י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

כיפת ברזל בדרך לאוסטרליה? רפאל מקימה חברה מקומית במלבורן

צבא אוסטרליה נערך לביצוע רכש יבשתי וימי במיליארדי דולרים • החברה החדשה תפעל לייצור ושיווק משותף של מערכות נשק

מערכת כיפת ברזל. צילום: פלאש 90
מערכת כיפת ברזל. צילום: פלאש 90



האם אוסטרליה תהיה המדינה הראשונה שתרכוש מערכות כיפת ברזל, אחרי ההוכחות המבצעיות הגבוהות שלה ברחבי ישראל בשנים האחרונות? רפאל נעכרת לשיווק כיפת ברזל יבשתית וימית לצבא אוסטרליה המתכנן מכרזי רכש במיליארדי דולרים בשנים הקרובות. כך נודע ל-TheMarker. כמו כן תציע רפאל לאוסטרליה מערכות הגנה לטנקים ונגמ"שים מסוג מעיל רוח ומערכות טילי גיל 2 להגנה אווירית לטווח ארוך. מדובר במערכות ממשפחת הטילים המדוייקים של החברה, ששימשו באחרונה לתגובות צה"ל לירי מסוריה.

היום הודיעה רפאל על פתיחת חברה מקומית באוסטרליה. החברה, שתוקם במלבורן, תנוהל על ידי צוות ישראלי ומקומי, כחלק ממאמצי השיווק של רפאל באוסטרליה ולקראת תוכניות התחמשות משמעותיות של צבא אוסטרליה בתחומי היבשה והים. כמו כן, תעסוק החברה בהעמקת הקשר התעשייתי בין רפאל לבין חברות אוסטרליות ליצירת שיתופי פעולה, ייצור ושיווק משותף של מערכות.

מספר מערכות רפאל כבר נמצאות זה שנים בשימוש הצבא האוסטרלי, ביניהן עמדות נשק נשלטות מרחוק, מערכות ימיות ומערכות להנחיית תקיפות אוויריות.

גיורא כץ, הסמנכ"ל הבכיר לשיווק ולפיתוח עסקי ברפאל אמר כי פתיחת החברה באוסטרליה היא חלק מאסטרטגיה גלובלית של רפאל ליצירת שיתופי פעולה מקומיים עם חברות במדינות שונות, זאת כדי לתת מענה לדרישה הגוברת במדינות רבות לבצע חלק מהעבודה על ידי חברות מקומיות. "לרפאל כבר למעלה מ-100 שיתופי פעולה ברחבי העולם, לרבות מפעל ייצור טילים חדש בהודו, ולאחרונה חתמנו על שיתוף פעולה עם חברת 'ביסאלוי ((Bisalloy' האוסטרלית לאספקת מתכות לייצור מערכות צבאיות וכן עם חברת 'וארלי (Varley)' ליצירת שיתוף פעולה ולהקמת תשתית ייצור משותפת לטילי 'גיל' של רפאל באוסטרליה", ציין כץ.

רפאל הנה מפתחת ויצרנית של מערכות פורצות-דרך לאוויר, לים, ליבשה ולחלל, ומעסיקה כ-7,500 עובדים, כאשר כ-65% מהם הנם בעלי תארים אקדמאיים במקצועות המדעים וההנדסה. מתוך נתון זה, כ-300 הם בעלי תוארי PhD.

החברה נמצאת בתהליכי גיוס נרחבים בתחומים הטכנולוגיים ולאחרונה פתחה שלוחות פיתוח נוספות ברחבי הארץ, על מנת להרחיב את מאגר המועמדים הפוטנציאליים לעבודה בחברה.
כיפת ברזל צבא אוסטרליה רכש ביטחוני רפאל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד