כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

פרשת הצוללות: איש סודו של נתניהו חשוד בהפרת אמונים; שמרון נחקר פעם נוספת

המשטרה מתייחסת למקורב לרה"מ כעובד ציבור בשל התפקיד שמילא. על פי החשד, הוא ניסה לקדם את עסקת הצוללות בשליחויות מדיניות בזמן שמקורבו שמרון ייצג את המספנה הגרמנית

דוד שמרון. צילום: פלאש 90
דוד שמרון. צילום: פלאש 90 צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



החשד המתגבש נגד איש סודו של ראש הממשלה בנימין נתניהו שנחקר אתמול (ראשון) בפרשת הצוללות הוא הפרת אמונים. על פי החשד, עורך הדין ששמו אסור בפרסום ניסה לקדם את עסקת הצוללות בשליחויות מדיניות, ובמקביל שמרון המקורב אליו ייצג את המספנה הגרמנית בארץ. חרף היותו עורך דין פרטי, המשטרה מייחסת לו חשד להפרת אמונים כעובד ציבור, משום שהשליחויות שמילא היו מטעם ראש הממשלה.

שני אנשי אמונו של נתניהו נחקרו אתמול במשך יותר מ-15 שעות. שמרון, שחשוד בקבלת דבר במרמה, הגיע לחקירה נוספת במשרדי להב 433. בתום חקירתם השניים שוחררו בתנאים מגבילים, ואינם מצויים במעצר בית.

השניים נחקרו בעקבות סדרת עדויות שמסר בשבועות האחרונים עד המדינה בפרשה, מיקי גנור, ששימש כנציג של המספנה הגרמנית בישראל. גנור נעצר בסבב המעצרים הראשון בפרשה, בחשד ששיחד גורמים במערכת הביטחון ובסביבת ראש הממשלה. על פי החשד, השוחד ניתן עבור קידום שתי עסקאות לרכישת שלוש צוללות וארבע ספינות טילים מהחברה הגרמנית תיסנקרופ, בעלות של קרוב לשני מיליארד יורו.

במסגרת תיק 3000 נעצרו ונחקרו בכירים רבים בסביבת ראש הממשלה ובמערכת הביטחון, בהם סגן ראש המועצה לביטחון לאומי לשעבר אבריאל בר יוסף ומפקד חיל הים לשעבר אלוף (מיל') אליעזר (צ'ייני) מרום, בחשד לקבלת שוחד ולביצוע עבירות מרמה נוספות. על פי החשד, השניים קידמו מכרזים ועסקאות לטובת התאגיד הגרמני.

בחודש שעבר אישרה ממשלת גרמניה את נוסח מזכר ההבנות לעסקת הצוללות. מקורות ישראלים ציינו כי במסגרת נוסח מזכר ההבנות המעודכן הוכנס סעיף לפיו גרמניה שומרת לעצמה את הזכות לעצור את העסקה ואף לבטלה אם החקירה שמתנהלת בישראל תגלה כי היה דופי פלילי בהתנהלות דרג מקבלי ההחלטות או הפקידות הבכירה.
דוד שמרון הפרת אמונים חקירה להב 433 פרשת הצוללות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד