש, פלאש 90
שביל אופניים בתל אביב. צילום: הדס פרוש, פלאש 90



עיריית תל אביב תתחיל היום (רביעי) באכיפת החוק המגביל רכיבת אופניים וקורקינטים על המדרכות. הקנסות ינועו בין 100 לאלף שקלים. בעירייה אמרו כי האכיפה תתמקד תחילה ברחובות ראשיים, ברחובות ממותני תנועה שהמהירות המרבית המותרת בהם היא 30 קמ"ש וסמוך לבתי ספר. בחודשיים האחרונים חילקו פקחי העירייה כ-4,000 אזהרות, וכעת יתבצע המעבר לדו"חות.

הקנס הגבוה ביותר יינתן על שימוש בטלפון נייד בעת הרכיבה, ויעמוד על אלף שקלים. קנסות בסך מאה עד 250 שקלים יינתנו בגין שימוש במדרכות, שבילי אופניים ומעברי חצייה בניגוד להוראות החוק, וכן על הפרעה לתנועת הולכי רגל על המדרכה, הרכבה אסורה ושימוש באוזניות ברכיבה על המדרכה. קנס בסך 500 שקלים יינתן להולכי רגל שיצעדו בשבילי האופניים. לפקחים יש סמכות לעכב אדם אם יש חשש שיימלט ולהחרים את כלי התחבורה או להוציא אוויר מהצמיגים.

הרכיבה באופניים ובקורקינטים חשמליים מותרת לבני 16 ומעלה בלבד בשבילי האופניים המסומנים, וחל איסור לרכוב על מדרכות. בהיעדר שבילים, הרכיבה מותרת רק בצדו הימני של הכביש. לצד זאת, מהעירייה נמסר כי לרוכבי אופניים רגילים מותר לרכוב על המדרכה, במידה שאין שביל אופניים באותו רחוב והוא לא הוגדר רחוב ממותן תנועה. ברחוב ממותן תנועה עליהם לרכוב על הכביש.

לפי החוק, מותר להרכיב ילד עד גיל שמונה על אופניים רק במושב נפרד המיועד לכך. עוד הבהירה העירייה כי חל איסור לחצות מעברי חצייה ברכיבה, למעט כאלה המסומנים בהתאם, וכי על הרוכב לרדת מהאופניים או מהקורקינט ולחצות ברגל. בנוסף, אסורה נסיעת אופנועים וקטנועים על מדרכות ומותרת חצייתן בלבד, לצד כלי הרכב הדו-גלגלי, למטרת כניסה ויציאה מחצרות.

אכיפת הרכיבה נכנסה לתוקף בספטמבר האחרון, ובתחילה הסתפקה העירייה באזהרות שחולקו לצד קמפיין הסברה. בהודעה שפרסמה היום העירייה נכתב כי "מטרת האכיפה לשמור על הולכי הרגל מפני פגיעות רבות מכלי רכב שונים הנוסעים על המדרכות, ובראשם האופניים החשמליים".

שביל אופניים רכיבה על מדרכה עיריית תל אביב קנס טלפון ברכיבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד